ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

10 رکورد ثبت شده در دنیای بازی های ویدیویی [ورژن 2014]

بازی های ویدیویی چیزی فراتر از "تفریح بی سر و ته"، "بکش بکش" و "ابزاری برای تلف کردن وقت" هستند. ما می آموزیم، روزانه هزاران نکته از بازی های ویدیویی فرا می گیریم که معتقدیم ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ مهر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

بازی های ویدیویی چیزی فراتر از "تفریح بی سر و ته"، "بکش بکش" و "ابزاری برای تلف کردن وقت" هستند. ما می آموزیم، روزانه هزاران نکته از بازی های ویدیویی فرا می گیریم که معتقدیم به بهتر نمودن زندگی ما کمک می کنند. میلیون ها گیمر چنین می اندیشند و از نظرشان بازی تنها برای پر کردن زمان های خالی نیست.

اما این صحبت ها را که کنار بگذاریم، چالش پذیری یکی از مهم ترین نقاط قوت هر گیمری محسوب می شود. کافی است به یکی از آن ها بگویید تو نمی توانی روی این درجه سختی، بازی را به اتمام برسانی، و خواهید دید که زندگی اش را برای چند روز وقف این مسئله خواهد کرد؛ صرفا برای اینکه بگوید: "می توانم".

عده ای توانسته اند و عده ای دیگر خلق کرده اند. همه دور هم جمع شده اند تا در زمره تلاشگران این حوزه قرار بگیرند. از کلکسیونرهای بازی گرفته تا بازی سازانی که موفق به خلق عناوین فوق العاده شده اند همگی در کتاب رکوردهای گینس اسم شان به ثبت رسیده.

چند ماه دیگر تا عرضه کتاب رکوردهای گینس 2015 و نسخه گیم آن باقی نمانده و می خواهیم مروری کنیم بر 10 رکورد برتر سال گذشته. برخی از این رکوردها هر ساله جا به جا می شوند و تعداد اندکی سال هاست که تاج و تخت را رها نکرده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

 

بزرگترین کلکسیون بازی

Screen-Shot-1393-03-28-at-10.21.17-AM

اگر دوستی دارید که عادت قرض گرفتن و پس ندادن بازی دارد، او را با مایکل توماسون آشنا کنید. وی مجموعه ای داشت که پیش از فروش به آن لقب «کلکسیون میلیون دلاری» داده بود. البته پس از ثبت رکورد گینس و دریافت نشان مخصوص، وی مجموعه اش را به قیمت 750 هزار دلار به فروش رساند. البته احتمالا به زودی دوباره شروع به جمع آوری مجموعه ای جدید کند.

 

سریع ترین تسخیر پرچم

COD

سریع ترین تسخیر پرچم در بازی Call of Duty Black Ops II سال گذشته رخ داد. دو بازیکن در کمتر از دو دقیقه -به طور دقیق 1 دقیقه و 52 ثانیه- موفق شدند که پرچم را تسخیر کنند. آنچه مایه تعجب است، چشم بسته بودن بازیکن اصلی است. در حالی که نفر اول چشمانش را بسته، نفر دوم با داد و فریاد وی را راهنمایی می کند. این هم یک جور بازی کردن است به هر حال.

 

بزرگ ترین تورنومنت بازی

FIFA_worldcup02

بزرگ ترین تورنومنت رسمی بازی، سال 2013 با 2.5 میلیون بازیکن فیفا برگزار شد. از این تعداد، تنها 21 نفر راهی مسابقه نهایی در مادرید اسپانیا شدند تا برای کسب جام رقابت کنند. بروس گرانک از فرانسه، قهرمان سال 2009، سال گذشته هم موفق به بالا بردن جام بالای سر خود شد.

 

اولین اجماع رسمی طرفداران بازی های ویدیویی

sos12-logo

طرفداران سونیک هر ساله دور هم جمع می شوند تا عشق و علاقه شان به این جوجه تیغی آبی را با یکدیگر جشن بگیرند. اولین بار این اتفاق در سال 2008 رخ داد و در سال 2012، بلیت های این گردهمایی در کمتر از 3 دقیقه به طور کامل فروخته شد.

 

طولانی ترین ماراتون

just-dance-4-screenshot-6

کری سووِدکی، سال گذشته 49 ساعت و 3 دقیقه و 22 ثانیه Just Dance 4 بازی کرد و عجیب است که وی بعد از این اتفاق زنده ماند. 49 ساعت یعنی بیش از 2 روز. تصورش هم سخت است که شخصی دو روز پشت سر هم روی پا بایستد و مرتب جنب و جوش داشته باشد. سال ها تمرین بدنی برای امکان پذیر بودن چنین حرکتی لازم بوده.

 

پرفروش ترین بازی تاریخ

wii-sports-club

شاید فکر کنید سری GTA یا Call of Duty با فروش های میلیونی خود در صدر جداول فروش قرار دارند اما به هر حال شیگریو میاموتو همه معادلات را با Wii Sports به هم ریخت. این بازی با بیش از 81 میلیون واحد فروش تا ماه آگوست سال 2013، پرفروش ترین بازی تاریخ لقب گرفته. پس از آن Wii Fit با فروش 22.75 میلیون واحدی در رتبه بعد قرار دارد.

 

یک رکورد انگری بردزی

Angry-Birds-Logo

برخی آنقدر انگری بردز را دوست دارند که حاضرند به خاطر آن به مالزی سفر کرده و فقط یک مرحله از بازی را انجام دهند. کاری که مردم سال گذشته انجام دادند همین بود. نوکیا همایشی برگزار می کرد که طی آن 2030 نفر یک نسخه از انگری بردز را بازی کردند. نه تنها پرندگان خشمگین، بلکه تلفنی که بازی روی آن اجرا شده هم می تواند صاحب رکورد باشد.

 

سریع ترین بتمن پلیر

Batman-Arkham-Unlockable-Moves-Attacks-and-Combos

در حالت عادی، باید حدودا 23 ساعت به انجام Batman: Arkham City بپردازید تا به اتمام برسد اما شان گریسون، ملقب به DarthKnight، این بازی را در 2 ساعت و 3 دقیقه 19 ثانیه به اتمام رسانده تا لقب شوالیه برازنده اش باشد.

 

اولین بازی ویدیویی در فضا

7a40d150-2b00-0132-0947-0eae5eefacd9

رقابت روس ها و آمریکایی ها همیشه جذاب بوده. یک فضانورد روسی، تتریس (نسخه مخصوص گیم بود) را به فضا برد تا لقب اولین بازی ویدیویی که در فضا انجام شد به این بازی اهدا شود. البته این فضانورد هم قطعا اولین فضانوردی بوده که در خارج از جو زمین موفق به انجام بازی شده. تتریسی که روس ها با خود به سفری دور و دراز برده بودند، سال 2011 با قیمت 1220 دلار به فروش رسید.

 

عجیب ترین و سخت ترین اچیومنت

Portal-quotes-Portal-2-doors-1502105-1440x900

اچیومنت Talent Show که در بازی پورتال 2 گنجانده شده بود، سخت ترین اچیومنت تاریخ است، چرا که تا ماه ژوئن 2013، تنها 1.5 درصد از پی سی گیمرها قادر به دریافت آن شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • Gamer
    Gamer | ۱۹ تیر ۱۳۹۴

    این اچیومنت پرتال دو رو خاهش میکنم بگید خخخخخخاااااااااااههههههههههشششششش
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • به تو چه
    به تو چه | ۱۵ دی ۱۳۹۳

    بازی فقطassasins creed unity

  • یاشار
    یاشار | ۸ آبان ۱۳۹۳

    دیدید.سونیک اگه تو دنیای بازی نتونه با ماریو رقابت کنه تو چیز های دیگه میتونه.مثلا اولین فستیوال بازی.

  • مهرداد
    مهرداد | ۱۴ مهر ۱۳۹۳

    آفرین :|

  • TROOL
    TROOL | ۱۴ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی