ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شایعه: ویندوز ۹۵، دلیل نامگذاری ویندوز بعدی با شماره ۱۰

هنوز هم برایتان سوال است که چرا نسخه ی جدید ویندوز، به جای ۹، ویندوز ۱۰ نام دارد؟ به غیر از برخی برخی شماره گذاری های عجیب که گاها در دنیای تکنولوژی رخ می دهد، ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۱۰ مهر ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

هنوز هم برایتان سوال است که چرا نسخه ی جدید ویندوز، به جای ۹، ویندوز ۱۰ نام دارد؟ به غیر از برخی برخی شماره گذاری های عجیب که گاها در دنیای تکنولوژی رخ می دهد، یک یادداشت که به تازگی در وبسایت Reddit منتشر شده است، می تواند جوابی برای سوال ما باشد.

کاربر cranbourne که به گفته خودش یکی از توسعه دهندگان مایکروسافت است، ادعا می کند مراحل اولیه ی آزمایش با نام 'ویندوز ۹' به مشکلاتی با کد های توسعه دهندگان اپلیکیشن های جانبی برخورده است. به گفته وی، این کد ها به عنوان میانبری برای تشیص اجرای اپلیکیشن ها روی ویندوز ۹۵ یا ۹۸ کاربرد دارد.

ورژن های قبلی ویندوز نیز دارای اسم های مختلفی به صورت داخلی و عمومی بوده اند؛‌ مانند ویندوز ۷ و ۶.۱. ما هم با توسعه دهندگان مختلفی صحبت شده و دلایل محکمی برای اثبات این موضوع وجود دارد.

به عنوان مثال، جف اتوود (برنامه نویس)، مشکلی مشابه در ویندوز ۲۰۰۰ و برخی پردازنده های پنتیوم کشف کرده است. و توسعه دهنده مستقل، کریستر کایتیلا نیز با جستجویی ساده با تعداد زیادی از اپلیکیشن ها که از این کد استفاده می کنند رو به رو شده است.

Screen Shot 2014-10-02 at 1.01.40 PM

نظر شما درباره نام گذاری نسخه ی جدید ویندوز چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (50 مورد)
  • Ameer
    Ameer | ۱۱ مهر ۱۳۹۳

    باید منتظر جُک اپل در این مورد در کنفرانس معرفی یوزمیتی باشیم!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی