ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۴ موردی که باعث دلتنگی کاربران مک برای ویندوز می شوند

آیا شما یکی از کاربران ویندوزی هستید که قصد مهاجرت به مک را دارید؟ فراگیر شدن آیفون و آیپد ها طی سال های اخیر، باعث مهاجرت بسیاری از کاربران قدیمی ویندوز به اکوسیستم اپل و ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۱۳ مهر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

آیا شما یکی از کاربران ویندوزی هستید که قصد مهاجرت به مک را دارید؟ فراگیر شدن آیفون و آیپد ها طی سال های اخیر، باعث مهاجرت بسیاری از کاربران قدیمی ویندوز به اکوسیستم اپل و کامپیوتری که به خوبی با دستگاه های iOS آن ها سازگاری دارد شده است.

اما کاربران ویندوز در پلتفرمی مشغول به کار بودند که با مک زمین تا آسمان تفاوت دارد و برخی قابلیت های این سیستم عامل ها در دیگری وجود ندارد. مطمئنا مهاجرات در چنین شرایطی برای کاربر ساده نیست، اما شاید شناخت این تفاوت ها در این مهاجرت ها کار را برای آنها کمی ساده تر کند.

در ادامه مطلب به مواردی اشاره خواهیم کرد که پس از مهاجرت به مک، دلتان برایشان تنگ خواهد شد.

بودن در جامعه ی کاربران گسترده ترین سیستم عامل دنیا

1

علی رغم رشد چشم گیر مک OS X طی سال های گذشته، این سیستم عامل هنوز هم توانایی رقابت با گسترده سیستم عامل دنیا، یعنی ویندوز را ندارد. با اینکه به نظر می رسد این مورد برای مایکروسافت بیشتر مهم است، شما نیز قطعا به این موضوع افتخار خواهید کرد.

به عنوان مثال، در صورتیکه با مشکلی مواجه شوید، مطمئن خواهید بود قبلا فرد یا افراد دیگری با آن مواجه شده و راه حل آن را پیدا کرده اند. با وجود کم تر بودن کاربران مک، احتمال این مورد پایین تر خواهد بود. واقعیت این است که طیف گسترده تر کاربران یک سیستم عامل با دانش آن ها رابطه ی مستقیم دارد.

جایگزین های احتمالی: بسته بودن اکوسیستم اپل به آن ها این امکان را می دهد را که روش های مخصوص خود را برای حل مشکلات شما پیشنهاد کنند. فرقی نمی کند از اشتراک AppleCare استفاده کنید، یا به Genius Bar در فروشگاه های رسمی این کمپانی مراجعه کنید؛ این موضوع، مزیتی است که دستگاه های ویندوزی از آن به بهره هستند.

استفاده از برنامه هایی که با آن ها آشنایی دارید

2

هر چند امروزه تقریبا برای تمام برنامه های معروف ویندوز، جایگزینی برای مک موجود است اما هیچکدام از آن ها کامل نیستند. به عنوان مثال، با اینکه کلاینت مدیریت ایمیل Outlook برای مک موجود است، آخرین به روزرسانی بزرگ آن به سال ۲۰۱۱ بر می گردد. با اینکه سازنده آن با انتشار بسته های مختلف همواره سعی در بهبود آن داشته است، نسخه ی مک این برنامه هنوز هم با نسخه ی ویندوز آن قابل مقایسه نیست. همین مشکل درباره اپلیکیشن های دیگر مانند ابزار معروف ویرایش تصاویر، Paint.NET نیز صدق می کند.

برنامه هایی نیز وجود دارند ادعا می کنند برای تمام مخاطبان ساخته شده اند، اما تنها برای بخشی از آنان مفید واقع می شوند. به عنوان مثال، Quicken یکی از ابزار های محبوب در زمینه مدیریت مالی است، اما اگر از نسخه ی ویندوز به نسخه ی مک آن کوچ کنید، قطعا ناامید خواهید شد.

Quicken Mac 2007 به علت کمبود ویژگی ها، مورد پسند کاربران قرار نگرفت و به نظر می رسد Quicken for Mac 2015 پاسخی به این موضوع باشد. کاربران ویندوزی که قصد مهاجرت به مک را دارند، نمی توانند مطمئن باشند که نسخه ی مک برنامه های مورد علاقه شان همان تجربه را برایشان رقم خواهند زد.

جایگزین های احتمالی: اگر محدودیت ها به کارتان لطمه ای وارد نمی کنند، می توانید با نسخه ی مک برنامه های مورد علاقه تان نیز کنار بیایید. اگر اینطور نیست، می توانید از Mailbox به عنوان جایگزینی برای Outlook، GIMP برای Paint.net و Mint برای Quicken استفاده کنید.

استفاده از سیستم به عنوان یک پلتفرم بازی مقاوم

3

در حالیکه وضع انتشار بازی ها برای مک نسبت به سال های گذشته تغییرات چشمگیری داشته است، اما هنوز هم به گرد پای ویندوز نمی رسد. قطعا سرویس Steam نقشی کلیدی در زمینه گسترش مک به عنوان پلتفرمی برای بازی و تشویق توسعه دهندگان جهت عرضه گسترده تر محصولاتشان ایفا کرده است. اما این پلتفرم، تنها عناوین بزرگ و  عناوین مستقل و کوچک را در بر می گیرد، و در این میان عناوین زیادی باقی خواهد بود.

یکی از بزرگ ترین مزیت هایی بازی در ویندوز، در دسترس بودن طیف وسیعی از محصولات است که مک از آن بی بهره است. بهتر است اشاره کنیم که اگر قصد استفاده از عناوین قدیمی در مک را دارید، قطعا ناامید خواهید شد. امروزه شاهد عرضه عناوین بیشتری نسبت گذشته برای این سیستم عامل هستیم.

جایگزین های احتمالی: پیشنهاد می کنیم بازی های مستقل موجود برای مک را از یاد نبرید؛ امروزه استودیو های مختلفی به توسعه این عناوین هیجان انگیز می پردازند. همچنین می توانید از Wine برای اجرای بازی های مخصوص ویندوز روی مک استفاده کنید. فرایند این کار ممکن است کمی پیچیده باشد، اما به محض اینکه کار با آن را یاد بگیرید، بسیار کاربردی است.

آزادی ارتقای سخت افزار

4

این مورد بیشتر مخصوص کاربران کامپیوتر های رومیزی است. یکی از ویژگی های ویندوز که بسیار نادیده گرفته شده است، آزادی ارتقای سخت افزار است. فرض کنید می خواهید گرافیک یا هاردتان را ارتقا دهید، در این صورت شما به علت داشتن آزادی کافی جهت انجام این کار، نیازی به تعویض دستگاهتان نخواهید داشت.

البته، اکوسیستم اپل با داشتن مدل های کم تر، انتخاب خریداران را آسان می کند. اما صحبت هزینه و کاری است که کامپیوتر برای شما انجام می دهد. هر چند باید به به صرفه بودن نیز توجه شود، ممکن است در خیلی موارد با انتخاب قطعات مناسب، ساخت کامپیوتر شخصی به صرفه تر باشد. اگر به دنبال این هستید که دستگاه اپل خود را برای انجام شخصی سازی باز کنید، باید از ابزار های مخصوص این کار استفاده کنید.

امکان باز کردن کامپیوتر و دست بردن در قطعات آن، برای هر کسی نیست. در واقع، خیلی ها ممکن است سادگی دستگاه های اپل را ترجیح دهند. اما برای افراد فنی، استفاده از کامپیوتر های ویندوزی در اولویت قرار دارد.

جایگزین های احتمالی: اگر می خواهید در کنار لذت بردن از سیستم عامل مک، از این آزادی نیز بهره ببرید، بهتر است این سیستم عامل را روی سیستم شخصی تان نصب کنید. هر چند گفتنش خیلی آسان است، انجام این کار از هر کسی بر نمی آید.

آیا ویژگی دیگری نیز هست که به عنوان کاربر مک دلتنگ آن باشید؟ آن را با به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (108 مورد)
  • mealdvm
    mealdvm | ۱ تیر ۱۳۹۵

    کل محصولات اپل رو مفت هم بدن استفاده نمی کنم

  • علی
    علی | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    سلام .میشه بگید من میتونم تو لپ تاپم مک نصب کنم؟
    مشخصات لپ تام:
    ایسوس K555L
    رم ۶
    سی پی یو core i5
    گرافیک ۲
    هارد ۱ ترابایت
    من میتونم مک نصب کنم؟ برنامه های ویندوز روی مک نصب میشه؟

    • ABBAS
      ABBAS | ۹ آبان ۱۳۹۷

      این سیستم عامل اختصاصی برای محصولات اپل هست

  • فرهس
    فرهس | ۱۹ آبان ۱۳۹۴

    سلام.روی مک بوک ویندوز 8 نصب کردم.اما نمی دونم چطور از صفحه عکس بگیرم.کیبورد مک متفاوت هست اگه اموزش ابتدایی تو این زمینه دارید ممنون میشم هر چه زودتر راهنمایی کنید.سخت گیرم.?

  • مونا
    مونا | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    با سلام
    يه سوال از كاربران مك. آيا مي توانم نرم افزار متلب را بر روي مك نصب كنم؟ براي اينكار چگونه بايد عمل كنم؟
    ممنون از پاسخ شما

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی