ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ معتقد است تا سال آینده ابزارهایش استفاده از Wi-Fi را متحول خواهند کرد

سامسونگ این روزها رویایی تازه ای را در سر می پروراند و آن چیزی نیست جز جا به جایی فایل مرتبط به فیلم های سینمایی با کیفیت HD بین تلفن های هوشمند و در ظرف چند ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ مهر ۱۳۹۳ | ۱۰:۴۵

سامسونگ این روزها رویایی تازه ای را در سر می پروراند و آن چیزی نیست جز جا به جایی فایل مرتبط به فیلم های سینمایی با کیفیت HD بین تلفن های هوشمند و در ظرف چند ثانیه، برند کره ای بر این باور است که می تواند این مسئله را تا سال ۲۰۱۵ تحقق بخشد.

کمپانی یاد شده در بیانیه ای در روزهای پایانی هفته ی جاری اعلام داشت به صورت تئوری بر اساس استاندارد وای فای ۶۰ گیگاهرتزی 802.11ad سرعت استفاده از شبکه رقمی برابر ۴.۶ گیگابیت بر ثانیه است و این رقم بسیار سریعتر از نسل های پیشین محسوب می شود.

اما وجود دیوارها و موانع گوناگون سبب کاهش مقدار یاد شده می شود و دستیابی به آن را غیر ممکن می سازد. اکنون سامسونگ مدعی است با بهره گیری از یک طراحی جدید در مدار موج های میلی متری، بهبود آنتن مرتبط به پوشش وای فای و بکارگیری اولین تکنولوژی فرم دهنده مایکرو بیم محدودیت های پیش روی استاندارد وای فای را برداشته و توانسته است آن را متحول نماید.

کره ای ها معتقدند بر مبنای این دستاورد جدید سرعت انتقال فایل از طریق وای فای بین تلفن هوشمند می تواند به ۵۷۵ مگابایت بر ثانیه برسد و این به معنی جا به جایی یک فایل یک گیگابایتی تنها ظرف ۳ ثانیه خواهد بود.

کیم چانگ یونگ، از مدیران بخش تحقیق و توسعه ی سامسونگ، در همین رابطه می افزاید بالاخره راه حلی را پیدا کرده ایم که بتوانیم از باند ۶۰ گیگاهرتزی بهره ی مناسب و واقعی ببریم. نسل بعدی محصولات شرکتمان استفاده یی متفاوت از تکنولوژی وای فای را فراهم می آورند و محدودیت های پیشن همگی از سر راه برداشته خواهند شد.

در حالیکه سامسونگ مشغول پیاده سازی دستاوردهای جدیدش در زمینه ی ارتباط وای فای است در هفته ی جاری مشخص گردید کمپانی یاد شده در ازای استفاده از پتنت های متعلق به مایکروسافت در تلفن های هوشمند اندرویدیش سالیانه ۱ میلیارد دلار به اهالی رد موند می پردازد. بعید نیست سامسونگ سعی کند رقم یاد شده را از طریق دستاوردهای تازه اش در مباحثی که به آن اشاره نمودیم به نحوی جبران نماید.

همچنین مایکروسافت و سامسونگ اخیراً در رابطه با بحث پتنت ها دچار چالش های تازه ای شده اند و کارشان به دادگاه کشیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۲ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • MeysaM
    MeysaM | ۲۱ مهر ۱۳۹۳

    همین که داره فکر میکنه خیلی ارزش داره.
    اصن همین که ایده میده هم خوبه حتی اگر اجراش نکنه.
    شرکت پویا باید ایده داشته باشه نه همش دنبال ایده های دیگران باشه.
    آفرین

  • bahram
    bahram | ۲۱ مهر ۱۳۹۳

    سامسونگه دیگه.میترسم یه چیزی بگم اینجا ترور بشم :D

  • Armin Abdi
    Armin Abdi | ۲۱ مهر ۱۳۹۳

    به نظرم بیشتر میتونه برای استریم کردن بعضی فایل ها مثل فیلم های 4K و بازی های با کیفیت از یه دستگاه دیگه کاربردی باشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی