ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تماشا کنید: تست سرعت اینترنت نسل پنجم مخابراتی توسط سامسونگ

یکی از زیبایی های تکنولوژی پیشرفت همه روزیه و رو به جلوی آن است. در حالی که بسیاری از شبکه های مخابراتی دنیا مشغول تست و بهبود نسل چهارم خود هستند، آزمایش های شبکه 5G ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۳ مهر ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۵

یکی از زیبایی های تکنولوژی پیشرفت همه روزیه و رو به جلوی آن است. در حالی که بسیاری از شبکه های مخابراتی دنیا مشغول تست و بهبود نسل چهارم خود هستند، آزمایش های شبکه 5G یا نسل پنجم هم آغاز شده. البته هنوز راه زیادی تا عرضه عمومی آن باقی مانده و در این بین، سامسونگ یکی از شرکت هایی است که در میانه راه قرار دارد.

باید به عرض تان برسانیم این شرکت توانسته در آزمایشات نسل پنجم مخابراتی به رکورد بسیار فوق العاده ۹۴۰ مگابایت بر ثانیه (۷.۵ گیگابیت) دست یابد. اما این سرویس سامسونگ در حال حرکت چه سرعتی را در اختیار کاربر می گذارد؟

سامسونگ طی آزمایشی در یک پیست اتومبیل رانی خودرویی را به آنتن های دریافت سیگنال نسل پنجم مجهز و با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ثانیه شروع به حرکت کرد و بدین ترتیب رانندگی در یک بزرگراه را شبیه سازی کرد. نکته بسیار جالب در اینجا است که سامسونگ توانست در سرعت ۱۱۰ کیلومتر به سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه (۱۵۰ مگابایت بر ثانیه) برسد.

در این تست از فرکانس های کوتاه برد ۲۸ گیگاهرتزی استفاده شد ولی به لطف فن آوری Hybrid Adaptive Array Technology توانست این طول موج را به مسافت های طولانی تر هم ارسال کند.

البته همانطور که گفتیم راه زیادی برای عمومی شدن نسل پنجم مخابراتی باقی مانده و همانطور که پیش می رویم، سرعت اینترنت همراه روز به روز بالاتر از قبل می رود. پیش نهاد می کنیم ویدیوی تست سرعت نسل پنجم مخابراتی سامسونگ را از دست ندهید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/5G-Live-Demonstration.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • goli
    goli | ۲۳ مهر ۱۳۹۳

    اشتباهی تایپ کردم :))))))))))))))))))))))))))))

  • محمدحسین
    محمدحسین | ۲۳ مهر ۱۳۹۳

    سامسونگ بينظيره واقعا عاليه،اگه اين كارو اپل كرده بود(البته تواناييشو نداره)اكثر همين بچه هاي ديجياتو ميگفتن شاخ غولو شكسته،خداييش هيچ شركتي تواناييه سخت افزاريه سامسونگ رو نداره و نخواهد داشت.بيشتراز اون چيزي كه سامسونگ نياز به اپل داره، اپل نياز به سامسونگ داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی