ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کرگ فدریگی: اپل تمایلی به ساخت مک بوک با نمایشگر لمسی ندارد

پیش از این به اطلاع شما رسانده بودیم که گزارشاتی منتشر شده که اپل قصد دارد در آینده نزدیک اقدام به ساخت مک بوک های ریتنا با نمایشگر لمسی کند. اما چه زمانی این اتفاق ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۷ مهر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

پیش از این به اطلاع شما رسانده بودیم که گزارشاتی منتشر شده که اپل قصد دارد در آینده نزدیک اقدام به ساخت مک بوک های ریتنا با نمایشگر لمسی کند. اما چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؟ شاید هیچوقت؛ این جوابی بود که مدیر بخش نرم افزارهای اپل در پاسخ به این سوال داد.

کرگ فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرم افزار اپل در گفتگویی با Cnet عنوان کرد که این پس از عرضه آیپد و مک که در روز پنجشنبه معرفی شدند، هیچ برنامه ای برای تولید مک بوک های با نمایشگر لمسی ندارد. او در این رابطه گفت:

ما تصور می کنیم ایده خوبی نباشد چرا که مک به نوعی دستگاهی مخصوص استفاده در حالت نشسته است.

ادامه مطلب را از دست ندهید.

فدریگی اضافه کرد که استفاده از مک بوک پشت میز کار و خم شدن دائم به سمت جلو جهت لمس نمایشگر وضعیت جالبی را ایجاد نمی کند. این محصول مثل آیپد یا آیفون نیست که شما بتوانید در یک وضعیت بدنی مناسب بتوانید آن را در دستان خود بگیرید.

craigfederighi

او در ادامه گفت: "ما به ساخت بهترین ترک پد ها تمرکز کرده ایم، چرا که با این کار می توانیم آرامش را از این طریق به کاربر منتقل کنیم و حالا میبینیم که شما از استفاده از این تکنولوژی لذت می برید. که البته این رضایت در پی سالها تجربه و آزمایش به دست رسیده."

تجربه کاربری عاملی است که اپل را در ورود به صنعت لپ تاپ های با نمایشگر لمسی مردد کرده است.

فدریگی این مصاحبه را در دفتر کاری اش واقع در کوپرتینو انجام داد. این کمپانی هفته گذشته از سه محصول آیپد ایر ۲، آیپد مینی ۳، آی مک با نمایشگر رتینا 5K و مک مینی به روز شده خود رونمایی کرد. فدریگی در این مراسم قابلیت های نرم افزاری سیستم عامل های یوسمیتی و iOS 8.1 را به نمایش گذاشت.

با توجه به گفته های فدریگی، عدم علاقه اپل به تولید مک بوک های با نمایشگر لمسی بر خلاف دیگر رقبایش در صنعت رایانه های رومیزی و خانگی است. مایکروسافت با عرضه ویندوز ۸ در سال ۲۰۱۲ دروازه جدیدی را گشود و در طی آن، شرکت های دیگر توانستند اقدام به ساخت رایانه ها و لپ تاپ های با نمایشگر لمسی بسازند. پس از آن شرکت هایی مثل دل و ایسوس هم رایانه های بدون کیس لمسی مشابه با آی مک اپل ساختند.

یکی دیگر از دلایلی که اپل نسبت به ساخت مک های با نمایشگر لمسی هنوز تردید دارد، رابط کاربری نامناسب سیستم عامل مکینتاش این شرکت برای دستورات لمسی است. اپل به طور کلی دو رابط کاربری مکینتاش و iOS را از یکدیگر متمایز کرده و اخیرا با ارائه سرویس هایی مثل Handoff شباهت هایی را بین آنها به وجود آورده است.

r-TOUCHSCREEN-MACBOOK-large570

البته هیچوقت نباید اپل را دست کم گرفت و به عبارتی، هرگز به این شرکت نباید بگوییم هرگز. پیش از این هم مدیر عامل اسبق اپل، استیو جابز، تولید تبلت های ۷ اینچی و تلفن های هوشمند با نمایشگر بزرگ را به کل مردود اعلام کرده بود و پس از چند سال دیدیم که با عرضه آیپد مینی در نوامبر ۲۰۱۲ و آیفون ۴.۷ و ۵.۵ اینچی در ماه گذشته، دقیقا در همین مسیر قدم برداشتند.

هنوز امیدها برای عرضه محصولی به نام آیپد پرو در اوایل ۲۰۱۵ وجود دارد. شایعات می گویند این تبلت یک نمایشگر بزرگ و با سایز ۱۲.۹ اینچ خواهد داشت.

با تولد لپ تاپ های هیبریدی و قابلیت تبدیل شدن آنها به تبلت، صنعت جدیدی ایجاد و به طور کلی پر رونق هم بوده. اما آنطور که به نظر می رسد اپل تمایلی به ورود به این حوزه ندارد و ما هیچ محصول هیبریدی از ساکنین کوپرتینو نخواهیم دید. حتی معرفی آیپد پرو هم آنچنان محتمل نیست. دو سال پیش هم تیم کوک دستگاه های هیبریدی را به ادغام کردن توستر و یخچال تشبیه کرده بود.

اما به هر حال ورود اپل به صنعت محصولات هیبریدی و همچنین، عرضه آیپد پرو به همراه داک کیبورد، امیدی است که در دل تحلیلگران بازار و دوست داران این فن آوری دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (60 مورد)
  • poria
    poria | ۲۷ مهر ۱۳۹۳

  • POYAN_M
    POYAN_M | ۲۷ مهر ۱۳۹۳

    غلط كرده نميسازه!!!
    ولي شك ندارم ك دارن روش كار ميكنن احتمالا با يه اسم ديگه به جز مك بوك وارد ميكنن
    فعلا هم با قابليت هاي جديد اي او اس ٨ ميشه كنار اومد چون تا حدودي صفحه لمسي ايپد و ايفون رو با مك يكي كرده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی