ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کورتانا در ویندوز ۱۰ حضور دارد و در بالای دکمه جستجوی جدید تسکبار حاضر می شود

مایکروسافت در رویداد شب گذشته ی خود تعداد اندکی از قابلیت های جدید نسل بعدی سیستم عاملش موسوم به ویندوز ۱۰ را به نمایش گذاشت. در بین امکانات جدید معرفی شده جای برخی از شایعاتی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۹ مهر ۱۳۹۳ | ۱۰:۱۶

مایکروسافت در رویداد شب گذشته ی خود تعداد اندکی از قابلیت های جدید نسل بعدی سیستم عاملش موسوم به ویندوز ۱۰ را به نمایش گذاشت. در بین امکانات جدید معرفی شده جای برخی از شایعاتی که پیش تر شنیده بودیم خالی به نظر می رسید، برای مثال خبری از کورتانا بر روی ویندوز ۱۰ نبود.

منابع خبری مختلف امروز اطلاع داده اند که این شرکت هنوز در حال آزمون خطا در مورد تعدادی از امکانات جدید بوده و سعی می کند با تمرکز بالایی این قابلیت ها را به مطلوب ترین وضعیت ممکن برساند. کورتانا نیز یکی از موارد یاد شده است، که در طول سال آینده به ویندوز ۱۰ افزوده خواهد شد.

مایکروسافت در حال حاضر مشغول تست دستیار دیجیتالی خودش بر روی برخی از بیلدهای داخلی است که در این شرکت در حال توسعه هستند، اما فعلا این ابزار مراحل اولیه یکپارچه شدن با ویندوز را پشت سر می گذارد و در آینده ای نه چندان دور به صورت کامل امکانات جستجوی ویندوز را در دست خواهد گرفت و به نیازهای کاربران در این زمینه پاسخگو خواهد بود.

سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت دارای یک دکمه ی جستجوی جدید بر روی تسکبار است و کورتانا هر زمان که فعال گردد در بالای این دکمه ی جستجو حاضر خواهد شد. همچنین دقیقاً مانند ویندوز فون شما با عمل تایپ کردن نیز می توانید از کورتانا بخواهید تا امور مختلف را به شما یادآوری کند یا به جستجوی موارد موردنظرتان در محتوای اپلیکیشن ها و صفحات وب بپردازد.

مایکروسافت اپلیکیشن جستجوی جدیدی را برای کورتانا توسعه نداده است، بلکه امکانات جستجویی که در ویندوز ۸ ارائه گشته بود را بهینه کرده و سعی نموده است آنها را با دستیا%:.8'!دیجیتالیش یکپارچه سازی نماید.

گفته می شود قابلیت هایی که دیشب مایکروسافت در رویداد خودش دست به معرفی آنها زد تنها ۱۰ درصد از تغییرات صورت پذیرفته در ویندوز ۱۰ هستند و تصویری که در بالا منتشر شده است، از جانب منابع مختلف مورد تائید قرار گرفته و حضور کورتانا بر روی نسل بعدی سیستم عامل مایکروسافت را به نمایش می گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (54 مورد)
  • amin
    amin | ۱۱ مهر ۱۳۹۳

    سلام
    من ویندوز 10 رو نصب کردم و الان با همین ویندوز دارم کار می کنم...
    خیلی خیلی جالب شده ولی متاسفانه cortena در این نسخه از ویندوز (تکنیکال) نمیاد و در نسخه اصلی می یاد...
    دوستانی هم که می خوان بدون نصب از boot ویندوز 10 رو بیارن بالا میتونند از نرم افزار vmware استفاده کنند.
    من خودم رو این مجازی ساز بالا آوردم و کاملا روونه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی