ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مارک زاکربرگ و اهدای کمک ۲۵ میلیون دلاری جهت مبارزه با ابولا

تلاش های بین المللی جهت مبارزه با ویروس ابولا تا کنون بسیار ناچیز بوده است و از همین رو بیش از چهار هزار نفر حداقل تا به اکنون جان خود را بر اثر ابتلا به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۳ مهر ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

تلاش های بین المللی جهت مبارزه با ویروس ابولا تا کنون بسیار ناچیز بوده است و از همین رو بیش از چهار هزار نفر حداقل تا به اکنون جان خود را بر اثر ابتلا به آن از دست داده اند. همچنین در روزهای اخیر شاهد انتقال ویروس یاد شده به بیمارانی در اروپا و آمریکا بوده ایم و نگرانی ها به جد در مورد بدل گشتن آن به اپیدمی مرگبار در سراسر جهان وجود دارد.

پزشکان و پرستارانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس ابولا فعالیت دارند بر این باور هستند عدم وجود منابع مالی کافی و امکانات لازم درمانی و تحقیقاتی عامل اصلی اتفاقات ناخوشایند کنونی است. ولی حالا ظاهراً با وارد شدن چهره های سر شناس مانند مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک به عرصه ی مبارزه با ویروس یاد شده شرایط در حال تغییر است و سرمایه گذاری بیشتری برای پیدا کردن راه حل درمانی موثری جهت متوقف کردن ابولا در حال صورت پذیرفتن است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر مبنای گزارش های رسیده امروز صبح زاکربرگ بر روی صفحه ی خودش در فیس بوک اعلام کرده است با همراهی همسرش پریسیلا چان -که پزشک نیز هست- مبلغ ۲۵ میلیون دلار را به مرکز کنترل و مبارزه با ابولا در ایالات متحده اهدا خواهد کرد.

او در همین رابطه می افزاید، لازم است ما ابولا را مهار نماییم و از گسترش آن در باقی نقاط جهان و بدل شدن به یک پدیده ی مهلک برای سلامتی بشر جلوگیری کنیم. زاکربرگ می گوید اعلام سازمان بهداشت جهانی در رابطه با نیاز به سرمایه ی یک میلیارد دلاری جهت توقف ویروس مورد بحث انگیزه ی اصلی او برای اهدای پول بوده و امیدوار است این عمل وی سبب شود سایر افراد توانمند نیز دست به رفتاری مشابه بزنند.

علاوه بر بنیانگذار فیس بوک تا کنون بیل گیتس نیز از طریق بنیاد خیریه اش موسوم به بنیاد ملیندا و گیتس مبلغ ۵۰ میلیون دلار را اهدا کرده است. پائول آلن یکی از بنیانگذاران مایکروسافت هم ۹ میلیون دلار را در راستای مبارزه با این ویرس پرداخته و امید بر این است با اهدای کمک های بیشتر از سوی سایر سرمایه داران و افراد ثروتمند هر چه سریعتر امکان پیدا کردن راه درمانی موثری برای ابولا پیدا شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • mamad71
    mamad71 | ۲۴ مهر ۱۳۹۳

    خیلی جالبه :))
    ویروس ابولا یک ساله که داره جون هم نوعاشون رو میگیره حالا که یک نفر توی آمریکا و اروپا مبتلا شده از ترس اینکه خودش و زنش مبتلا نشن میان کمک مالی می کنن. همه هم ازش حمایت می کنن...
    اگه خیلی به فکر بشریت بود همون موقع کمک می کرد.
    این اسرائیلی فقط به فکر کشور خودشه !

  • abbasalim
    abbasalim | ۲۳ مهر ۱۳۹۳

    یاد کمک های غرب به فلسطین افتادم
    زیاد گول این حرفا رو نخورید

  • omid3963
    omid3963 | ۲۳ مهر ۱۳۹۳

    تیتر رو اینجوری مینوشتین بهتر بود:
    مارک زاکربرگ و اهدای کمک ۲۵ میلیون دلاری جهت کمک به بیماری ابولا
    اینا در ظاهر دارن حمایت میکنن ولی درپشت دارن ....

  • mehdid
    mehdid | ۲۳ مهر ۱۳۹۳

    اجرکم عند الله

  • oscar
    oscar | ۲۳ مهر ۱۳۹۳

    اقا بازم ایول به این سرمایه دارا
    میتئنن کمک میکنن ما هم از دور حمایت میکنیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی