ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Tesla D آشنا شوید؛ نسل جدید مدل S با دو موتور و سیستم ایمنی جدید

اگر به یاد داشته باشید در روزهای گذشته پوستری از تسلا رونمایی شد که خبر از نسل جدید اتومبیل های تسلا میداد. ساعاتی پیش تسلا در مراسمی که در لس آنجلس برگزار شد از Tesla ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۸ مهر ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

اگر به یاد داشته باشید در روزهای گذشته پوستری از تسلا رونمایی شد که خبر از نسل جدید اتومبیل های تسلا میداد. ساعاتی پیش تسلا در مراسمی که در لس آنجلس برگزار شد از Tesla D پرده برداشت. اتومبیلی با دو موتور که نسخه جدیدی از Model S سدان است. بازدهی بیشتر در شرایط مختلف جوی و البته شتاب خیره کننده از مهمترین قابلیت های این نسخه جدید هستند. مواردی که مدل S به شدت در آن ضعف داشتند و بیشترین تمرکز آقای Musk (مدیر شرکت تسلا) بر روی قابلیت های تازه و مشکلات رفع شدهٔ آن در مدل جدید خودروی شرکتش است.

ماسک در مورد این ماشین می گوید: «ما تقریبا همه چیز را در این مدل جدید بهبود داده ایم.»

در ادامه این مطلب جزئیات بیشتری در خصوص معرفی این مدل و قابلیت های جدید را مطالعه کنید.

در مدل های تازه حرف D به انتهای نام مدل های پیشین اضافه شده. دلیل اضافه شدن آن تغییر سیستم موتور و دو موتوره شدن این مدل هاست. در نمونه های تازه دو موتور برای تامین نیروی پیشرانه چرخ های عقب و جلو در خودرو تعبیه شده است.

تسلا سه مدل جدید را در این مراسم معرفی کرده است. 85D ،60D و P85D این سه نمونه هستند. مدل P85D از ماه دسامبر سال جاری میلادی به بازار عرضه می شود و مدل های 85D و 60D از ماه فوریه ۲۰۱۵ در بازار خواهند بود.

slide_0003

آقای ماسک در این مراسم صحبت دقیقی در رابطه با قیمت مدل های جدید تسلا نکرد اما این ماشین ها هرگز ارزان نبوده و نیستند. ظاهرا تسلا قیمت پایه برای مدل P85D را ۱۲۰ هزار و ۱۷۰ دلار تعیین کرده است.

DSCF8329.0

در مدل S -که اولین نمونه آن در سال ۲۰۱۲ عرضه شد- عدم امکان تقسیم نیرو بین ۴ چرخ نقص مهمی بود. البته قابلیت All-Wheel-Drive که در این مدل تازه توسط تسلا ارائه شده چیز تازه ای نیست و در اتومبیل های ساخته شده توسط اغلب شرکت های مهم این حوزه مانند آئودی، BMW، مرسدس بنز و ... دیده می شود.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Riding in the Tesla P85D.mp4"]

آقای ماسک در گفتگویی که با روزنامه USA Today داشته در خصوص بازدهی بیشتر در پیکربندی داخلی خودروهای تازه شرکتش گفته که بازدهی در این مدل ها تا حدود ۱۶ کیلومتر با هر بار شارژ خودرو افزایش یافته است. همچنین شتاب خودرو رشد قابل توجهی یافته. افزایش سرعت در P85D از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، تنها به ۳٫۲ ثانیه زمان نیاز دارد. در ادامه در خصوص شتاب این خودرو توضیحات بیشتری داده شده است.

teslad

در کنار افزایش امکانات در موتور، تسلا یک سیستم ایمنی جدید به مدل های S جدید اضافه کرده که به خودرو اجازه کنترل خود بدون دخالت راننده را می دهد. در این سیستم از دوربین ها و سنسورهای متعددی برای تشخیص موانع و ماشین های اطراف و همینطور تشخیص علائم جاده و مسیر حرکت استفاده شده است.

Screen Shot 2014-10-10 at 16.29.43

با استفاده از این سیستم جدید، -همانطور که احتمالا در ویدئوی فوق مشاهده کردید- خودرو قابلیت تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی، خصوص جاده و همینطور اتومبیل های دیگر را دارد و در قبال آنها به صورت خودکار به کاهش یا افزایش سرعت و همینطور تغییر مسیر اقدام می کند. تمامی این امور بدون دخالت مستقیم راننده انجام می شوند. قابلیت های امنیتی تازه در خودروهای تسلا البته چیز جدیدی در دنیای خودروهای مدرن نیست. همانند موتور، این امکانات نیز در اتومبیل های سطح بالای ساخته شده در اکثر شرکت های معتبر خودروسازی دنیا دیده می شوند. اما به گفته آقای ماسک، ساخته های سایر شرکت ها هنوز ۵ تا ۶ سال با بازار و عرضه رسمی به دنیا فاصله دارند.

DSCF8340.0.0_standard_800.0

در این خودرو از سیستم ها و تکنولوژی های متفاوتی مانند رادار، دوربین های مجهز به قابلیت پردازش تصویر، سیستم رادار صوتی ۳۶۰ درجه برای تشخیص موانع و خطوط استفاده شده است. ماسک، از این سیستم با نام autopilot یا سیستم 'خلبان خودکار' که در صنایع هوایی روی هواپیماها نصب می شود یاد می کند. در این سیستم، خودرو علاوه بر کنترل خود در حال حرکت، امکان پارک خودکار را نیز دارد و می توان آن را برای پارک دوبل به حال خود رها کرد.

تکنولوژی های خودران در صنایع اتومبیل سازی تا به حال بیشتر در کنترل تعادل خودرو مورد استفاده قرار می گرفتند و به نظر میرسد حرکت بعدی را به صورت عملی تسلا انجام داده است.

شتاب؛ آیا مدل جدید تسلا یک Super Car است؟

تسلا P85D شتاب فوق العاده ای دارد. همانطور که گفته شد رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت با این مدل تنها به ۳٫۲ ثانیه زمان نیاز دارد. در این صورت می توان آن را با بسیاری از سوپرماشین های بازار مقایسه کرد.

DSCF8360.0

هر چند که شتاب فاکتوری بسیار تاثیرگذار نیست اما به طور قطع مهم است. در واقع شتاب اهمیت زیادی دارد. این مدل به طرز غیرقابل باوری سریع است. در واقع شتاب این خودرو در رتبه دوم پرشتاب ترین خودروهایی است که تا به حال ساخته شده اند.

این مدل چندان هم ارزان نیست. همانطور که اشاره شد قیمت مدل جدید از ۱۲۰ هزار و ۱۷۰ دلار شروع می شود. با این وجود، این مدل کماکان تا حدودی ارزان تر از بسیاری از خودروهای پرشتاب است.

در ادامه چند مدل از خودروهایی که از لحاظ شتاب همرده P85D هستند، لیست شده اند.

1-911-turbo.0
پورشه ۹۱۱ توربو با قیمت ۱۵۱ هزار و ۱۰۰ دلار. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر: ۳٫۲ ثانیه
Ferrari 458 با قیمت ۲۳۳ هزار و ۵۰۰ دلار. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر: ۳٫۴ ثانیه
Ferrari 458 با قیمت ۲۳۳ هزار و ۵۰۰ دلار. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر: ۳٫۴ ثانیه
لامبورگینی Huracán LP 610-4 با قیمت ۲۳۷ هزار و ۲۵۰ دلار. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیومتر: ۳٫۲ ثانیه
لامبورگینی Huracán LP 610-4 با قیمت ۲۳۷ هزار و ۲۵۰ دلار. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیومتر: ۳٫۲ ثانیه
شورولت کوروِت Z06 با قیمت ۷۸ هزار و ۹۹۵ دلار. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیومتر: ۲٫۹۵ ثانیه
شورولت کوروِت Z06 با قیمت ۷۸ هزار و ۹۹۵ دلار. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیومتر: ۲٫۹۵ ثانیه
DOdge Charger Hellcat با شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیومتر ۲٫۹ ثانیه
DOdge Charger Hellcat با شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیومتر ۲٫۹ ثانیه
پورشه پاناراما Turbo S با قیمت ۱۸۳ هزار و ۳۰۰ دلار. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیومتر: ۳٫۶ ثانیه
پورشه پاناراما Turbo S با قیمت ۱۸۳ هزار و ۳۰۰ دلار. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیومتر: ۳٫۶ ثانیه
آئودی RS7 با قیمت ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ دلار. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیومتر: ۳٫۷ ثانیه
آئودی RS7 با قیمت ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ دلار. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیومتر: ۳٫۷ ثانیه

در ادامه تصاویری از مراسم معرفی این مدل های تازه مشاهده کنید.


DSCF8520_verge_super_wide DSCF8558_verge_super_wide DSCF8778_verge_super_wide DSCF8745_verge_super_wide DSCF8735_verge_super_wide DSCF8697_verge_super_wide DSCF8685_verge_super_wide DSCF8595_verge_super_wide

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • کوروش
    کوروش | ۲۷ فروردین ۱۳۹۴

    الودگی هوا با این حرفها کم نخواهد شد /اما درد ما چیزهای زیاد دیگری هم هست که از جمله تعمیرات خودروهای بنزینی است - ادا وادفار مکانیکها -مسئله حل نشدنی سرسیلندر و واشر سر سیلندر -پمپ بنزین گران قیمتی که میسوزد - نشتی بنزین وانفجار و سو ختگی رانندگان - سوختگی موتور و مسئله روغن سوزی و بردن موتور به تراشکاری و صدها عیبی که محل درامد یک عده لومپن بی سواد بنام مکانیک هاشده اند که هرکدامشان در این تهران صاحب چند میلیارد اپارتمان هستند و انرا مدیون دستهای سیاه و روغنی اشان میباشند و میدانند ما تا کی به این مازوخیسم و خودازاری باید ادامه دهیم اقاجان مگر شرکت واحد در این تهران اتوبوس برقی نداشت و موتور انهم اسب بخارش کافی نبود گران هم نبود منتها سوسول بازی نداشت باید 140 میلیون بدهیم تا الان خودروی برقی سوار شو یم خدایا بفریاد برس مردم محترم شما حاضر نیستید از 45 هزار تومن یارانه اتان بگذرید و انصراف بدید الان خودروی 140 میلیونی میخواید سوار شید؟؟؟ که احتمالا درسرهایش از روغن سوزی خیلی بیشتر خواهد بود و تعمیراتش بسیار پر خرج تر خواهد شد کافی است به مخلفات داخل کاپوت ان نگاهی کنید این خودروها هرگز چاره درد های ما نخواهد بود

  • شهریار
    شهریار | ۵ اسفند ۱۳۹۳

    ماشین بسیار زیبایی هست.
    اما در مقابل اونایی که نشون دادین اصلا زیبا نیست

  • LG Forever
    LG Forever | ۱۹ مهر ۱۳۹۳

    ماشینووووووووووووووو وااااااااااااااااااااااو ... فضایی به این میگن :)

  • آریا
    آریا | ۱۹ مهر ۱۳۹۳

    گرونترین مدلش 120 هزار دلاره. اصلن 170 هزارتایی نداره
    http://www.teslamotors.com/models/design

  • bahram
    bahram | ۱۸ مهر ۱۳۹۳

    خیلی عالیه.ولی اگه میخواستن پرایدو مثل این نمایش بدن تمام دل و روده پراید میریخت بیرون :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی