ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از سامسونگ بیشتر از مجموع سرویس های اسکایپ، ویندوز فون و اکس باکس درآمد دارد

اندروید که به جرات می توان آن را پر استفاده ترین سیستم عامل مبتنی بر تلفن های هوشمند در جهان دانست تعداد زیادی از پتنت هایی را استفاده می نماید که متعلق به رقیب دیرینه ی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ مهر ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

اندروید که به جرات می توان آن را پر استفاده ترین سیستم عامل مبتنی بر تلفن های هوشمند در جهان دانست تعداد زیادی از پتنت هایی را استفاده می نماید که متعلق به رقیب دیرینه ی کمپانی تولید کننده اش یعنی مایکروسافت هستند.

تا کنون گمانه زنی های بسیاری در مورد درآمد ردموندی ها از مبلغی که بابت پتنت های یاد شده از تولید کنندگان ابزارهای مبتنی بر اندروید مانند HTC و سامسونگ دریافت می کنند صورت پذیرفته است و حالا مایکروسافت در سندی قانونی اظهار داشته که رقیب کره ایش یعنی سامسونگ در طول سال گذشته در راستای موضوع یاد شده و تنها با هدف تولید قانونی تلفن های هوشمندش رقمی معادل یک میلیارد دلار را به این شرکت پرداخته است.

مایکروسافت در سال گذشته از فروش کنسول اکس باکس، کینکت، سرویس های بازی مبتنی بر اینترنت موسوم به اکس باکس لایو، تماس های ویدئویی مبتنی بر اسکایپ و خط تولید تلفن های هوشمند ویندوز فون رقمی برابر با ۸۴۸ میلیون دلار درآمد کسب کرده است که ظاهراً هنوز کمتر از سود به دست آمده توسط این شرکت از پتنت های مورد استفاده قرار گرفته اش در سیستم عامل اندروید است.

همچنین مبلغی که سامسونگ به این شرکت پرداخته را می توان با ضرری معادل ۱.۳ میلیون دلار که از طریق موتور جستجوی بینگ و سرویس های مبتنی بر شبکه ی MSN در سال گذشته متحمل گردید مورد قیاس قرار داد.

چشم انداز دیگر موضوع نیز به این صورت است که مایکروسافت در طول یکسال توانسته بدون هیچ دردسری از رقیب کره ای رقمی را کسب درآمد نماید که اپل بعد از دادگاه های فراوان در زمینه ی سو استفاده از پتنت ها هرگز نتوانست به آن نزدیک گردد.

وال استریت ژورنال سند یاد شده را مرتبط به اقامه ی دعوای مایکروسافت بر علیه سامسونگ در زمینه ی نقض قرارداد پتنتی بین دو شرکت که در سال ۲۰۱۱ منعقد گردیده بود دانسته و البته معتقد است درآمد مایکروسافت از مجموع تولید کنندگان محصولات اندرویدی بسیار بیشتر از یک میلیارد دلار است.

بر مبنای گفته های موکلین شرکت مایکروسافت در حال جاضر این کمپانی ۲۰۰ پتنت مختلف را در اختیار دارد که به کارگیری همگی آنها برای تولید گجت های مبتنی بر سیستم عامل اندروید ضروری محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • mohammadmj
    mohammadmj | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    رسما مایکروسافت میتونه اندروید نابود کنه ..............

    • bahram
      bahram | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

      مایکروسافت است دیگر
      گاهی میخواهد اندروید رو نابود کند
      ____________________________
      این کارو نمیکنه چون خودشم متضرر میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی