ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس عرضه کرد: بلوری با قابلیت ذخیره سازی ۱۲۸ گیگ اطلاعات به روی یک دیسک

روزگاری بود که فلاپی هایی با حافظه های بسیار کم ابتدا با اندازه ۸ اینچی (۲۰۰ میلیمتر) عرضه شدند و سپس به ¼5 (۱۳۳ میلیمتری) و در نهایت به سایز ½3 (۹۰ میلیمتری) کاهش یافتند. پس از ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۵ مهر ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

روزگاری بود که فلاپی هایی با حافظه های بسیار کم ابتدا با اندازه ۸ اینچی (۲۰۰ میلیمتر) عرضه شدند و سپس به ¼5 (۱۳۳ میلیمتری) و در نهایت به سایز ½3 (۹۰ میلیمتری) کاهش یافتند.

پس از آن فن آوری پیشرفت کرد و به CDهای ۷۰۰ مگابایتی و DVDهای ۴.۷ گیگابایتی رسید. امروزه عصر دیسک های با حافظه بسیار زیاد و حجم کم است و بلوری یکی از آنها است. در کنار این پیشرفت، دستگاه هایی هم به بازارها عرضه می شد که کاربران بتوانند از این دیسک ها استفاده کنند.

ایسوس که یکی از پیشگامان صنعت IT دنیاست، محصولی را معرفی کرده که به وسیله آن شما می توانیدتا ۱۲۸ گیگابایت را به روی بلوری های از نوع BDXL را ذخیره کنید.

برای آشنایی بیشتر با این محصول، شما را به مطالعه مطلبی که "دفتر ایسوس" برای دیجیاتو ارسال کرده، دعوت می کنیم. فناوری Blu-Ray چند سالی است که پا به عرصه ظهور نهاده و هدف آن پوشش ضعف دیسک های کم ظرفیت مانند DVD است که دیگر برای فیلم های با کیفیت و بازی ها پیشرفته مناسب نیستند. اما دیسک های Blu-Ray  از استاندار های مختلفی بهره می برند که هر کدام از این استانداردها نشان دهنده ظرفیت و سرعت خواندن و نوشتن دیسک و همچنین قابلیت نوشتن مجدد برروی دیسک است.

اما برای بهره مندی از این  استانداردها مسلما کاربران به یک درایو نوری مخصوص نیازخواهند داشت. ASUS به عنوان یکی از شرکت های برتر تولید کننده محصولات IT در دنیا که سابقه طولانی در زمینه تولید انواع درایو نوری دارد ،درایو نوری بلو-ری از نوع خارجی (External) تولید کرده است که علاوه بر ظاهری ساده و شیک ،از قابلیت های پیشرفته ای نیز برخوردار است.

P_500

از ویژگی های بارز این درایو می توان به ظاهری زیبا، شیک و کلاسیک اشاره نمودکه جوایز متعدد طراحی را از آن خود کرده است. طراحی آن به گونه ای است که می توان آن را در دو حالت ایستاده و خوابیده استفاده نمود و برای هر نوع محیط و در هر فضایی قابل استفاده خواهد بود.

اما جالب است بدانید که شما می توانید به واسطه این درایو نوری ایسوس و دیسک های BDXL تا میزان 128 گیگابایت اطلاعات را برروی یک دیسک ذخیره نمایید.  SBW-06D2X-U PRO مجهز به Turbo Engine است که سرعت نوشتن اطلاعات برروی دیسک های BD-R را تا 6X افزایش می دهد که این موضوع  باعث افزایش دو برابری سرعت نوشتن بر روی این دیسک ها خواهد شد.

این درایو از فناوری Disc Encryption II نیز پشتیبانی میکند که مدیریت رمز عبور و قابلیت مخفی سازی فایل را بهبود بخشیده و امنیت اطلاعات را افزایش میدهد. این درایو نوری با تمام سیستم های عامل سازگار است و به یک پورت2.0  USBمجهز شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • مهنوش
    مهنوش | ۱۸ آذر ۱۳۹۳

    نحوهی ذخیرهسازی ایشون چ جوریه
    خواهش میکنم الان جواب بدید فردا نیازش دارم

  • arash
    arash | ۲۶ مهر ۱۳۹۳

    بنظر من ایسوس تو تجهیزات کانپیوتر و الکترونیکی برترین برند دنیاست
    از نظر در زمینه موبایل هم بعد از htc اسوس برترینه ،،،

    محصولات عالی پشتیبانی عالی تر ...
    کیفیت یک محصول فقط به شماره چیپست به کار رفته در اون نیست ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی