ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دلیل سرمایه گذاری ۵۴۲ میلیون دلاری گوگل روی Magic Leap چیست؟

ساعاتی پیش اعلام شد که گوگل مبلغ ۵۴۲ میلیون دلار روی شرکت Magic Leap سرمایه گذاری کرده است. Magic Leap استارت آپی بر پایه تکنولوژی های واقعیت افزوده در فلوریدای آمریکاست. این شرکت خود را ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۳۰ مهر ۱۳۹۳ | ۰۰:۱۵

ساعاتی پیش اعلام شد که گوگل مبلغ ۵۴۲ میلیون دلار روی شرکت Magic Leap سرمایه گذاری کرده است. Magic Leap استارت آپی بر پایه تکنولوژی های واقعیت افزوده در فلوریدای آمریکاست.

این شرکت خود را 'توسعه دهنده محاسبات انسانی و نرم افزاری' توصیف می کند. Magic Leap تا کنون بیش از ۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این شرکت بر روی نوع جدیدی از واقعیت افزوده کار می کند که به واقعیت سینمایی نیز شناخته و تعریف می شود. Magic Leap معتقد است که تجربه درک تصاویر سه بعدی نیازمند تغییری بنیادی است و این تغییر تا به امروز در هیچ کجا دیده نشده.

اما این شرکت چه چیزی دارد که به ناگاه تا این حد مهم شده و توجه گوگل را هم جلب کرده است؟ در ادامه در مورد این شرکت بیشتر بخوانید.

شاید افراد زیادی در مورد Magic Leap چیزی ندانند. شرکتی که عمدا همه ساخته هایش را تا به امروز از چشم عموم پنهان کرده باید هم برای اغلب افراد ناشناخته باشد. اما به هر حال ایده سست آنها می تواند دنیایی جالب تر برای ما بسازد. ایده آنها تلفیق دنیای واقعی و مجازی بدون استفاده از ابزارهایی مثل هدست Oculus VR است که فیسبوک اخیرا ۲ میلیارد دلار برای خریدش هزینه کرده بود.

شرکت Magic Leap در واقع مجسمه های سه بعدی ای در دنیای واقعی ما خلق می کند که با کمک ترکیبی از سخت افزارها، نرم افزارها و میان افزارهای ویژه ساخته می شوند.

15VIRT-master675

آقای Thomas Tull -مدیر Legendary- در این باره به سایت فست کمپانی گفته: «کار آنها به طرز غیر قابل باوری معرکه است. این یکی از معدود چیزهایی است که من پس از تجربه آن می توانم بگویم: 'این می تواند همه چیز را عوض کند. چیزی که آینده به آن وابسته است.'»

اگر به سایت Magic Leap سر بزنید چیزهای اندکی از ایده کلی آنها دستگیرتان می شود. منظور، چیزهایی مثل عکس زیر است.

BN-FC568_magicl_G_20141021032906

موسس این شرکت Rony Abovits است. او درباره شرکتش به مجله South Florida Business Journal می گوید که تکنولوژی های Magic Leap با ایده های فعلی که به مباحث مربوط به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مربوط می شوند کاملا متفاوت است. به گفته او «این راه جدیدی برای انسان هاست که بر روی عملکرد کامپیوترها اثر متقابل بگذارند.»

تکنولوژی مورد استفاده Magic Leap در واقع ترکیبی از نورپردازی های با کیفیت بالا برای ساخت تصاویر سه بعدی در برابر چشمان بیننده ها است.

آقای Abovitz قصد دارد که تکنولوژی Magic Leap را به زندگی روزمره آدم ها بیاورد نه فقط به بازی ها یا چیزهای مشابه. در همین مورد اگر به سایت این شرکت مراجعه کنید می بینید که یکی از ایده های Magic Leap ورود به عرصه آموزش نیز هست.

seahorses_1136.0

رئیس Magic Leap زمان دقیقی برای ورود این تکنولوژی اعلام نمی کند. او در این باره می گوید: «تکنولوژی ما در آینده نزدیک به عرصه عملی می رسد. اما ما در حالا تلاش برای رسیدن به زمانی مشخص برای ارائه آن هستیم و آن زمان است که ما توانسته ایم به لحظه ای برسیم که افراد با این تکنولوژی تجربه کاملا جدید و متفاوتی که مد نظر ماست را کسب کنند.»

Screen-Shot-2014-02-05-at-10.36.45-PM

این شرکت همچنین با شرکت Weta Workshop نیز همکار است. Weta همان کارگاهی است که جلوه های ویژه تصویری در فیلم های ارباب حلقه ها و هابیت را ساخته. هر دو این شرکت ها روی چندین پروژه در خصوص ایده کلی مشغول کار هستند. تیمی از Magic Leap نیز در نیوزلند با استدیوی کاری Weta در این حوزه به صورت مستقیم مشغول همکاری است. آقای ریچارد تِیلور -موسس Weta- نیز از اعضای هیات مدیره Magic Leap است.

پیش از اینکه Abovitz شرکت Magic Leap را تاسیس کند روی استارت آپی به نام MAKO کار می کرد که در حوزه جراحی رباتیک کار می کرد. پروژه MAKO نهایتا به قیمت ۱٫۶۵ میلیارد دلار توسط شرکت Stryker خریداری شد.

abovitz
Rony Abovitz

شرکت Magic Leap هم اکنون در فلوریدا مشغول به کار است و به گفته Abovitz برنامه این است که شرکت با وجود کششی که از سوی سیلیکون ولی یا بوستون برای جذب اینگونه استارت آپ ها وجود دارد، در همین شهر کار خود را ادامه دهد تا بتواند کار خود را در اندازه شرکتی مانند اپل گسترش دهد.

از سال ۲۰۱۱ که این استارت آپ کار خود را آغاز کرده تا به حال حدود ۱۰۰ کارمند استخدام کرده که برخی از آنها از شناخته شده ترین افراد در حوزه کاری خود هستند. برایان والاس یکی از این افراد است. او درباره Magic Leap می گوید 'دیدن کار آنها یکی از تاثیرگذارترین لحظات زندگی مرا ساخت.'

گریم دیواین نیز که توسعه دهنده بازی شناخته شده ای است از جمله افرادی است که در این پروژه همکاری می کنند. او در مورد اولین بار که تکنولوژی Magic Leap را تجربه کرد می گوید: «من به دفتر آنها رفتم و چیزی دیدم که تا آن لحظه فکر نمی کردم چنین چیزی امکان پذیر باشد. من در اپل کار می کردم اما هنگامی که تکنولوژی ای که آنها مشغول کار روی آن بودند را دیدم فورا گفتم: 'چه کاری از دست من بر می آید؟'»

sub_1136

به هر حال به نظر می رسد Abovitz قصد دارد با Magic Leap دنیای ما را جالب تر و البته عجیب تر کند. دنیایی که در آن واقعیت افزوده بدون هیچ ابزار جانبی پوشیدنی با چشم های ما قابل رویت می شود و احتمالا تغییر بسیار زیادی را در آینده ای نه چندان دور روی زندگی مان خواهد گذاشت. اینجاست که دلایل سرمایه گذاری گوگل روی این شرکت معنی پیدا می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • Armin Abdi
    Armin Abdi | ۱ آبان ۱۳۹۳

    توی دوربین دستگاه های Xperia با AR effect و AR fun میشه شکل ساده ای از یک سری تصاویر متحرک به شکل واقعیت افزوده دید البته بیشتر جنبه ی سرگرمی داره. اونایی که با دستگاه های نسبتا جدید xperia کار کردن میدونن چی میگم.

  • TROOL
    TROOL | ۳۰ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • iphone.ir
    iphone.ir | ۳۰ مهر ۱۳۹۳

    این عالیه بچه های اونا چطو درس یاد میگیرن اونوقت بچه های ما یه آزمایشگاه معمولیم ندارن)-:

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی