ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 5اس
تکنولوژی

تحلیل بازار: دلایل افزایش 300 هزار تومانی قیمت آیفون 5اس

قیمت آیفون 5 اس بعد از ورود آیفون 6 در بازار ایران با کاهش حدود 400 هزار تومانی روبرو شد و در پایین ترین قیمت خود به 1 میلیون و 750 هزار تومان رسید. این ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۷ مهر ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

قیمت آیفون 5 اس بعد از ورود آیفون 6 در بازار ایران با کاهش حدود 400 هزار تومانی روبرو شد و در پایین ترین قیمت خود به 1 میلیون و 750 هزار تومان رسید. این روند تا اواسط هفته گذشته نیز ادامه یافت.

اما از هفته گذشته روند صعودی قیمت این تلفن همراه آغاز شد و امروز این محصول با افزایش قیمت حدود 300هزار تومانی در بازار عرضه می شود.

ما در دیجیاتو دلایل چنین افزایش قیمتی را در بازارهای مختلف تهران پیگیر شدیم و در ادامه به نکات بیان شده فروشگاه ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

فروشنده فروشگاه F2X-TECH در نزدیکی چهار راه ولی عصر آیفون 5 اس گلد 16 گیگابایتی را یک میلیون و 955 هزار تومان اعلام کرد در حالی که رنگ طلایی یا همان گلد ارزان ترین قیمت را دارد و هفته پیش تا یک میلیون و 750 هزار تومان هم رسیده بود. این فروشنده گفت: رنگ های دیگر در بازار نایاب شده، و این عاملی برای گرانی آیفون 5اس در بازار ایران بوده است.

فروشگاه سیب ایران که در طبقه دوم بازار موبایل ایران قرار دارد، همین محصول را 2 میلیون و 200 هزار می فروشد. فروشنده این فروشگاه دلیلی را برای گرانی این محصول در بازار اعلام کرد که باعث تعجب ما و شد. وی بیان کرد: دلیل اصلی افزایش قیمت آیفون 5اس عدم تولید آن توسط اپل است.

این در حالی است که اپل این کالا را در هر دو صورت لاک (قفل شده) و آنلاک فکتوری (قفل باز توسط شرکت) در فروشگاه های خود می فروشد. قیمت این محصول با حجم 16 گیگ  به صورت لاک و عرضه توسط اپراتورهای تلفن همراه آمریکا، 99 دلار و در حالت آنلاک فکتوری با قیمت 549 دلار است.

آیفون 5اس

فروشگاه کلیک کامپیوتر واقع در پاساژ ایران ( چهارراه طالقانی) نیز قیمت آیفون 5اس 16 گیگابایتی با رنگ مشکی را به دیجیاتو 2 میلیون و 120 هزار اعلام کرد. وی با اشاره به کم شدن تعداد آیفون 5اس در بازار ایران اعلام کرد: خود من کالا را 2 میلیون و 110 هزار تومان می خرم در حالی که قیمت این محصول به یک میلیون و 700 هزار تومان نیز رسید.

محسن قویدل کارشناس و فعال بازار موبایل و کامپیوتر درباره افزایش قیمت آیفون 5اس به دیجیاتو گفت: منابعی که کالاهای اپل را می آورند به خاطر تعطیلات عید غدیر و عید قربان کالاهای کمتری را وارد کرده اند و با توجه به افزایش درخواست ها در ایام این دو عید، تعداد محصول فوق کم شده و این کالا با قیمت بالاتری نسبت به گذشته فروخته می شود.

وی اظهار کرد: از وقتی شرکت وقایع گستر فارس حضور خود را به صورت رسمی اعلام کرده، نظارت بر دیگر واردکنندگان بیشتر شده و در پاساژها بازرسان بیشتری برای نظارت بر کالاهای اپل رفت و آمد می کنند. البته کلیه کالاهای اپل به خاطر نحوه وارادات و عدم وجود دفتر رسمی اپل در ایران، هر کسی هر قیمتی را که با آن بتواند کالا را به مشتری بفروشد، بر روی اجناس خود می گذارد.

فروشنده فروشگاه عرفان کامپیوتر که کمترین قیمت ( یک میلیون و 920 هزار تومان) را برای آیفون 5اس طلایی به ما اعلام کرد، درباره قیمت این محصول و خرید یا عدم خرید آن گفت: این محصول احتمالا گران تر نیز بشود و قیمت آن تا چند ماه آینده پایین نیاید. بهتر است مشتریانی که قصد خرید آیفون 5اس را دارند، در همین روزها این محصول را خریداری کنند تا از این گرانتر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • Chris
    Chris | ۲۸ مهر ۱۳۹۸

    2 میلیون تومان،گرون. :)
    این روزا رو یادمون میمونه.

  • mojtaba
    mojtaba | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    یک کار باحال که میتونید بکنید اینه که برید تو مغازه قیمت بزنید و سر

    قیمت چونه ، در نهایت بگید هر وقت اُمد پایین میخرم ، تا فروشنده

    حال کنه :))

  • غلامرضا
    غلامرضا | ۲۷ مهر ۱۳۹۳

    با سلام تنها راهش اینکه که مسئولین مثل کشور روسیه اجناس قاچاق را از بازار جمع کنند وبریزند زیر بلدوزر ولهشان کنند ودلال جماعت را ریشه کن کنند

  • پوریا
    پوریا | ۲۷ مهر ۱۳۹۳

    سیاست ایرانی ، حالا که داره گرون میشه هجوم بیارید برا خرید تا گرون تر نشده .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی