ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نشست خبری بیان
تکنولوژی

نشست خبری شرکت بیان [گزارش دیجیاتو]

نشست خبری شرکت بیان با هدف ارائه آمار و گزارش مسابقات برنامه نویسی بیان، امروز برگزار شد. در این نشست خبری علی قدیری ابتدا آماری از مسابقات بیان داد و پس از آن در مورد ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۸ مهر ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰

نشست خبری شرکت بیان با هدف ارائه آمار و گزارش مسابقات برنامه نویسی بیان، امروز برگزار شد. در این نشست خبری علی قدیری ابتدا آماری از مسابقات بیان داد و پس از آن در مورد نحوه برگزاری صحبت کرد. در انتها نیز سوالات خبرنگاران را پاسخ داد.

مسابقه برنامه نویسی بیان امسال به سومین دوره خود رسیده است. این مسابقه در سال 1390 به صورت کشوری و در سال 1391 به صورت بین المللی برگزار شد. مسابقات امسال نیز با حضور شرکت کنندگان کشورهای مختلف دنیا، مرحله مقدماتی خود را پشت سر گذاشته است.

در ادامه اطلاعات بیشتری را  از مسابقات برنامه نویسی بیان در دیجیاتو خواهید خواند.

علی قدیری درباره تعداد برنامه نویسان شرکت کننده در این مسابقات گفت: 10266 برنامه نویس از 103 کشور جهان برای شرکت در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان ثبت نام کرده اند . برنامه نویسانی از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور از قاره آمریکا، 14 کشور آفریقایی و 2 کشور از اقیانوسیه، در رقابت های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند.

آمار مسابقات بیان

وی ضمن اشاره به جایزه های چند ده هراز دلاری مسابقات برنامه نویسی گوگل و فیسبوک، اظهار کرد: ما اصرار داشتیم این مسابقات باعث اعتبار ایران و برنامه نویسان ایرانی شود به همین خاطر جایزه گران بهائی برای مسابقات قرار ندادیم. شاید جالب باشد بدانید در مسابقاتی که به نفر اول تا سوم به ترتیب 3، 2 و یک عدد سکه بهار آزادی جایزه داده می شود، بیش از 10 هزار برنامه نویس از کشورهای مختلف به رقابت پرداختند. این نشان دهنده اعتبار مسابقات و اعتماد دنیا به قدرت علمی ایران است.

قدیری افزود:سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر نیز که متولی برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر است از کسانیکه تا کنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده بود. این برای اولین بار است که سایت این المپیاد جهانی از یک مسابقه برگزار شونده از طرف شرکت های خصوصی در دنیا حمایت و یا اطلاع رسانی داشته باشد.

بیان

به گفته مدیرعامل شرکت بیان، برنده برزیلی مدال طلای مسابقات دور گذشته المپیاد جهانی کامپیوتر ایتالیا، گفته شرکت در مسابقات برنامه نویسی بیان در آمادگی این شرکت کننده برای دریافت مدال طلا بسیار موثر بوده و به من کمک کرده است.

وی افزود: میزان اشتراک برگزیدگان مسابقات برنامه نویسی بیان با برگزیدگان مسابقات معتبر دنیا (codejam گوگل، codeforces، hackercup فیسبوک، Topcoders) و مدال آوران مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر به بیش از 50 درصد می رسد. حداقل 18 نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند. این آمار شطح بالای مسابقات را نشان می دهند.

نشست خبری بیان

در دور مقدماتی مسابقات دو نفر از ژاپن مقام اول و دوم را کسب کردند. شرکت کنندگان چینی سوم و چهارم شدند. جایگاه پنجم را شرکت کننده روسی از آن خود کرد. علی قدیری ضمن اعلام نتایج برندگان دور مقدماتی، توضیح داد: نفر اول مسابقه ما 23 ساله، نفر دوم 30 ساله، نفر سوم 18 ساله بودند و متوسط سنی شرکت کننده ها 22 سال بوده است. شرکت کنندگان مسابقه امسال 3 درصد دکتر، 19 درصد کارشناس ارشد، 30 درصد کارشناس، 43 درصد دبیرستانی، 4 درصد هم سایر سایر مدارک را داشتند.

مدیرعامل بیان گفت:در این سه سالی که مسابقه برگزار شد در درجه اول دانشجویان و برنامه نویسان داخلی حامی ما بودند. در درجه دوم وب سایت های IT بدون هیچ چشم داشتی ما را پشتیبانی کردند. در آخر نیز رسانه های مکتوب یار و یاور ما در برگزاری مسابقات برنامه نویسی بیان بودند.

دوره گذشته مسابقات بیان

وی ادامه داد: گلایه من این است که ما تمام سعی و تلاش خود را برای مطرح کردن نام ایران انجام داده ایم، چرا صدا وسیما در قبال این مسابقات سکوت می کند. استدلالشان این است که شما یک شرکت خصوصی هستید. آیا شرکت خصوصی بودن جرم است؟ این که ما بدون استفاده از بودجه بیت المال اقدام به برگزاری چنین مسابقه ای کردیم، حسن است یا عیب؟

20به گفته قدیری نفر اول کشورهای دیگر و 40 نفر برتر ایران، روزهای ابتدایی بهمن ماه در مسابقه فینال با هم به رقابت می پردازند. همچنین 32 نفر از شرکت کنندگان با بررسی هوشمند پاسخهای ارسالی در مسابقه متقلب شناخته شدند که بر اساس قوانین اعلام شده مسابقات برای همیشه از شرکت در مسابقات بیان محروم خواهند شد.

او اظهار کرد:در این مسابقات مهارت، سرعت، دقت و خلاقیت برنامه نویسان به صورت هوشمند و توسط نرم‌افزار اختصاصی مسابقات بیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بیان

خبرنگار دیجیاتو با توجه به اینکه این برنامه نویسان شرکت کننده هر کدام یک نخبه محسوب می شوند از این مدیر بیان پرسید: « آیا مسئولین دولتی تا به حال برای جذب این نخبگان برنامه نویسی اقدامی کرده‌اند؟». وی پاسخ داد: همان دوستانی که می گفتند مسابقات شما از اولویت های کشور نیست، به ماپیشنهاد دادند که جوایز مسابقات را بدهند و در قبالش یک فلش شامل اطلاعات شرکت کنندگان بگیرند. ما به خاطر حفظ حریم خصوصی شرکت کنندگان این کار را انجام نمی دهیم. اگر هم این کار را بکنیم به این سازمان هایی که دست رد به سینه ما زدند و گفتند مسابقات شما اولویت کشور نیست نخواهیم داد. ضمنا که ما خیلی از نخبگان داخلی را داریم که باید از آنها استفاده بشود.

قدیری در مورد کمک سازمان های دولتی گفت: برخی از این سازمان ها ابتدا در خواست مذاکره دادند ولی پس از گذشت مدتی گفتندمسابقات شما اولویت کشور نیست. اما از طرفی بنیاد ملی نخبگان توسط ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کردند که از این مسابقات حمایت خواهند کرد ولی ما این موضوع را پیگیری نکردیم.

درپایان فیلم مرحله نهایی دوره قبلی مسابقات فوق را می توانید ببینید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Overview-Of-Bayan-Programming-Contest-2012-final%20Round-v2-.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۹ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی..

  • سامان
    سامان | ۲۹ مهر ۱۳۹۳

    آيا اين سه نفر مسئولين شركت بيان كه عكسشون هست برادرن؟ خيلي شبيه هم هستند!

  • Boomba
    Boomba | ۲۸ مهر ۱۳۹۳

    "همچنین ۳۲ نفر از شرکت کنندگان با بررسی هوشمند پاسخهای ارسالی در مسابقه متقلب شناخته شدند که بر اساس قوانین اعلام شده مسابقات برای همیشه از شرکت در مسابقات بیان محروم خواهند شد. متاسفانه از این ۳۲ نفر ۳۰ نفر ایرانی بودند."

    مردم از خنده :)

    البته این خنده از اوناییه که تلختر از گریست!

  • ali.n
    ali.n | ۲۸ مهر ۱۳۹۳

    با این قسمت که به خاطر حفظ حریم خصوصی کاربران اطلاعات رو به نهاد ها نمیده خیلی حال کردم واقعاً قابل تحسینه،،، بخصوص اون نامه نگاری این مدیر عامل بیان با نیروی انتظامی که توی سايتشون هست. امیدوارم بازم پیشرفت کنن و برنامه نویسی هم تو کشورمون پیشرفت کنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی