ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به رابط کاربری ویندوز ۱۰ بر روی ابزارهای مختلف

تمرکز اصلی مایکروسافت در شب گذشته بر روی معرفی نسخه ی دسکتاپ ویندوز و کاربردهای تجاری آن بود، اما این شرکت همچنین نکاتی بسیار مهم را در مورد آینده ی پیش روی این سیستم عامل ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۹ مهر ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

تمرکز اصلی مایکروسافت در شب گذشته بر روی معرفی نسخه ی دسکتاپ ویندوز و کاربردهای تجاری آن بود، اما این شرکت همچنین نکاتی بسیار مهم را در مورد آینده ی پیش روی این سیستم عامل و حضور آن بر روی کنسول های بازی xbox و حتی تلفن های هوشمندش به میان آورد.

هر چند توضیحات مفصلی در مورد رابط کاربری ویندوز ۱۰ بر روی ابزارهای یاد شده به حضار ارائه نگردید، اما مایکروسافت تعدادی تصویر منتشر نمود که بر مبنای آنها می توان تا حدی تغییرات ظاهری موجود در نسل بعدی سیستم عامل این شرکت بر روی ابزارهای مختلف را مشاهده و البته گمانه زنی کرد.

در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بر مبنای این تصاویر ویندوز فون های سنتی و مرسوم ظاهراً کماکان رابط کاربری تایل -کاشی- مانند خود را که کاربران پیش از این آن را بر روی ویندوز فون های تحت نسخه ی ۸.۱ و با صفحه نمایش ۶ اینچی نیز تجربه کرده بوند حفظ نموده و این در حالیست که شرایط مقداری برای تبلت های ۷ و ۸ اینچی دچار تحول گشته است.

تصاویر مایکروسافت حکایت از این دارند که تبلت ها با ابعاد یاد شده دیگر رابط کاربری مشابه استارت اسکرین ویندوز ۸ نداشته و این رابط حد تا زیادی به ویندوز فون ۸.۱ شباهت پیدا کرده است.

ms2

سایر ابزارها منوی استارت را به نمایش در آورده و البته برای گجت های هیبریدی که توان بدل شدن به دو وسیله ی متفاوت مانند لپ تاپ و تبلت را دارا هستند رابط کاربری لمسی continuum در کنار این منو قابل مشاهده است.

مایکروسافت همچنین تلاش کرده است نمایی از رابط کاربری ویندوز ۱۰ بر روی کنسول بازیش یعنی اکس باکس وان را نیز به نمایش در بیاورد، در این رابط تغییرات چندان گسترده و وسیع نبوده و کماکان شاهد حضور تایل ها هستیم.

ms3

در یک جمع بندی می توانیم بگوییم مایکروسافت با انتشار این تصاویر تلاش کرده است چهره ی یکپارچه از ویندوز ۱۰ را به نمایش در بیاورد که می تواند بر روی کلیه ی ابزارهای این شرکت حضوری موفق و موثر داشته باشد. همچنین این کمپانی اعلام کرده است در ابتدای سال آینده قابلیت هایی بیشتری از نسخه ی بعدی سیستم عاملش را که برای کاربران عادی استفاده ی بیشتری خواهند داشت معرفی خواهد نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۱۱ مهر ۱۳۹۳

    خوشم اومد مایکی داره خونه تکونی اساسی میکنه! همه رو به معنای واقعیش یکپارچه کرده! خیلی عالیه! این که تو xbox هم تونسته خوب نشون بده و توی همه ی کجت هاش خیلی خوشم اومد از عملکردش! کلا یجورایی هم کار خودش و هم کاربر هاشو راحت کرده! امیدوارم توی عمل هم خوب و روان به معنای واقعی عمل کنه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی