ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نشست خبری وقایع گستر
تکنولوژی

نشست خبری شرکت وقایع گستر فارس، وارد کننده محصولات اپل برگزار شد [گزارش دیجیاتو]

چند ماه پیش بود که خبری با مضمون «ورود نماینده رسمی اپل به ایران» در سانه های فارسی منتشر شد. عنوان خبر بسیار خوشحال کننده بود، اما در عمل شبهات زیادی را با خود به همراه داشت. ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۵ مهر ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۶

چند ماه پیش بود که خبری با مضمون «ورود نماینده رسمی اپل به ایران» در سانه های فارسی منتشر شد. عنوان خبر بسیار خوشحال کننده بود، اما در عمل شبهات زیادی را با خود به همراه داشت.

ادعای نمایندگی رسمی یکی از بزرگترین شرکت های تکنولوژی، موضوعی نبود که رسانه های واقعی به سادگی از آن گذر کنند. بر همین اساس بسیاری از خبرنگاران رسالت خود را آغاز کرده و به پرده برداری از ابعاد این ماجرا پرداختند. ماجرایی که هرچه بیشتر در آن کند و کاو می شد، دروغ بودنش واضح تر می گشت.

در همان زمان دیجیاتو و چند رسانه دیگر از جمله باشگاه خبرنگاران جوان موضوع را با جدیت پیگیری کردند و نکات مبهمی را در رابطه با ادعای شرکت وقایع گستر فارس، مشخص نمودند. نکته هایی که البته هیچ گاه پاسخی رسمی از سوی شرکت به آن ها داده نشد.

در آن شرایط بودند رسانه هایی که فرصت مصاحبه با مدیر عامل شرکت را یافتند و به جای انجام رسالت خبرنگاری، صرفا به انجام پرسش و پاسخ هایی سفارشی پرداختند.

پنجشنبه شب و با گذشت چند ماه از اعلام آن خبر، وقایع گستر فارس کنفرانس خبری خود را در تهران برگزار کرد. در این کنفرانس که با همایش معرفی آیپد های جدید اپل نیز همزمان بود ( ! ) سرانجام خبرنگاران این فرصت را پیدا کردند تا کلیه سؤالات خود را مطرح کرده و توضیحات مدیریت شرکت را بشنوند. توضیحاتی که سرانجام به کتمان نمایندگی رسمی اپل ختم شد ...

در ادامه با گزارش دیجیاتو از این مراسم همراه باشید.

عبقری وقایع گستر فارس اپل

جلسه نشست خبری با حضور مدیران وقایع گستر فارس آغاز شد. مهدی عبقری مدیرعامل این شرکت صحبت های خود را با ارائه تاریخچه تعاونی مذکور آغاز کرد و سپس توضیحاتی را در مورد لایسنس D-1 ارائه داد.

او گفت: از سال گذشته که ایالات متحده آمریکا تحریم های مرتبط به تلفن همراه را برداشت، تعاونی ما موفق به اخذ مجوز واردات، فروش و خدمات پس از فروش محصولات اپل در ایران شد و در آنسوی قضیه لایسنس D-1 وقتی صادر شد به ما در این کار کمک بسزایی کرد.

اما لایسنس D-1 چیست؟ این لایسنس اجازه می دهد ایرانیان از مراکز و فروشگاه های رسمی شرکت های آمریکایی، کالای مورد نظر را با هویت ایرانی خریداری کنند. با مراجعه به این آدرس در سایت اپل، می توانید D-1 را در دومین پاراگراف پایین جدول مشاهده نمایید.

لایسنس D-1

عبقری با اشاره به عدم برداشتن تحریم های بانکی ایران و نبود تبادل مالی بین وقایع گستر و اپل افزود: تا مشکل سوئیفت حل نشود، هیج نامی از ما در سایت و شرکت اپل برده نخواهد شد، زیرا برای دفتر رسمی اپل بودن باید مبادلات مالی داشت.

در ادامه خبرنگار دیجیاتو با توجه به اینکه لایسنس D-1 جنبه عمومی دارد و بر اساس آن دیگر شرکت ها نیز می توانند وارد کننده اپل باشند، به این موضوع اشاره کرد که با توجه به اینکه وقایع گستر از اپل گواهینامه عرضه انحصاری محصولات را ندارد، چگونه ادعای نمایندگی رسمی این شرکت را می کند؟

Image00006-w600

عبقری در پاسخ به این چنین گفت: «ما هیچ ادعایی مبنی بر نماینده انحصاری نداریم و از ورود رسمی و قانونی محصولات اپل توسط دیگر شرکت ها استقبال می کنیم. در مورد نمایندگی رسمی نیز باید بگویم ما ادعا کردیم وارد کننده نمایندگی رسمی اپل در ایران هستیم.»

اما اگر اینچنین است، پس چرا کلمه وارد کننده رسمی و نماینده رسمی اپل در بیلبوردهای تبلیغاتی وقایع گستر دیده می شود؟ پاسخ عبقری به این سؤال نیز جالب بود.

«ما یک بار کلمه رسمی را به کار بردیم و منظورمان واردکننده نماینده رسمی اپل بوده است و هیچ اصراری بر روی نمایندگی رسمی اپل نداریم . ما می گوییم واردکننده رسمی هستیم و کالاهای اصل بدون هیچ جابجایی لوازم جانبی انجام می دهیم.»

منظورمان واردکننده نماینده رسمی اپل بوده است و هیچ اصراری بر روی نمایندگی رسمی اپل نداریم

وی در مورد ارائه خدمات کامل اپل توسط این شرکت به ایرانیان بیان کرد: «مشکل فعلی ما ثبت آیتونز به نام ایرانیان است که به خاطر همین مشکل مالی است و ما امیدواریم با برطرف شدن مسائل هسته‌ای و تحریم ها، تا آخر سال 93 بتوانیم هم نام ایران را در آیتونز ببنیم و هم ایرانیان بتوانند با کارت های شتاب آیتونز خود را شارژ کنند.»

مدیر عامل وقایع گستر همچنین در ادامه بدین موضوع اشاره کرد که در صورت برجای ماندن مشکلات سوئیفت و تحریم های بانکی، باز هم شرکت متبوعش بر اساس لایسنس D-1 به فعالیت خود ادامه خواهد داد و ۳ ماه گارانتی تعویض به علاوه ۱۲ ماه گارانتی تعمیر را به کاربران ارائه خواهد کرد.

در محصولات ما هیچ دستبردی به لوازم جانبی زده نشده است.

مهدی عبقری در مورد سوال یکی دیگر از اصحاب رسانه مبنی بر «تفاوت کار این شرکت با دیگر شرکت های واردکننده اپل» گفت: اولا نام شرکت نیاورید، زیرا اکثرا از مبادی غیر قانونی و قاچاق و توسط یک فروشگاه، محصولات اپل را می آورند. به جرئت می گویم تا به امروز که ما موبایل های 6 و 6 پلاس را می خواهیم عرضه کنیم همه موبایل های دیگر بازار از گمرکات و مبادی غیر قانونی وارد کشور شده اند.

اخیرا برخی از کاربران در شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند که آیفون خریداری شده آن ها با گارانتی وقایع گستر، دارای لوازم جانبی تقلبی بوده است. در همین رابطه عبقری اعلام کرد:در محصولات ما هیچ دستبردی به لوازم جانبی زده نشده است. خود شما می دانید برخی از لوازم جانبی های اپل قیمت یک موبایل 200، 300 هزار تومانی را دارند. کالای ما از مبادی قانونی و بدون تقلب وارد می شود و شامل سرویس سنتر مانند کل دنیا است. ما در سه ماه گارانتی تعویض بدون هیچ چانه زنی کالا را تعویض می کنیم.

عبقری در بخش دیگری از صحبت خود اظهار کرد: برخی می گویند چرا لوگوی اپل را تغییر دادید. من می گویم ما لوگوی اپل را تغییر ندادیم و آن لوگوی شرکت است؛ ما حق داریم به عنوان واردکننده لوگوی خود را داشته باشیم، درست مانند بقیه واردکنندگان. ما هیچ دستی به لوگوی اپل نزده و نخواهیم زد.

آیفون 6 حدود 2میلیون و 900 هزار تومان

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر قیمت آیفون 6 گفت: ما قیمت رسمی اپل در کشور هنگ کنگ را با 6 درصد عوارض گمرک، 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده و درصد کمی سود بازرگانی، ملاک قیمت محصولات قرار می دهیم که برای آیفون 6 حدود 2میلیون و 900 هزار تومان خواهد شد.

عبقری وقایع گستر فارس اپل

خبرنگار دیگری پرسید این قیمت از 649 دلار قیمت جهانی اپل گرانتر است که وی پاسخ داد: این مبلغ که شما گفتید قیمت آمریکاست. اپل موبایل های خود را در کشورهای مختلف با نرخ های متفاوتی به فروش می رساند. چند روز پیش در چین که شرایطی مانند ما را دارد این گوشی رونمایی شد که قیمت آن به پول ما حدود 2 میلیون و 600 هزار تومان در می آمد.

مدیرعامل وقایع گستر گفت: تمام محصولات ما برگه ثبت سفارش و برگ سبز گمرک دارند . ما به محصولات اپل دیگری که از مبادی قانونی کشور وارد شده باشند و برگ سبز داشته باشند نیز خدمات 15 ماهه خود را ارائه می کنیم و افرادی که این محصولات را دارند می توانند به شرکت ما مراجعه کنند.

در پایان این نشست در مورد تلفن های همراه جدید اپل یعنی 6 و 6پلاس که وارد بازار ایران نیز شده اند نیز صحبت هایی انجام شد.

در نهایت با توجه به سخنان رد و بدل شده در کنفرانس پنجشنبه شب شرکت وقایع گستر فارس، باید گفت که این مجموع به عنوان یک وارد کننده، تسهیلات جالبی را برای کاربرانش در نظر گرفته است. ارائه خدمات پس از فروش به خریداران محصولات اپل اقدام مثبتی است که بی شک می تواند تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (65 مورد)
  • فرهاد
    فرهاد | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    هر کسی میتونه بره کشور دیگه و خرید کنه و وارد کشور کنه.برای وارد کردن گوشی موبایل با هر مارکی فقط نیاز به اخذ مجوز شرکت مخابرات هستش.اونم که حتما اسمه اقازاده ها رو شنیدید...

  • توكلي
    توكلي | ۳۰ مهر ۱۳۹۴

    سلام خدمت دوستان عزيز
    بنده يك گوشي اپل ٦ اس پلاس را با گارانتي وقايع گستر فارس ٢ روز پيش خريداري كردم
    از همون اول گوشي مشكل داشت به پشتيباني مراجعه كرديم بسيار بد رفتار كردن ى اصلاً به زور جواب مارو دادن و مارو از سر باز كردن
    دوباره مراجعه كرديم با رفتار بسيار بد كاركنان پشتيباني ووبرو شديم از جمله افا جواد كه فاميليشونو نمي دونم كه توپولي بودند و بعد هم با رفتار بسيار بسيار بد و توهين اميز اقاي مسئول پستيباني
    كه كلاً كار ما رو انجام ندادند كه بنده در مراحل شكايت مي باشم كه
    به اقاي مهدي عبقري عرض كنم كه شما كه در سخنوانيهاتون انقدر دم از مشتري مداري و ... ميزنيد بايد توهين و جواب گو نبودن سيستمتونو جواب گو باشيد
    ما در مقابل امريكا ايستاديم حالا شما امديد به ما زور بگيد. من ا.. توفيق

    • سما
      سما | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

      دقیقا مسیله من هم همین هست آقای توکلی گوشی از روز اول خاموش میشد
      ولی کارکنان اونجا نمیپذیرن ما هم به اتحادیه شکایت کردیم

  • علی
    علی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

    برید از کسایی که از این شرکت کلاهبردار دولتی جنس خریدن بپرسید چه مشکلایی برای گوشیشون اتفاق افتاد.من با گارانتی دروغین این شرکت تو ماه رمضون یه فایو اس خریدم بگذریم که دکمه هومش ترک داش که زیر بار نرفتنبا !!!(با توجه به ادعاشون برای تعویض)با هزار جسارت گفتن برو شکایت کن اینم کد پیگیری مراجعتون و در حال حاضرم که سه ماه خریدم مشکل سیپیو داره و روشن نمیشه راستی زمانی که من اونجا بودن منیجرشون که یه لات بیسروپا بود یه خانمی رو شست گذاشت زمین که با اعتراض ارباب رجوهاشون مواجه شد پیگیری من که بی نتیجه بود و برای یه فایو اس یک میلیون و هشتصدو نود فقط بخاطر اطمینان به گارانتیش دادم اگر اطلاعات بیشتر میخوایید برام ایمیل کنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی