ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

المپیک موبایل ها؛ تلفن های همراه با بهترین عمر باتری

کیفیت دوربین، سرعت پردازنده ها و رزولوشن و کیفیت صفحه به سطح قابل رضایتی در تلفن های هوشمند رسیده اما همچنان باید در مورد باتری ها تلاش نمود تا به جایگاهی که تقریبا 10 سال ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ مهر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

کیفیت دوربین، سرعت پردازنده ها و رزولوشن و کیفیت صفحه به سطح قابل رضایتی در تلفن های هوشمند رسیده اما همچنان باید در مورد باتری ها تلاش نمود تا به جایگاهی که تقریبا 10 سال پیش بودیم برسیم؛ شارژ کردن تلفن همراه یک یا نهایتا 2 بار در هفته آرزوی امروزی ماست.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط پایگاه داده های فون آرنا، تلفن هایی که بیشترین عمر باتری را دارند عمدتا میان رده ها هستند و گاهی می توان در میان شان پرچم داران را هم یافت. بنابراین اگر ملاک اول تان عمر باتری است، باید توجه داشته باشید که دسته بندی قدرت، صفحه نمایش، دوربین و باقی امکانات در جایگاه بعدی به صورت مرتب چیده نشده اند تا انتخاب تان ساده شود.

باید بدانید که از تلفن تان چه چیزی می خواهید و بر همان اساس انتخاب معقولانه ای داشته باشید. به هر حال، در ادامه مطلب لیستی از 28 تلفن همراه از تمامی برندها آمده تا اگر اولویت اول تان عمری باتری است، راه ساده تری برای انتخاب پیش رو داشته باشید.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

1
Lenovo S860 - باتری 4000 آمپری این دستگاه خوش قیمت 5.3 اینچی می تواند در حالت معمولی 3 الی 4 روز کارایی داشته باشد و 15 الی 16 ساعت بی وقفه صفحه نمایشش روشن بماند. یک تلفن همراه با نمایشگر اچ دی و چنین عمر باتری ای واقعا نایاب است.
2
Lenovo P780 - باتری درون این دستگاه 4000 آمپری است و برای 25 ساعت مکامله روی 3G پاسخگوست و 15 ساعت طول می کشد تا به انتها برسد اگر ویدیو تماشا و یا وبگردی کنید. تقریبا می توان نتیجه گیری کرد که شارژ دوباره گوشی به طور میانگین تا 3 روز بعد به تعویق خواهد افتاد.
3
Huawei Ascend Mate 2 - این تلفن با موفقیت از تست ها بیرون آمده. 11 ساعت و 26 دقیقه مدت زمان زیادی برای روشن ماندن صفحه نمایش یک فبلت 6.1 اینچی است. باتری 3900 آمپری، قیمت پایین و در عین حال صفحه نمایش بزرگ و مشخصات سخت افزاری بالا را می توانید در Ascend Mate 2 بیابید.
4
Sony T2 Ultra - یک فبلت میان رده با مشخصاتی عالی است که 24 ساعت می تواند در حالت گفتگو 3G فعال باشد و حداقل 45 روز در حالت استندبای قرار بگیرد. این اعداد و ارقام بسیار فراتر از حالت عادی و میانگین هستند و T2 Ultra را تبدیل به یک فبلت خاص کرده اند.
5
Sony Z3 Compact - سونی نه تنها امسال پرچمدار فوق العاده ای عرضه کرده، بلکه نسخه کوچک تر این تلفن هم از همه لحاظ ستودنی است. اندکی بیشتر از 10 ساعت توان دارد و در حالت معمولی 2 روز طول می کشد که دوباره آن را به برق متصل کنید. Z3 Compact یکی از بهترین 4.6 اینچی بازار است.
6
Nokia Lumia 635 - برای یک باتری 1830 آمپری، 9 ساعت و 35 دقیقه روشن ماندن فوق العاده است. اگر طرفدار ویندوزفون هستید می توانید از این تلفن همراه به عنوان یک اهرم در بحث ها استفاده کنید.
7
Sony Xperia Z3 - اکسپریا زد 3 آمار و ارقام نزدیکی به Z3 Compact ثبت کرده. نه و نیم ساعت با یک باتری 3200 آمپری. سونی در تبلیغاتش ادعا می کند این تلفن می تواند 2 روز بی وقفه کار کند که البته ادعای درستی هم هست.
8
Sony Xperia M2 - صفحه نمایش 4.8 اینچی با صفحه نمایش qHD، چیپ اسنپدراگون 400 و یک گیگابایت رم می تواند 9 ساعت و 19 دقیقه روشن بماند.
9
Huawei Ascend Mate7 - چینی ها اخیرا محصولات بسیار زیبایی تولید می کنند که Mate7 یکی از آن هاست. پشت این صفحه نمایش 6 اینچی، یک باتری 4100 آمپری خوابیده که بیش از 9 ساعت پیوسته روشن می ماند.
10
Sony Xperia C - در میان 10 گوشی برتر در زمینه باتری موبایل، سونی صاحب 5 عنوان است که عملا موفقیتی بزرگ محسوب می شود. دهمین تلفن در این لیست اکسپریا سی نام دارد که تقریبا 10 ساعت عمر باتری دارد.
11
Samsung Galaxy Note 4 - با توجه به آنچه از عرضه تلفن های QHD پیش تر دیده بودیم، انتظار می رفت که نوت 4 هم مشکل باتری داشته باشد اما خوشبختانه از بررسی ها موفق بیرون آمد (امشب می خوانید). 8 ساعت و 43 دقیقه مدت زمان خوبی برای یک فبلت 5.7 اینچی است.
001LG_G2_Mini_MWC2014_35835151_
LG G2 mini - ورژن کوچک تر تلفن همراه ال جی، دقیقا همان ظاهر اصلی را دارد، تنها تفاوت ظاهری این دو تلفن در نمایشگر است. ورژن مینی یک صفحه نمایش 4.7 اینچی، پردازشگر اسنپدراگون 400 و دوربین 8 مگاپیکسلی دارد. به هر حال، جی 2 مینی قادر به این است که 8 ساعت و 32 دقیقه بدون وقفه روشن بماند.
13
Alcatel OneTouch Hero - اولین فبلت مدعی آلکاتل 6 اینچی است و در آزمایش های به عمل آمده در زمینه باتری ما را رو سفید کرده. با یک باتری 3400 آمپری، این فبلت می تواند 8 ساعت و 11 دقیقه روشن بماند.
14
Sony Xperia Z2 - پرچمدار چند ماه پیش سونی 8 ساعت و 10 دقیقه توان دارد. صفحه نمایش تریلومینوس 5.2 اینچی این تلفن واقعا کم و متعادل مصرف می کند. البته به نمایشگر قدرتمند، اسنپدراگون 801 و 3 گیگابایت رم را هم اضافه کنید.
15
Motorola Moto E - ارزان ترین تلفن همراهی که می تواند 8 ساعت و 8 دقیقه بی وقفه روشن باشد Moto E است. زیبا، سریع و جذاب با پنل 4.3 اینچی qHD.
16
Oppo N1 - فبلتی با باتری 3610 آمپری و نمایشگر 6 اینچی فول اچ دی که می تواند 8 ساعت و 7 دقیقه روشن باشد. با توجه به قیمت بالایی که این تلفن همراه دارد شاید مناسب هر کسی نباشد اما برای افرادی که دنبال باتری مقاوم هستند اوپو اِن وان فوق العاده است.
17
Samsung Galaxy Note 3 Neo - نوت 3 نئو یک باتری 3100 آمپری دارد. 22.5 ساعت زمان استندبای در حالت 3G و 18 ساعت مکالمه پشت سر هم نئو را به گزینه ای معقول تبدیل می کنند. 8 ساعت و 6 دقیقه هم رقم نزدیکی به اوپو اِن وان است ولی به هر حال نئو به مقادیر زیادی از نوت 3 جلوتر است.
18
OnePlus One - چینی ها با وان پلاس وان دل بسیاری را برده اند. وقتی بدانید این تلفن می تواند بیشتر از 8 ساعت روشن بماند به باتری آن هم ایمان می آورید و قطعا به لیست برترین های تان انتقالش خواهید داد.
19
Samsung Galaxy Alpha - برای اولین بار پس از مدت ها دوری از فلزات، سامسونگی ها یک کمربند آلومینیومی برای آلفا برگزیدند که همین مسئله باعث مطرح شدن نام این تلفن همراه شده. عمر باتری و دوربین بهترین بخش های آلفا هستند. 7 ساعت و 50 دقیقه ابدا مدت زمان بدی برای یک باتری 1850 آمپری نیست.
20
Sony Xperia E - و باز هم یکی دیگر از اعضای خانواده سونی (البته آخرین در لیست). اکسپریا ای مشخصات سخت افزاری فوق العاده ای ندارد و با صفحه نمایش 3.5 اینچی و پردازنده ی قدیمی اش، توان 8 ساعت روشن ماندن را در خود دارد.
IF
Samsung Galaxy S5 - هفت ساعت و سی هشت دقیقه برای اس 5 با چنین صفحه نمایشی عالی است. جالب اینجاست که باتری این تلفن 2800 آمپری است. چنین مسئله ای نشان از مهارت مهندسین در برقراری تعادل میان نرم افزار و سخت افزار و استفاده بهینه است. از این بابت باید S5 را ستود.
22
HTC One Max - اولین فبلت اچ تی سی که 6 اینچی است و تصاویر فول اچ دی نشان می دهد، توانسته 7 و نیم ساعت روشن بماند.
23
Samsung Galaxy S5 Active - با توجه به باتری کوچکتری که اکتیو نسبت به اس 5 های معمولی دارد (و البته سخت افزار مشابه)، این تلفن همراه فقط 20 دقیقه کمتر از مدل اصلی دوام می آورد.
24
Meizu MX4 - تلفن همراه زیبا و خوش دست جدید Meizu با نام MX4 رکوردهای خوبی به جای گذاشته. باتری 3100 آمپری آن می تواند حدودا 7 ساعت و 25 دقیقه روشن بماند. این ویژگی MX4 دقیقا برابر گلکسی اس 5 و HTC M8 است.
25
Motorola Moto G - اگر به دنبال یک تلفن ارزان قیمت فوق العاده می گردید به شما Moto G را پیشنهاد می کنیم که الحق گزینه ی بی نظیری است. نمایشگر 4.5 اینچی این دستگاه می تواند 7 ساعت و 12 دقیقه روشن بماند.
26
HTC One M8 - تلفن های HTC به داشتن باتری های ضعیف شهرت دارند اما M8 با صفحه نمایش 5 اینچی و پردازنده اسنپدراگون 801، بیشتر از 7 ساعت روشن می ماند.
27
HTC One E8 - ورژن پلاستیکی One M8 تقریبا مشابه برادر بزرگ ترش عمل می کند. 7 ساعت و 12 دقیقه در آزمایش های انجام شده به ثبت رسیده. E8 تلفن همراه بسیار خوبی است و با دوربین 13 مگاپیکسلی و ظاهر زیبایش نظر بسیاری را به سوی خود جلب می کند.
28
Samsung Galaxy Pocket Neo - لطفا نخندید. کدام تلفن ۳ اینچی با رزولوشن پایین و باتری ۱۲۰۰ آمپری را دیده اید که بتواند بیش از ۷ ساعت دوام داشته باشد؟ این تلفن همراه فوق العاده ارزان قیمت است ولی باتری خوبی دارد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (65 مورد)
  • رضا
    رضا | ۳ شهریور ۱۳۹۴

    سلام

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی