ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دایرکت اکس ۱۲ همراه با ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد

چند شب پیش مایکروسافت ویندوز 10 را معرفی کرد و پشت هم قابلیت های متعدد آن رو شد. در نهایت، روز گذشته تیم دایرکت اکس اعلام کردند که همزمان با عرضه ویندوز 10 در سال ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ مهر ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

چند شب پیش مایکروسافت ویندوز 10 را معرفی کرد و پشت هم قابلیت های متعدد آن رو شد. در نهایت، روز گذشته تیم دایرکت اکس اعلام کردند که همزمان با عرضه ویندوز 10 در سال 2015، دایرکت اکس 12 نیز همزمان با آن منتشر خواهد شد. البته همین حالا هم ورژن ابتدایی این رابط، روی پیش نمایش تکنیکی ویندوز 10 موجود است و توسعه دهندگان در حال کار روی آن هستند.

تیم دایرکت اکس در بیانیه ای گفتند: "نسخه نهایی ویندوز 10 با دایرکت اکس 12 عرضه خواهد شد و ما فکر می کنیم که فوق العاده خواهد شد. در بخش نظرات پست قبلی ما، بسیاری از شما خواستار پشتیبانی از دیگر تولیدکنندگان کارت گرافیک بودید. ما رابطه ای عالی با تمامی تولید کنندگان دارید و می توانید انتظار بهبود عملکردشان را در آینده داشته باشید."

برای مثال، اینتل درایورهای خود را برای DX12 بهینه کرده و در نمایشی مخصوص، بهبود عملکرد و مصرف کمتر کارت ها را به نمایش گذاشته. اینتل اخیرا رابط جدید مایکروسافت را "قابل توجه ترین پرش گرافیک ویندوز طی سال های اخیر" نامیده است.

آخرین ورژن موتور گرافیکی Unreal 4، از DX12 پشتیبانی می کند و عده ای از تسترها در مایکروسافت، مشغول کار با آن هستند.

بنابراین آماده تغییراتی عمده باشید. زمانی که ویندوز 10 عرضه شود، دایرکت اکس 12 تبدیل به یک استاندارد خواهد شد و کارت های گرافیکی که از این رابط پشتیبانی نکنند خیلی زود از چرخه خارج می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (41 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۴ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی