ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Android Silver
تکنولوژی

توقف اندروید سیلور به علت عدم همراهی تولید کنندگان محصولات اندرویدی با گوگل

شنیده های پیشین حکایت از این داشتند که پروژه ی اندروید سیلور قرار بوده است نسل آتی محصولات رده بالا یا پرچمداران مبتنی بر سیستم عامل اندروید را شامل شود و به کاربران امکان تجربه کردن ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ مهر ۱۳۹۳ | ۱۱:۲۳

شنیده های پیشین حکایت از این داشتند که پروژه ی اندروید سیلور قرار بوده است نسل آتی محصولات رده بالا یا پرچمداران مبتنی بر سیستم عامل اندروید را شامل شود و به کاربران امکان تجربه کردن اندروید خالص مبتنی بر سخت افزارهای قدرتمند را ارائه نماید.

اگر چه هرگز غول دنیای جستجو این برنامه را تائید نکرد اما گزارش هایی وجود داشتند که تلفن هوشمند و تبلت نکسوس و همینطور سایر محصولاتی که تحت عنوان Google Play Edition ارائه می گشتند قرار بود تا با اندروید سیلور جایگزین شوند و حتی برخی بر این باور بودند که نکسوس ۶ اولین قربانی این ایده خواهد بود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هر چند اندکی بعد مشخص شد بنیانگذار ابزارهای اندرویدی فعلاً پروژه ی مذکور را معلق کرده است و کمی بعد از کنفرانس I/O سال ۲۰۱۴ کمپانی مذکور اعلام داشت تمایلی به متوقف کردن یا تغییر برند دادن خط تولید نکسوس ندارد.

سایت Re/code اکنون در گزارشی آورده است گوگل در واقع تلاش داشته تا سایر تولید کنندگان ابزارهای اندرویدی را به عنوان بخشی از پروژه ی اندروید سیلور با خود همراه نماید. برند یاد شده از کمپانی های مذکور خواسته است دست از سفارشی سازی اکوسیستم اندروید و محصولات مبتنی بر آن کشیده و آنها را بر اساس یک استاندارد واحد ارائه کنند. ولی این شرکت ها ظاهراً دیدگاه یکسانی با گوگل نداشته و حاضر به همکاری نگشته اند.

هدف اصلی از تلاش یاد شده ی برترین جستجوگر جهان، متوقف کردن سفارشی سازی اندروید بر روی محصولات گوناگون به منظور آسان کردن کار توسعه دهندگان اپلیکیشن برای این ابزارها بوده است. Re/code می افزاید کمپانی های مختلف بر این باور هستند سفارشی سازی هایی که بر روی گجت های اندرویدی انجام می دهند بخشی از شناسه ی برندشان محسوب می شود و به همین علت حاضر نیستند از اینکار دست بکشند.

معاون ارشد بخش مهندسی گوگل Hiroshi Lockheimer حاضر نشد در مصاحبه اخیرش با رسانه ها در مورد شایعات پیرامون اندروید سیلور توضیحی ارائه نماید ولی تاکید کرد محصولات مبتنی بر برند نکسوس با قدرت در بازار حضور خواهند داشت و آینده ی آنها روشن و واضح است.

گوگل در مورد پلتفرم اندرویدش که مبتنی بر ساعت ها و تلویزیون های هوشمند هستند به سایر کمپانی های تولید کننده هیچگونه اجازه ی سفارشی سازی نداده است، هر چند که وعده داده شده این امکان در آینده فراهم خواهد گردید.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۹ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۲۸ مهر ۱۳۹۳

    اگه میشد قطعا عالی میشد!!!

  • LG Forever
    LG Forever | ۲۸ مهر ۱۳۹۳

    همه دارن خود کفا میشن سامسونگ که فک کنم میخواد برا گوشیاش تایزنو بزنه

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۲۸ مهر ۱۳۹۳

    گوگل به فکر ماست ولی این شرکت های سخت افزاری پست فقط به فکر برند و حاشیه سود خودشونن.

    • ITMaster
      ITMaster | ۲۸ مهر ۱۳۹۳

      دوست عزيز اين شركتها پست نيستند! اينها به دنبال مزيت هاى تجارى و رقابتى خودشونن و حق هم دارند. شما فرض كن اگر قرار باشه مثلاً سونى و سامسونگ يك رابط كاربرى كاملاً مشابه رو ارائه بدند پس بر مبناى چه فاكتور نرم افزارى با هم رقابت كنند و محصولاتشونو متمايز كنند؟!!
      واقعيت اينه برخلاف نظر شما اشكال مال خود گوگله. پروژه اندرويد بيشتر از اينكه يك طرح و پلن كنشى به بازار باشه بيشتر پاسخ يا واكنشى به iOS از طرف اپل بود و به عنوان مثالى از اين رويه اونها با عجله اين سيستم عامل رو بعد از معرفى آيفون مالتى تاچ كردند در حاليكه قرار نبود از اول مالتى تاچ باشه! گوگل خودش با باز گذاشتن دست شركتها براى سفارشى كردن اندرويد عملاً اونو از هم گسيخته كرده! هدف گوگل از اندرويد سيلور هم بيشتر امكان ايجاد آپديت همزمان و سريع ديوايسهاى اندرويدى بوده كه با اين منطق اندرويد همخوانى نداره و طبيعيه شركتها هم از اون استقبال نكنن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی