ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در بین نتایج جستجوی خود امکان مشاوره پزشکی آنلاین را فراهم می آورد

همه ی ما قبلاً این موضوع را تجربه کرده ایم که با احساس درد و ناراحتی در یکی از اعضای بدن خود بلافاصله به سراغ گوگل رفته و اعلائم مرتبط را جستجو می نماییم تا شاید ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ مهر ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۵

همه ی ما قبلاً این موضوع را تجربه کرده ایم که با احساس درد و ناراحتی در یکی از اعضای بدن خود بلافاصله به سراغ گوگل رفته و اعلائم مرتبط را جستجو می نماییم تا شاید بتوانیم منشا ناراحتی که به آن مبتلا گشته ایم را بیابیم.

وقت گرفتن از پزشکان کار آسانی نیست و هماهنگ کردن برنامه ی روزانه با وقت قبلی که تهیه کرده ایم نیز دشوارتر است و البته معطلی در مطب ها را نیز نباید از یاد برد. همه ی این موارد باعث می شوند تا جستجو در گوگل برای اعلائم بیماری و امیدواری به پیدا کردن راه های درمانی برای آن منطقی به نظر برسند و البته این موتور جستجوی عظیم بر خلاف بسیاری از پزشکان به صورت شبانه روزی در دسترس است.

از سوی دیگر بسیاری از پزشکان معتقدند شیوه ی یاد شده راه حل درستی محسوب نمی شود و در بسیاری از مواقع سبب ایجاد نگرانی های کاذب یا روی آوردن به درمان های غلط می گردد.

در همین راستا گوگل تصمیم گرفته است برای کاربرانش راه حلی بیاندیشد و امکان یک مشاوره ی پزشکی اولیه را برای آنها به صورت آنلاین فراهم نماید. بر مبنای گزارش یکی از کاربران وب سایت Reddit به تازگی و وقتی علائم یک بیماری را در این وب سایت جستجو نمایید، به جای نمایش داده شدن فهرستی از صفحات اینترنتی لینکی با عبارت "Talk with a doctor now" یا "همکنون با یک پزشک صحبت نمایید" به نمایش در می آید.

google-health

همانطوری که در تصویر بالا ملاحظه می کنید لینک یاد شده در ابتدای نتایج و در اصل به عنوان اولین پاسخ به کاربران نمایش داده می شود تا هم به وضوح دیده گردد و هم به فرد یادآوری شود بهترین راه حل برای مشخص شدن اختلال های سلامتی مشاوره گرفتن از پزشک است.

با کلیک بر روی این لینک کاربر قادر می گردد به صورت آنلاین با پزشک گفتگو کرده و اطلاعاتی اولیه در مورد مشکلش دریافت نماید و سپس در صورت نیاز جهت معاینه و بررسی بیشتر به یک مرکز مرتبط مراجعه نماید.

به نظر می آید امکان جدید مورد بحث بخشی از سرویس و افزونه ی Helpouts گوگل باشد که سال گذشته معرفی گردید. پیش از این گوگل اعلام کرده بود این سرویس رایگان نخواهد بود و کاربران در ازای خدمات دریافتی شارژ خواهند شد، اما اکنون گفته می شود مشاوره های سلامتی گوگل رایگان خواهند بود، همچنین سرویس یاد شده فعلاً در وضعیت آزمایشی به سر می برد و به صورت اتفاقی به کاربرانی که جستجو های مرتبط داشته باشند نمایش داده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۲۱ مهر ۱۳۹۳

    چه خوب
    پارسال که این سرویس رو معرفی کرد همه ی دکترهاش پولی بودن !
    الان میخواهد مجانی اش کنه

  • nilz
    nilz | ۲۰ مهر ۱۳۹۳

    ﺧﺐ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﮐﻪ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻤﮑﻨﻪ ﯾﻪ ﺳﺮﯼ ﻋﻼﯾﻢ ﺭﻭ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﯽ ﻭﻟﯽ ﻧﺪﻭﻧﯽ ﭘﯿﺶ ﭼﻪ ﻣﺘﺨﺼﺼﯽ ﺑﺮﯼ ﺑﺎ ﺳﺮﭺ ﺍﻭﻥ ﻋﻼﯾﻢ ﺑﻔﻬﻤﯽ ﭘﯿﺶ ﮐﺪﻭﻡ ﺩﮐﺘﺮﯼ ﺑﺮﯼ. ﯾﺎ ﺑﻌﻀﯽ ﻣﻮﺍﻗﻊ ﺍﺻﻼ ﭼﯿﺰ ﻣﻬﻤﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﯼ ﺑﺮﯼ ﭘﯿﺶ ﺩﮐﺘﺮ ﺑﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﺳﺮﭺ ﻣﺸﮑﻠﺖ ﺣﻞ میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی