ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سه راهی که اپل می تواند با کمک آنها جان تازه ای به آیپد ببخشد

تبلت ها هم اکنون در شرایط عجیبی هستند. فروش این دسته از محصولات از چهار سال قبل که محبوبترین شکل آنها توسط اپل معرفی شد همیشه رو به رشد بوده اما به تازگی فروش آیپد ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۵ مهر ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

تبلت ها هم اکنون در شرایط عجیبی هستند. فروش این دسته از محصولات از چهار سال قبل که محبوبترین شکل آنها توسط اپل معرفی شد همیشه رو به رشد بوده اما به تازگی فروش آیپد رو به افول گذاشته است. دلایل متفاوتی عامل این کاهش رشد بوده اند.

تبلت ها ابزارهای کارایی هستند. اما همانند لپ تاپ ها لازم است که آنها هم هر چند سال یکبار ارتقاء یابند. سازندگان تبلت ها هر سال تنها از قطر آنها کم کرده و به باتری آنها می افزایند، اما با این کاهش فروش، به نظر میرسد که این اعمال به اندازه کافی تاثیر نداشته اند. اما دلیل عمده دیگر، تلفن های هوشمند هستند. با افزایش سایز تلفن های هوشمند و ظهور پدیده فبلت، فروش تبلت ها در مجموع نسبت به سال های قبل کاهش یافته و اگر اوضاع به همین صورت پیش رود احتمالا کاربران زیادی به خرید فبلت در مقابل تبلت علاقه بیشتری نشان خواهند داد.

بر این اساس عملکرد اپل باید در این زمینه جالب باشد. در کنفرانسی که به زودی برای معرفی تبلت های جدید اپل در روزهای آتی در پیش خواهیم داشت. آیا اپل راهی برای بازگرداندن محبوبیت کاهش یافتهٔ آیپد ها خواهد داشت؟ باید دید.

اپل در دپارتمان تبلتش مشغول کار روی نسل جدید آیپدایر و آیپد مینی است. احتمالا بازدهی این دو نسبت به نسخه های پیشین اندکی بهبود خواهد یافت و سرعت اتصالات بی سیم نیز در آنها بهتر می شود. همچنین سنسور TouchID هم احتمالا مد نظر اپل در آیپدهای جدید است.

اما در کنار این ها احتمال می رود اپل یک آیپد ۱۲٫۹ اینچی را نیز معرفی کند که شایعات از عرضه آن در سال ۲۰۱۵ خبر می دهند. با این سایز، احتمالا درکنار قابلیت‌های فعلی آیپدها، امکانات خاص دیگری نیز برای آن سایز توسط اپل در نظر گرفته می شود.

اما حتی در صورتی که اپل هر سه این مدل های تازه را با شایعات گوشنوازی که در موردشان شنیده می شود معرفی و تا چهار ماه آینده عرضه کند، باز هم امکانات خاصی هستند که وجودشان در آیپدها می تواند جلوی کاهش فروش شان را بگیرد. امکاناتی که باعث می شوند کاربران بخواهند دوباره به جای فبلت، سراغ خرید تبلت (آیپد) بیایند. چرا که این قابلیت ها تنها در تبلت ها در دسترس شان خواهد بود.

در ادامه در خصوص این امکانات خاص بیشتر بیشتر بدانید.

۱- چندوظیفگی واقعی

surfacepro3primarypage

قابلیت چندوظیفگی (MultiTasking) در سرفس مایکروسافت و حتی گلکسی نوت سامسونگ به خوبی کار می کند. شما می توانید با کمک این ابزارها همزمان با کار روی یک برنامه، یک اپلیکیشن دیگر را نیز در کنارش داشته باشید. اما در iOS لازم است که برای دسترسی به یک اپلیکیشن دیگر -که ظاهرا باز و آماده به کار است،- دو بار کلید هوم را فشرده و اپلیکیشن مربوطه را انتخاب کنید.

با توجه به اینکه اپل احتمالا قصد دارد یک نسخه جدید و بزرگتر از آیپد را عرضه کند، اضافه کردن امکان چندوظیفگی به شکلی شبیه یا حتی بهتر از شیوه موجود در گلکسی نوت و سرفس می تواند کمک بزرگی به آیپد باشد. همچنین چنانچه اپل از لحاظ سخت افزاری مشکلی در اجرای همزمان دو اپلیکیشن دارد، افزایش میزان رم نیز در کنار افزایش هسته های پردازنده A8 به چهار هسته در A8X می تواند به رفع این مشکل کمک کند تا اپلیکیشن ها روان کار کنند و بازدهی در سطحی معقول باشد.

۲- یک کیبرد بهتر

کیبرد Ultrathin-Keyboard Folio از لاجیتک برای آیپد
کیبرد Ultrathin-Keyboard Folio از لاجیتک برای آیپد

تایپ کردن با آیپد به صورت پیشفرض تنها با کمک کیبرد نرم افزاری ممکن است. این کیبرد علاوه بر اینکه بخشی از صفحه نمایش را اشغال می کند، اجازه تایپ با سرعت بالا را نمیدهد. این مساله موجب کاهش کارایی در هنگام تایپ با آیپد می شود. اپل در حال حاضر در حال فروش کاور هوشمند است. پس چرا این کاور را هوشمندتر نکند!؟ به هر حال می توان کاوری عرضه کند که یک کیبرد نیز در خود داشته باشد. بدین ترتیب حداقل کاربرانی که کاور هوشمند را می خرند، مجبور به استفاده از کیبرد نرم افزاری آیپد نیستند.

این ایده البته چندان هم ایده نابی نیست. چرا که مایکروسافت قبلا آن را با سرفس عملی کرده و البته لاجیتک -و سایر شرکت ها- کیبردهای نسبتا خوبی برای آیپد ساخته اند. اپل همانطور که ایده ساخت آیفون ۶ پلاس را تا حدود زیادی از گلکسی نوت الهام گرفت، بد نیست در این مورد هم از مایکروسافت ایده بگیرد. ضمن اینکه ممکن است چیزی کاربردی تر و به مراتب بهتر نیز به عنوان کیبرد به آیپد اضافه کند.

۳- پرداخت موبایلی با آیپد

apple-pay-tim-cook

Apple Pay -البته برای کاربران خارج از ایران- یکی از مهمترین امکاناتی بوده که اپل معرفی کرده است. با این ایده اپل مفهوم و ساختار پرداخت الکترونیکی را به کلی تغییر می دهد. اما اپل باید این امکان را به آیپدها نیز بیاورد.

اپل پی مشکلات امنیتی و سرعت پایین پرداخت با کارت های اعتباری را برای افراد بسیاری رفع می کند. هر چند که امکان استفاده از آن هنوز در همه فروشگاه ها و برای همه وجود ندارد، اما باید قبول کرد که سرعت پرداخت و همینطور مشکلات امنیتی و دزدی اطلاعات کارت های اعتباری افراد با کمک این روش به حداقل میرسد.

از آنجا که Apple Pay تا اکتبر برای کاربران آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس فعال نمی شود این بهترین موقعیت است که این امکان برای آیپد هم معرفی و ارائه شود. بدین ترتیب کاربران می دانند که برای استفاده از اپل پی مجبور نیستند آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس بخرند و کارشان با آیپد هم رفع می شود. این موقعیت خوبی برای اپل است که کاربرانی که تلفن هوشمند اندرویدی دارند و در کنار خرید تبلت، رویای استفاده از امکانات اختصاصی اپل مانند Apple Pay را دارند، به خرید آیپد ترغیب کند.

با Touch ID و NFC که اپل احتمالا در آیپدهای جدید تعبیه می کند، اضافه کردن امکان پرداخت با کمک اپل پی، کار چندان پیچیده ای نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۶ مهر ۱۳۹۳

    به نظرم بهترین چیزی که برای ایپد نیازه یه قلم استایلوس اکتیوه

  • LG Forever
    LG Forever | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    اپل اپل اپل :-/ ...

  • LG Forever
    LG Forever | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    اپل اپل اپل :-/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی