ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کارگردان Assassin’s Creed Unity نرخ 30 فریم بر ثانیه را برتر می داند

تیم توسعه Assassin's Creed: Unity اخیرا اعلام کردند که بازی روی هر دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4، با رزولوشن 900p و نرخ فریم 30 اجرا خواهد شد اما چرا؟ نیکولاس گوئرین، ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۷ مهر ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

تیم توسعه Assassin's Creed: Unity اخیرا اعلام کردند که بازی روی هر دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4، با رزولوشن 900p و نرخ فریم 30 اجرا خواهد شد اما چرا؟ نیکولاس گوئرین، کارگردان طراحی مراحل استودیو در  مصاحبه ای با تِک رادار، پیرامون این موضوع توضیحاتی تکمیلی ارائه داده است:

"برای مدتی طولانی، در یوبیسافت می خواستیم 60 فریم بر ثانیه را در دستور کار قرار دهیم. فکر نمی کنم ایده ی خوبی باشد، چرا که به اندازه کافی از 60 فریم بر ثانیه دریافت نمی کنید و مانند چیز حقیقی نیست. یک مقدار مثل فیلم The Hobbit است، واقعا عجیب به نظر می رسد."

گوئرین سفت و سخت می گوید که بازی سازها 60 فریم را رها کرده اند و وقتی در مورد کیفیت تصویر سخن به میان می آید، 60 فریم بر ثانیه آنقدرها هم عالی نیست.

در قسمت دیگری از همین مصاحبه، الکس آمانسیو، کارگردان خلاق یونیتی از لفظ "سینمایی" استفاده کرد تا هدف از این سخنان را مشخص کند:

"30 هدف ما بود، سینمایی تر به نظر می رسد. 60 واقعا برای بازی های شوتر خوب است اما برای یک اکشن ماجراجویی، نه خیلی. اتفاقا احساس بهتری به مردم منتقل می شود وقتی که یونیتی را به صورت 30 فریم بر ثانیه بازی کنند. این تصمیم به ما هم اجازه می دهد مرزهای محدودیت را گسترش دهیم."

Unity روی کنسول ها رزولوشن Full HD ندارد ولی آمانسیو می گوید این موضوع اصلا اهمیتی در برابر کیفیت بازی نخواهد داشت: "زمان این فرارسیده که مردم در مورد رزولوشن بپرسند. آیا تعداد کیفیت پیکسل ها هستند که شما از آن لذت می برید؟ اگر بازی زیبا به نظر برسد، چه کسی به اعداد و ارقام اهمیت می دهد؟"

Assassin's Creed: Unity در تاریخ 11 نوامبر، تقریبا یک ماه دیگر، برای اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی عرضه خواهد شد. به گفته توسعه دهندگان، ساخت و بهینه سازی هنوز ادامه دارد، بنابراین هنوز خبری از سیستم مورد نیاز برای پی سی گیمرها نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • محمدرضا
    محمدرضا | ۱۷ آبان ۱۳۹۳

    معلومه بازي كردن رؤى ٣٠ فريم در بازي assassins creed unity بهتره 900p بودم بازي هم فرق خلصي با 1080p نميکنه

  • Farhad
    Farhad | ۲ آبان ۱۳۹۳

    ببخشید میخواستم بدونم روی pc چند فریم بر ثانیس

  • Mehdico
    Mehdico | ۱۸ مهر ۱۳۹۳

    خوب قبول نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برای این بازی چندان توفیری نداره (بخاطر سبک بازی) و میشه بنا به دلایل فنی و پرفورمنس بازی ازی خیر ۶۰ فریم بر ثانیه گذشت. و البته به نظر من درسته حرفش در مورد ۳۰ فریم حس بهتری منتقل میکنه و ۶۰ فریم خیلی زنده جلوه میکنه که ممکنه با هر سبک گرافیکی(نوع گرافیک بازی) همخوانی نداشته باشه.

    اما

    دیگه هر بچه دبستانی تفاوت اچ‌دی و فول اچ‌دی رو میدونه و این کاملا توی کیفیت بازی محسوسه مخصوصا روی کنسول ها که اکثر بازیکن ها بازیها رو روی تلویزیون های بزرگ اجرا میکنن و بنابراین اگه کیفیت فول اچ‌دی نباشه به نظر من توی ذوق میزنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی