ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آی بی ام برای احیای تجارت چیپ های پردازشی خود ۱٫۵ میلیارد دلار هزینه می کند

آی بی ام برای احیای بخش تولید چیپ های خود طی سه سال، ۱٫۵ میلیارد دلار به GlobalFounderies پرداخت می کند. بر اساس توافق یاد شده بین این دو شرکت، گلوبال فاندریز برای ۱۰ سال ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۸ مهر ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

آی بی ام برای احیای بخش تولید چیپ های خود طی سه سال، ۱٫۵ میلیارد دلار به GlobalFounderies پرداخت می کند. بر اساس توافق یاد شده بین این دو شرکت، گلوبال فاندریز برای ۱۰ سال قطعات و چیپ های مورد نیاز IBM را تامین خواهد کرد.

طبق اخباری که توسط دو نفر از آگاهان این معامله به دست بلومبرگ رسیده آی بی ام مجموعا بابت این سرمایه گذاری و همچنین به اشتراک گذاری تکنولوژی های خود با این شرکت، ۲۰۰ میلیون دلار سود حاصل از تولید چیپ های تولیدی را طی سه سال آینده برداشت می کند. بنابراین در نهایت مبلغ پرداختی کلی به ۱٫۳ میلیارد دلار کاهش میابد.

این دو شرکت قرار بود جزئیات معامله مذکور را امروز به صورت رسمی اعلام کنند اما سخنگویان هر دو از پاسخگویی به سوالات در مورد این توافق طفره رفته اند. گفته شده که James Sciales و Kevin Kimball که به ترتیب سخنگویان IBM و Global Founderies هستند، پاسخ ایمیل ها و تماس های تلفنی در این مورد را بی پاسخ گذاشته اند.

Global Foundries مجموعه ای نیویورکی و پیشگام در تکنولوژی نیمه هادی ها است که در سال های اخیر بخش میکروالکترونیکش به علت عدم سرمایه کافی در تامین تجهیزات به حالت نیمه تعطیل در آمده بود.

همچنین شرکت یاد شده پس از TSMC تایوان دومین قدرت تجاری در عرصه تولید چیپ های پردازشی در دنیاست و دولت ابوظبی سهام دار عمده آن به شمار می رود.

سال گذشته آی بی ام اعلام کرد که قصد دارد بخش تولید چیپ های پردازشی خود را احیا کند. به همین منظور به دنبال گزینه ای مناسب برای راه اندازی مجدد این بخش بود اما از میان بازیگران انگشت شمار این حوزه به انتخاب یکی از قدرتمندترین آنها تصمیم گرفته است.

در ماه های گذشته مذاکرات بر سر میزان پرداختی آی بی ام برای سرمایه گذاری روی بخش مربوطه در کارخانه Global Foundries در جریان بود که به نظر می رسد این مذاکرات نهایتا امروز به نتیجه رسیده اند.

همانطور که اشاره شد، بر اساس این توافق در کنار تامین قطعات مورد نیاز IBM از سوی Global Founderies، تکنولوژی های آی بی ام به همراه حدود ۵۰۰۰ کارمندش برای ۱۰ سال آینده در اختیار این مجموعه قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۹ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی..

  • maria yekta
    maria yekta | ۲۸ مهر ۱۳۹۳

    خدایا کاش ما هم جز اون کارمندا بودیم حداقل از این فوق لیسانس الکترونیک یک استفاده ای میکردیم اینجا که شدیم مدرس برای یک مشت...

    • bahram
      bahram | ۲۸ مهر ۱۳۹۳

      به به الکترونیک :)
      یه هم رشته هم پیدا کردیم...

      • احمدM2
        احمدM2 | ۲۹ مهر ۱۳۹۳

        اقا منم اضافه کنید
        اما چه سود سوختیم رفت
        اگه میدونستم اخرش این میشه اینقدر جون نمیکندم برا درس خوندن :(

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۲۸ مهر ۱۳۹۳

    من به اینتل ایمان آوردم . تو پردازنده های کم مصرف شاهکار کرده ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی