ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحولی بزرگ در دنیای باتری ها؛ ۷۰ درصد شارژ تنها در ۲ دقیقه

تصور کنید باتری تلفن همراه شما در ۲ دقیقه ۷۰ درصد شارژ شود و همچنین، حداقل تا ۲۰ سال نیازی به تعویض آن نخواهید داشت. قطعا چنین تصوری برای ما سخت و البته لذت بخش ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۲ مهر ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۲

تصور کنید باتری تلفن همراه شما در ۲ دقیقه ۷۰ درصد شارژ شود و همچنین، حداقل تا ۲۰ سال نیازی به تعویض آن نخواهید داشت. قطعا چنین تصوری برای ما سخت و البته لذت بخش خواهد بود. جالب است بدانید این موضوع توسط دانشمندان دانشگاه Nanyang Technology در دست کار است و آنها توانسته اند به این سرعت در شارژ دست یابند.

آنها به جای استفاده از آند گرافیت در سلول های آن، از آند نانولوله های دی اکسید تیتانیوم استفاده کرده اند که به باتری اجازه ۱۰هزار سیکل شارژ می دهد. این رقم برای باتری های فعلی در حدود ۵۰۰ سیکل است و البته این لوله های تیتانیومی از نظر هزینه ای ارزان و ساخت آنها هم ساده است. مواد به کار رفته در این نوع باتری ها به طور طبیعی در خاک یافت می شود و معمولا به عنوان یک افزودنی غذایی و یا برای جذب اشعه UV در کرمهای ضد آفتاب استفاده می شود. تبدیل دی اکسید تیتانیوم از شکل کروی آن به نانو لوله های نازک (هزار بار نازک تر از قطر یک تار موی انسان) چیزی است که سرعت اجرای واکنش های شیمیایی را بیشتر می کند.

ntu

باتری های جدید به احتمال بسیار زیاد در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه می شوند و جالب است بدانید بر اساس یک تحقیق، هزینه ای که صرف تهیه باتری های لیتیوم یونی در ۲ سال شده چیزی در حدود ۲۳.۴ میلیارد دلار است. با نسل جدید باتری ها دیگر نیازی به تعویض باطری پس از سال نخواهید داشت و از طرفی نگه داری تلفن های هوشمند و تبلت ها را برای افراد بسیار ساده کرده است.

این فن آوری در حال حاضر مجوزهای لازمه را دریافت کرده و در حال طی شدن مراحل شروع تولید است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • حسن جون
    حسن جون | ۲۳ مهر ۱۳۹۳

    ایول دانشمندای ژاپنی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی