ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش سه ماهه ی سوم 2014 گوگل خبر از درآمد 16.52 میلیارد دلاری می دهد

خب وقتش رسیده بود که گوگل هم اعداد و ارقام فصل گذشته اش را رو کند. گوگل دیروز گزارش مالی فصل تابستان خب را منتشر کرد. در هفته های آینده گزارش های مالی متعددی را ...

فرشاد صفایی
نوشته شده توسط فرشاد صفایی | ۲۵ مهر ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۳

خب وقتش رسیده بود که گوگل هم اعداد و ارقام فصل گذشته اش را رو کند. گوگل دیروز گزارش مالی فصل تابستان خب را منتشر کرد. در هفته های آینده گزارش های مالی متعددی را از شرکت های مختلف خواهید دید. بدون هیچ مقدمه اجازه دهید به سراغ این گزارش مالی برویم.

گوگل اعلام کرد که درآمدش در فصل تابستان 16.52 میلیارد دلار بوده است، این مقدار 20 درصد بیشتر از درآمد شرکت در بازه ی زمانی مشابه در سال 2013 است. سود عملیاتی شرکت، در این بازه ی زمانی 3.72 میلیارد دلار بوده است که 23 درصد درآمد را شامل میشده. در سال گذشته در همین بازه ی زمانی سود شرکت 3.76 میلیارد دلار بوده که 27 درصد درآمد بوده است.

در ادامه جزئیات بیشتر را بخوانید.

درآمد های دیگر شامل سایت هایی که گوگل تحت تسلط دارد چیزی حدود 11.25 میلیارد دلار بوده است. این مقدار حدود 68 درصد از کل درآمد 3 ماهه ی سوم را شامل می شود. در سال قبل این درآمد 9.38 میلیارد دلار بوده است. گوگل در این بخش نیز شاهد افزایش درآمد 20 درصدی بوده است. درآمد حاصل از شبکه ی ارتباطی 3.43 میلیارد دلار است. این مقدار 9 درصد از درآمد سال قبل در همین حوزه بیشتر است.

موتورولا چطور؟

در تاریخ 29 ژانویه سال 2014 شرکت لنوو خبر از توافقی بر سر موتورولا با گوگل داد. در پی این توافق نامه بخش موبایل موتورولا به مجموعه ی لنوو می پیوست و از این به بعد تحت نظر آن شرکت به فعالیت می پرداخت. موتورولا در طی چند ماه گذشته تعدادی از بخش های عملیاتی خود را تعطیل کرد تا تمرکزش را روی بقیه بخش ها افزایش دهد.

این شرکت در فصل تابستان گذشته ضرری 185 میلیون دلاری را شاهد بوده است. این مقدار در تابستان سال قبل 193 میلیون دلار بوده است. اگر این شرکت به طور مجزا مورد محاسبه قرار گیرد، درآمدش در تابستان 1.69 میلیارد دلار میشد، که چیزی در حدود 26 میلیون دلار کمتر از مبلغ فروش بخش های عملیاتی است.

می توانید این گزارش را به صورت کامل در اینجا بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۲۵ مهر ۱۳۹۳

    گوگل از جمله معدود کمپانیهاییه که بخشی از درامدش خرج تحقیقات در مورد بهبود سلامتی و بیماریها هم میشه ، از اینش خوشم میاد

  • M7M
    M7M | ۲۵ مهر ۱۳۹۳

    يكي مثل مرد بياد بگه اين درآمدها از كجا است؟!
    اندرويد كه به گفته گوگل فقط براش هزينه داره ! و مجاني ميده بيرون
    چطوري يك موتور جستجو ساده درآمد داره ؟!
    تبليغات را ميدونم ولي دقيق تر ميخوام بدونم
    اگر بفهمم اين شركتهاي حبابي(اينترنتي) چطوري پول در ميلرند بزرگترين معماي زنگيم حل شده !!

  • "Amirhosein"
    "Amirhosein" | ۲۵ مهر ۱۳۹۳

    واقعاً از هر زاویه ای که نگاه می کنم میبینم که گوگل چه قدر شرکت بزرگیه و توی همه رشته ها وجود داره واقعاً بیشتر امکانات حالا رو مدیون گوگلیم

  • saeed
    saeed | ۲۵ مهر ۱۳۹۳

    اون 2 درآمدش رو به من بده زندگیم بچرخونم باهاش.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی