ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Tempescope گجتی که پیش بینی شرایط جوی را در اتاق نشیمن خانه شبیه سازی می کند

یکی از جالب ترین مواردی که ظرف چند روز گذشته در بزرگترین نمایشگاه مرتبط به تکنولوژی در ژاپن موسوم به CEATEC ارائه گردید، ابزاری تحت عنوان Tempescope بود که تیم توسعه دهنده ی آن از این گجت با عنوان "یک ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ مهر ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

یکی از جالب ترین مواردی که ظرف چند روز گذشته در بزرگترین نمایشگاه مرتبط به تکنولوژی در ژاپن موسوم به CEATEC ارائه گردید، ابزاری تحت عنوان Tempescope بود که تیم توسعه دهنده ی آن از این گجت با عنوان "یک نمایشگر فیزیک محیطی که می تواند وضعیت آب و هوایی را در داخل اتاق نشیمن یک خانه شبیه سازی کند" یاد می کردند.

در اصل ابزار مذکور جعبه ای است که قادر است وضعیت آب و هوایی آینده را به شیوه ای بسیار کلاسیک و آرامش بخش به نمایش بگذارد. Tempescope ساعت ها پیش بینی شرایط جوی را از طریق یک ارتباط بی سیم با یک کامپیوتر شخصی دریافت نموده و وقتی متوجه شد این پیش بینی در مورد روزهای آینده به چه صورت است سعی می کند آنها را به صورت بصری شبیه سازی نماید.

گفته می شود نسخه های آتی محصول یاد شده از کامپیوترهای شخصی نیز بی نیاز بوده و با قرار گرفتن تنها در کنار یک تلفن هوشمند می تواند کار خود را به انجام برسانند. این ابزار جذاب می تواند با استفاده از آب و امواج اولترا سنیک ابتدا ابرها را شبیه سازی کرده و سپس با انتقال مقداری دیگر آب به بالای این ابرها نمایشی از بارش باران را پدید بیاورد.

LED هایی نیز در قسمت فوقانی Tempescope تعبیه گشته است تا بتوانند جلوه هایی همانند رعد و برق یا تابش نور خورشید را بر حسب آنچه شرایط جوی در روزهای آینده پیش بینی شده است شبیه سازی نمایند.

گجت مورد بحث توسط یک تیم سه نفره سال ها در وضعیت توسعه قرار داشته است و حالا این تیم قصد دارد با آغاز نمودن یک کمپین جذب سرمایه های عمومی پا در مسیر تولید انبوه گذاشته و البته دستاورد خود را کامل تر و بهتر کنند.

در وب سایت Tempescope می توانید جزئیات بیشتری را در مورد آن مطالعه فرمائید و همچنین با مراجعه به ادامه ی مطلب قادر خواهید بود ویدئویی از عملکرد این دستگاه را مشاهده کنید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Tempescope-a-box-of-rain-in-your-living-room.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۲ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • NAKOOT
    NAKOOT | ۲۱ مهر ۱۳۹۳

    به نظرتون قیمتش چقدر میشه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی