ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تماشا کنید: نگاهی نزدیک به نسخه پیش نمایش نهایی اندروید ۵.۰

با معرفی نکسوس ۶ و رونمایی از اسم نهایی اندروید L که آب نبات چوبی (Lollipop) نام دارد، روز به روز به انتشار نسخه آن نزدیک می شویم. چند روز قبل به اطلاع شما رساندیم که گوگل ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۶ مهر ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

با معرفی نکسوس ۶ و رونمایی از اسم نهایی اندروید L که آب نبات چوبی (Lollipop) نام دارد، روز به روز به انتشار نسخه آن نزدیک می شویم. چند روز قبل به اطلاع شما رساندیم که گوگل قصد دارد به زودی نسخه پیش نمایش نهایی اندروید ۵.۰ را برای توسعه دهندگان منتشر کند. این کار انجام شد و این نسخه برای دو دستگاه نکسوس ۵ و نکسوس ۷ (محصول سال ۲۰۱۳) در وب سایت گوگل قرار گرفت.

گوگل در یک به روز رسانی بزرگ ظاهر اندروید را نسبت به قبل تغییرات بسیاری داد و از یک زبان طراحی جدید به نام متریال رونمایی کرد. پیش از این هم در نسخه بتای اندروید L هم این موضوع را دیده بودیم و حالا با منتشر شدن نسخه پیش نمایش نهایی اندروید آب نبات چوبی ما کمی تغییرات و اضافه شدن ویژگی های کوچک دیگری را هم می بینیم.

به طور کلی به دلیل نزدیک بودن نسخه پیش نمایش به محصول نهایی، باگ زیادی دیده نمی شود و به خوبی می توان از کار کردن با اندروید آب نبات چوبی لذت برد. اولین موضوعی که در این به روز رسانی دیده می شود، اضافه شدن مجدد دکمه "پاک شدن نوتیفیکیشن ها" است که در نسخه بتای اولیه وجود نداشت. همانطور که در ویدیوی بررسی کوتاه وب سایت "Droid-Life" می بینیم، تمامی دستورات و عملکردها به نرمی و البته با جلوه های گرافیکی بسیار زیبا انجام می شود.

دومین موضوعی که در نسخه پیش نمایش نهایی اضافه شده، امکان مراجعه به بخش تنظیمات سریع با سوایپ دو انگشتی (همانند نسخه های سابق) است و دیگر نیازی به دو بار سوایپ برای رسیدن به این بخش نیست. همچنین شما می توانید از چند نام کاربری در تلفن همراه هوشمند یا تبلت اندرویدی خود استفاده کنید.

سخن را کوتاه کرده و در ادامه مطلب، شما را به مشاهده ویدیوی بررسی کوتاه نسخه پیش نمایش نهایی اندروید ۵.۰، آب نبات چوبی دعوت می کنم.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Android-5.0-Lollipop-Tour.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • هومن
    هومن | ۲۷ مهر ۱۳۹۳

    من آپدیت کردم واسه نکسوز 5 فوق العاده بود مصرفشم خیلی کمتر شده. دم گوگل گرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی