ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

شایعه: لنوو در پی خرید بلک بری است

اخبار پیرامون لنوو بیانگر دو مسئله می تواند باشد، این شرکت یا از ورودش به بازار موبایل بسیار ناراضی است و خود را ناگزیر به یافتن راه حلی می داند و یا اینکه برنامه ریزی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ مهر ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۴

اخبار پیرامون لنوو بیانگر دو مسئله می تواند باشد، این شرکت یا از ورودش به بازار موبایل بسیار ناراضی است و خود را ناگزیر به یافتن راه حلی می داند و یا اینکه برنامه ریزی دقیقی دارد و سعی می کند جزئیات پازلش را کامل نماید.

این روزها شایعاتی شنیده شده است که سومین برند بازار چین در زمینه ی تلفن های هوشمند در پی خرید بلک بری است و یا تمایل دارد کمپانی یاد شده را با خود هم پیمان نماید. در همین رابطه وب سایت SlashGear در مطلبی آورده است که منابع نزدیک به لنوو می گویند این شرکت چینی بسیار فراتر از صحبت های مورد اشاره رفته و به صورت جدی پیشنهادی را نیز مطرح کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این اولین باری نیست که بزرگترین تولید کننده ی کامپیوترهای شخصی در جهان سعی می کند بلک بری را به دست بیاورد، یکسال پیش نیز شایعاتی وجود داشت که کمپانی چینی تلاش کرده است به برند کانادایی مورد اشاره نزدیک شود.

اگرچه هیچ یک از این دو شرکت حاضر نشدند شایعات مذکور را رد یا تائید نمایند ولی گفته می شود دولت کانادا در پس زمینه تلاش نموده تا از رخ دادن چنین خرید و فروشی به دلیل نگرانی های امنیتی جلوگیری نماید. ظاهراً دولت کانادا نمی خواهد الگوریتم های رمز نگاری اختصاصی بلک بری به دست چینی ها برسد.

امروز گفته می شود لنوو حاضر شده است به ازای هر سهم بلک بری ۱۵ دلار بپردازد و ممکن است این رقم را تا ۱۸ دلار نیز بالا ببرد، که نشان از اشتیاق این کمپانی چینی در تصاحب همتای کاناداییش دارد. اخیراً نیز در اخبار آمده بود لنوو قصد دارد در جهت رقابت با شیائومی و کسب سهام بازار متعلق به آن یک کارخانه ی گسترده جدید در چین راه اندازی نماید.

این کمپانی در ایالات متحده نیز هنوز درگیر ادغام کردن موتورولا با خودش است که گستردگی بسیاری دارد و اگر تلاش برای تصاحب بلک بری صحت داشته باشد ادغام برند کانادایی با لنوو نیز پیچیدگی های زیادتری را ایجاد خواهد نمود.

سئوال دیگری که در این میانه مطرح می شود این است که آیا بلک بری تمایلی به همراهی لنوو دارد یا خیر؟ اگرچه شرکت مذکور درگیر بحران های مالی است ولی رفتارها و محصولات اخیرش نشان می دهد به آینده امیدوار بوده و برنامه های خودش را دنبال می نماید. باید منتظر ماند و دید با گذشت زمان کدامیک از این شایعات می توانند بدل به واقعیت شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (52 مورد)
  • امین
    امین | ۲۹ مهر ۱۳۹۳

    پس این قوانین ضدانحصار و آنتی تراست کجاس؟

  • TROOL
    TROOL | ۲۹ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه. مرسی

  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۲۹ مهر ۱۳۹۳

    کاشکی نخره!!! شرکت دیگه ای نبود اخه؟؟؟؟ از لنوو خوشم نمیاد!!!

  • mohsen player
    mohsen player | ۲۸ مهر ۱۳۹۳

    سلام
    موتورولا از وقتی صاحب سهامداران جدید شده با سرمایه گذاری مناسب امسال تونست بهتر از سالهای اخیر خودش رو نشون بده و احتمالا امسال به سود دهی خواهد رسید... به هر حال باید این رو در نظر گرفت که امریکاییها بسیار بیشتر از ما ناسیونالیست هستن و با توجه به معیار سود و سرمایه قطعا تصمیمات مناسبی برای برآورده شدن سود و حس ناسیونالیستیشون خواهند گرفت... بنابراین باید امیدوار باشیم که لنوو و بلک بری به توافق برسن، ضمنا نگران یکه تازی کمپانی چینی در حوزه تکنولوژی نباشید چون پایه های این تکنولوژی تو غربه و بهتر از من و شما ازش حفاظت میکنن... البته نظر همه دوستان کاملا قابل احترامه.. الان به نظر میرسه بلک بری نیاز مبرم به سرمایه گذاری داره و در غیر اینصورت ممکنه ورشکست شده و یکی از رقبای جدی حوزه موبایل به خاطره ها بپیونده.

  • اشکان
    اشکان | ۲۸ مهر ۱۳۹۳

    نه.......... جون من همه بریم بلک بری بخریم که این اتفاق نیوفته...
    چین داره همه شرکت باکیفیت های آمریکارو میخره
    من که تا عمر دارم وسایل الکترونیکی چینی نمیخریدم و نمیخرم
    این خبرم دیجی آیتو نگفت، همین کم بود
    .............................................................................................
    نه.......... جون من همه بریم بلک بری بخریم که این اتفاق نیوفته...
    چین داره همه شرکت باکیفیت های آمریکارو میخره
    من که تا عمر دارم وسایل الکترونیکی چینی نمیخریدم و نمیخرم
    این خبرم دیجی آیتو نگفت، همین کم بود

    • اشکان
      اشکان | ۲۸ مهر ۱۳۹۳

      لنوو منفورترین شرکتی هست که تاحالا دیدم
      هم بخاطر گوشیهاش هم لپتاباش هم چینی بودنش و هم هزار دلیل دیگه.
      اینم یکی از دلایل
      http://8pic.ir/images/3qvdrpromchz98ymtkg1.jpg

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی