ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جمع بندی: هشت مورد مهمی که در مراسم اپل معرفی شدند

مراسم شب گذشته در واقع به افتخار آیپدها برگزار شده بود. اما در کنار آیپدهای ایر، آیپد مینی ۳، آی مک با نمایشگر رتینا و 5K و نهایتا مک مینی جدید (که پس از دو ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۵ مهر ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

مراسم شب گذشته در واقع به افتخار آیپدها برگزار شده بود. اما در کنار آیپدهای ایر، آیپد مینی ۳، آی مک با نمایشگر رتینا و 5K و نهایتا مک مینی جدید (که پس از دو سال به روز شد)، موارد مهم دیگری نیز ارائه و معرفی شدند.

در این مطلب نگاهی کلی به تمامی محصولات و قابلیت های تازه ای که در مراسم شب گذشته گفته شد، اشاره شده است. این ۸ مورد مهم را در این مطلب کنار هم آورده ایم؛ پس این مطلب را از دست ندهید.

2

iOS 8.1 و Yosemite

Apple Pay از ۲۰ اکتبر می آید

3

اپل پی (قابلیت انحصاری اپل برای پرداخت سریع از طریق NFC) از دوشنبه ۲۰ اکتبر به همراه آپدیت جدید iOS 8.1 روی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس ارائه می شود. به گفته اپل، از زمان معرفی این قابلیت، بیش از ۵۰۰ بانک به مجموعه بانک های حامی Apple Pay اضافه شده اند. تیم کوک در این باره میگوید: ما معتقدیم اپل پی بسیار بزرگ خواهد شد.

iCloud Photo Library Beta

4

در کنار Apple Pay که با iOS 8.1 عرضه می شود، کاربران به نسخه آزمایشی از iCloud photo library نیز دسترسی خواهند داشت. قابلیتی که اوایل سال جاری توسط اپل معرفی شد و قرار بود جایگزین Photo Stream در آیفون و آیپد شود. بدین ترتیب دسترسی به تصاویر موجود در iCloud ممکن خواهد شد. با این وجود قابلیت Camera Roll که در iOS 8 حذف شده بود مجددا در iOS 8.1 -که ۲۰ اکتبر ارائه می شود- دیده خواهد شد.

عرضه Yosemite از امروز

5

همانطور که شب گذشته در دیجیاتو خواندید، نسخه نهایی سیستم عامل جدید کامپیوترهای اپل OS X Yosemite نیز به صورت رسمی در مراسم اپل رسما معرفی شد. مهمترین تغییرات این نسخه در طراحی تازه و فلت، و همچنین امکانات تازه و هماهنگی بیشتر با iOS است. طراحی در این نسخه ساده، رنگارنگ و فلت شده است. همچنین امکاناتی مانند پاسخگویی به تلفن ها و پیامک های رسیده به آیفون به صورت مستقیم از روی یوسمتی، از جمله قابلیت های تازه در این نسخه است. به علاوه امکان همگام سازی داده ها بین ابزارهای اپل و از طریق iCloud Drive اجازه سرعت عمل بیشتری در هنگام جابجایی بین ابزارها داشته باشید. برای مثال قابلیت مطالعه در سافاری یا کار روی یک سند از طریق آی کلاود به سرعت بین ابزارهای iOS و OS X یکپارچه می شود.

6

آیپدهای جدید

آیپد ایر ۲: نازک تر از قبل

7

یکی دیگر از محصولاتی که دیشب معرفی شد، نسل بعدی آیپد با نام ایر ۲ بود. این محصول نسبت به آیپد ایر اصلی، ۱۸ درصد نازک تر شده و به ضخامت تنها ۶.۱ میلیمتر رسیده و لقب نازک ترین تبلت اپل را از آن خود کرد. نسخه جدید از چیپ A8X بهره می برد که نسبت به قبل ۴۰ درصد سریع تر است و طبق گفته اپل، قدرت گرافیکی تبلت هم ۲.۵ برابر سریع تر شده است. دوربین اصلی دستگاه ۸ مگاپیکسل بوده و به طرز قابل توجهی نسبت به نخستین آیپد ایر پیشرفت داشته و حالا برای اولین بار قادر به فیلم برداری اسلوموشن و همچنین TimeLapse خواهد بود. دوربین دوم آیپد ایر ۲ هم امکان تشخیص چهره بهتر و عکاسی سلفی سریع و پشت سر هم را دارد.

آیپد ایر ۲ حالا به فن آوری مجهز است که کاربران به شدت مشتاق آن بودند: سنسور اثر انگشت TouchID. تمام امکاناتی که پیش از این در آیفون با این سنسور داشتیم را در آیپد ایر ۲ هم خواهیم داشت و شما می توانید به وسیله آن امنیت تبلت خود را بیش از پیش بهبود ببخشید. اما بر خلاف انتظارمان از سنسور NFC خبری نبود و ما این چیپ را در تبلت جدید هم ندیدیم.

قیمت آیپد ایر ۲ از ۴۹۹ دلار برای نسخه وای فای و با حجم ۱۶ گیگابایت آغاز می شود و برای نسخه های ۶۴ گیگ و ۱۲۸ گیگ به ترتیب باید ۵۹۹ و ۶۹۹ دلار پرداخت کنید. نسخه سیم کارت خور این محصول هم ۱۳۰ دلار به قیمت اولیه اضافه می کند. پیش فروش آیپد ایر ۲ از فردا آغاز و در هفته آینده در سه رنگ نقره ای، خاکستری فضایی و طلایی به بازار عرضه خواهد شد.

آیپد مینی ۳: ظهور تاچ آی دی 

8

دیشب نسل سوم آیپد مینی هم معرفی شد، ولی بر خلاف نسخه رتینا که سال گذشته رونمایی گشت، آنچنان پیشرفت سخت افزاری در آن دیده نمی شود. تنها تغییر بزرگی که حالا در نسخه کوچک شده آیپد هم می بینیم، وجود سنسور اثر انگشت TouchID است. قلب تپنده همانند سابق A7 بوده و دوربین اصلی هم بر خلاف ۸ مگاپیکسل آیپد ایر ۲، تنها به یک لنز ۵ مگاپیکسلی اکتفا شده.

همانند آیپد ایر، آیپد مینی ۳ در سه رنگ نقره ای، خاکستری فضایی و طلایی به فروش می رسد و حداقل قیمتی که برای آن تعیین شده، ۳۹۹ دلار برای نسخه ۱۶ گیگابایت است. پیش فروش آیپد مینی ۳ از روز جمعه و عرضه آن در هفته آینده آغاز خواهد شد.

برای آنان که به آخرین نسخه بودن تبلت خود اهمیت نمی دهند عرض می کنیم که اپل در این مراسم از کاهش قیمت دو آیپد مینی پیشین خبر داد: آیپد مینی ۱ با قیمت ۲۴۹ و نسخه رتینا با ۲۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

9

مک های جدید

آی مک رتینا: نمایشگری از همیشه قدرتمند تر

10

عاقبت نمایشگرهای برتر اپل وارد کامپیوترهای دسکتاپ این برند موسوم به آی مک شدند و نام رتینا 5K به آنها اختصاص یافت. نسخه ی ۲۷ اینچی از کامپیوترهای مذکور نمایشگری با رزلوشن ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ پیکلسل خواهد داشت که این رقم بیانگر وجود ۱۴.۷ میلیون پیکسل است.

عدد یاد شده هفت برابر مقدار پیکسل هایی است که شما بر روی یک تلویزیون HD شاهد خواهید بود. علاوه بر این موارد ضحامت آی مک با وجود چنین تغییر عظیمی فرق خاصی نکرده و کماکان ۵ میلی متر باقی مانده است.

مدل استاندارد آی مک ۲۷ اینچی ۲۴۹۹ دلار قیمت خواهد داشت و به ۱ ترابایت فیوژن داریو به همراه ۸ گیگابایت حافظه ی رم مجهز شده است.

مک مینی: سریعتر از گذشته به همراه فیوژن درایو

11

کامپیوتر دسکتاپ کوچک اپل موسوم به مک مینی سرانجام پس از دو سال به روز رسانی گشت. حالا این محصول به نسل چهارم پردازنده های اینتل به همراه دو پورت تاندربولت ۲ مجهز شده است.

مدل استاندارد از یک پردازنده ی دو هسته ای ۱.۴ گیگاهرتزی Core i5 به همراه پردازشگر گرافیکی اینتل HD ۵۰۰۰ بهره می گیرد و دارای هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی و ۴ گیگابایت حافظه ی رم است. این در حالیست که برترین نسخه ی مک مینی های جدید پردازنده ی ۲.۸ گیگاهرتزی دو هسته ای، گرافیک Iris، هشت گیگابایت حافظه ی رم و یک ترابایت فیوژن درایو خواهند داشت. همچنین کاربران می توانند محصول را بر مبنای نظر خود در هنگام خرید سفارشی سازی نمایند.

در حالیکه سخت افزارهای درون مک مینی کاملاً دست خوش تغییر شده اند ولی چهره ی ظاهری آن نسبت به آنچه در سال ۲۰۱۲ معرفی گشته بود فرق چندانی نکرده است. کامپیوتر مورد بحث از امروز در فروشگاه های اپل عرضه خواهد شد و قیمتش از ۴۹۹ دلار آغاز می گردد.

12

اپل واچ: انتظار ادامه دارد

تیم کوک باز هم سخنی از تاریخ عرضه ی ساعت اپل به میان نیاورد و فقط اشاره یی مختصر داشت به این موضوع که گجت پوشیدنی برندش در ماه های ابتدایی سال آینده آماده ی ارائه به بازار خواهد بود.

13

در این فاصله ی زمانی توسعه دهندگان می توانند از ماه آتی با استفاده WatchKit (کیت ویژه یی که برای توسعه ی اپلیکیشن ارائه شده است) اپلیکیشن های خود را برای ساعت یاد شده آماده نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۵ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی