ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

استودیو سازنده انگری بردز تعداد زیادی از کارمندانش را اخراج می کند

Rovio، استودیو فنلاندی سازنده بازی پرندگان خشمگین، در حال تعدیل نیرو است و می خواهد 130 نفر از کارکنانش را اخراج کند. Rovio اخیرا Angry Birds: Stella را منتشر کرده بود و به زودی می خواهد Angry Birds: Transformers ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ مهر ۱۳۹۳ | ۰۲:۰۰

Rovio، استودیو فنلاندی سازنده بازی پرندگان خشمگین، در حال تعدیل نیرو است و می خواهد 130 نفر از کارکنانش را اخراج کند. Rovio اخیرا Angry Birds: Stella را منتشر کرده بود و به زودی می خواهد Angry Birds: Transformers را هم عرضه کند.

میکایل هید، که در تاریخ 1 ژانویه 2015 از سمت مدیریتی خود کناره میگیرد به رسانه ها گفته، گرفتن این تصمیم ها پیش از اینکه دیر بشوند برای کمپانی لازم بود. اخراج 130 کارمند، به منزله ی از کار بی کار کردن 16 درصد از نیروی کار Rovio Games است.

هید می گوید: "امروز اعلام می کنیم که برای ساده نمودن ساختار شرکت، روی سه تجارت سریع الرشد سرمایه گذاری می کنیم: بازی ها، رسانه و محصولات مصرفی. متاسفانه و در جریان این اتفاق باید بگوییم که تا سقف 130 نفر از اعضای استودیو اخراج خواهند شد."

Rovio با مشکل پیچیده ای دست و پنجه نرم می کند که اغلب جریان سازهای تاجر در دنیای بازی با آن آشنا هستند: سراشیبی سقوط. فنلاندی موفقیت را در ساخت انگری بردزهای بیشتر دیدند، ولی خلاقیت کجاست؟ انگری بردز ساده، خوش ساخت و لذت بخش بود و پس از آن Rovio هیچ گاه نتوانست این بازی را به مرحله دوم برساند و یک پله ارتقا دهد.

ساخت عناوین متعدد با سوژه های متفاوت، اما گیم پلی یکسان هیچ دردی دوا نکرد و استقبال از پرندگان خشمگین هم رو به کاهش رفت. البته برخی نسخه های جانبی مثل Angry Birds: Go یا Bad Piggies تا حدودی توانستند از فرمول تکراری فاصله بگیرند اما به هر حال شباهتی به انگری بردز نداشتند.

ساختن عروسک، برنامه ای انیمیشنی برای کودکان و دیگر تلاش های Rovio در دیگر فضاهای رسانه ای، تاثیر زیادی روی درآمدزایی شرکت نداشته و آمار مالی سال 2013 فنلاندی ها، خط پیشرفت چند سال پیش را نشان نمی دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۴ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • matin
    matin | ۱۱ مهر ۱۳۹۳

    تونی فینگروس فنلاندی با ۱۶ روز کار بر روی بازی Hill Climb Racing تونست ۱۲ میلیون یورو کاسب بشه این بازی تابحال ۲۰۰ میلیون بار دانلود شده.، کلا این فنلاندی ها خلاقند همین الانم سهام بخش مخابرات نوکیا که هنوزم فنلاندی یه ۷ یورو برای هر سهمه و از ۲ سال قبل ۲۰۰ برابر رشد داشته .

  • LG Forever
    LG Forever | ۱۱ مهر ۱۳۹۳

    دیگه انگری بردز تموم شد راویو باید سبک بازیشو عوض کنه

  • scarface
    scarface | ۱۱ مهر ۱۳۹۳

    یادش بخیر عید پیارسال انگری بردز اسپیس که اومد.عاشقش بودم و هستم

  • الکس
    الکس | ۱۱ مهر ۱۳۹۳

    بازی آنچنان اعتیادآوری نیست تازه Rovio میخواد مردم بازم بازی کنن! مگه زوره! به نظرم موفقترین بازی تاکنون Clash of Clans بوده چون سبکشو یه جوری درست کردن که هی به بازی سر بزنی و خسته کننده هم نیست!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی