ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه پردازش موبایلی در حال متحول کردن دنیاست

به لطف میل سیری ناپذیر بشر برای پیشرفت و ابداع، دنیای اطراف ما به طرز شگفت انگیزی در حال توسعه است. تکنولوژی های جدید دائماً متحول می شوند و بستر پیشرفت تمامی ابعاد زندگی ما را فراهم ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۳۰ مهر ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

به لطف میل سیری ناپذیر بشر برای پیشرفت و ابداع، دنیای اطراف ما به طرز شگفت انگیزی در حال توسعه است. تکنولوژی های جدید دائماً متحول می شوند و بستر پیشرفت تمامی ابعاد زندگی ما را فراهم می کنند. از تجارت گرفته تا روابط اجتماعی، از پزشکی گرفته تا آموزش، همه و همه تحت تأثیر فناوری های نو قرار دارند.

صرف نظر از تمامی پیشرفت های تکنولوژی، پردازش موبایلی سهم زیادی در زندگی ما دارد. آن را چه در موبایل ها، چه در تبلت ها در نظر بگیریم، دنیا را طی دهه اخیر تحت تصرف خود در آورده است. اگر چه پردازش موبایلی هنوز سهم کاملی را در زمینه های مختلف در تسلط خود ندارد، با این حال در حال طی مسیر خود برای تأثیرگذاری بر بیشتر جنبه های زندگی است. می توانیم تبلت ها را در تجارت، بیمارستان ها، مدارس، خانه ها و هر جایی که انسان ها در آن حضور دارند بیابیم.

اما به راستی  این دستگاه های باریک با آن نمایشگر لمسی خود چگونه دنیای اطراف ما را متحول کرده اند؟

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

تجارت

Employee-Business-Tablet-Smartphone-BYOD-w630

در دنیای کسب و کار، پردازش موبایلی در هر دو بخش تبلت و تلفن های هوشمند وظایف مختلفی را عهده دار شده است. برای مثال، هوشمندی و انعطاف پذیری تبلت ها برگزاری کنفرانس ها را با استفاده از تماس ویدئویی بسیار ساده تر کرده و می تواند افراد را از هر کجای دنیا به هم مرتبط کند.

از تغییرات بزرگ دیگر در تجارت می توان افزایش تولید محتوا و رواج روش های برخط را نام برد. سال هاست که اینترنت وجود داشته اما تا پیش از ظهور تبلت ها و تلفن های هوشمند نتوانسته بود تجارت برخط را اینگونه که امروز می بینیم، گسترش دهد. پردازش موبایلی بر ارائه قسمتی یا همه خدمات و محصولات شرکت ها به صورت برخط تأکید دارد. همچنین خلاقیت در تجارت SAP -که از سرواژه سازی کلمات Systems ،Applications و Products (سیستم ها، کاربردها و محصولات) ساخته شده- مستلزم ایجاد وبسایت هایی کاربرپسند و افزایش تعداد کاربران موبایل است.

آموزش

30193372-01_big

تصویری که همه ما از مدارس قدیمی در ذهن خود داریم، اتاقی است با تعدادی میز که ردیف شده اند و دانش آموزان با کتاب ها و دفترهای خود پشت آنها می نشینند. خوب، این محیط به لطف تبلت ها در حال تغییر است و بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در کیف خود این وسیله را دارند. تا پیش از این، کیف هر دانش آموزی را که باز می کردید، کلی کتاب مثل ریاضی، ادبیات فارسی، زیست، تاریخ، جغرافی و ... پیدا می شد. دانش آموز مجبور بود کتاب های زیادی را هر روز بر دوش خود حمل کند اما امروز می تواند تمامی کتاب ها را در تبلت خود ذخیره کند؛ همگی در یک وسیله سبک وزن.

در ادامه، گزارش جالبی درباره راه های متعدد استفاده معلم ها از تبلت در کلاس های خود آورده ایم. در دبیرستان اَلگانکویان (نام یکی از قبایل سرخپوستان آمریکا)، یک معلم فیزیک و ستاره شناسی کلاس یازدهم استفاده از تبلت را در کلاسش آزاد گذاشته تا راه برای خلاقیت بیشتر دانش آموزان هموار شود. از از دانش آموزانش می خواهد تا به جای ارائه کنفرانس های معمولی و بدون خلاقیت، به گروه های کوچک تقسیم شوند و سپس از طریق تعامل با یکدیگر و استفاده از تبلت هایشان، مسیر دلخواه خود را برای یادگیری برگزینند.

در ابتدای کلاس، معلم یک هدف را مشخص می سازد؛ مثلاً تحقیق در مورد آینه ها و لنزها. سپس از دانش آموزان می خواهد تا ارائه دلخواه خود را آماده کنند و در صورت نیاز، طی انجام کار آنها را راهنمایی می کند. این روش به دانش آموزان اجازه می دهد تا با یکدیگر تعامل داشته باشند و از هم بازخورد بگیرند، یکدیگر را مورد نقد و بررسی قرار دهند و یادگیری عمیق تر و خلاقانه تری داشته باشند.

فروش و تبلیغات

tablet-pos-market-heats-up-with-ncr-silver-update

فروشگاه ها از زمان قدیم به همین شکل امروزی بوده اند؛ خریدارها وارد می شوند، به دنبال کالای مورد نظر خود می گردند و در نهایت برای تسویه حساب به صندوق مراجعه می کنند. تنها تفاوت ایجاد شده در طول قرن ها، اندازه فروشگاه ها و تعداد کارمندان آنها است. اکنون تبلت ها آمده اند تا روش خرید و خدمات مشتریان را تغییر دهند. خریداران قادر خواهند بود تا با استفاده از تبلت های مجهز به سیستم POS (کارت خوان)، خرید خود را نهایی و مبلغ آن را پرداخت کنند.

Business News Daily گزارش داده که حتی در بعضی فروشگاه، صندوق دار حذف شده و مشتری برای حساب کردن کافیست به تبلت مجهز به POS که نزدیک درب فروشگاه نصب شده مراجعه کند. علاوه بر این، تبلت ها به خدمات مشتریان نیز کمک شایانی می کنند. مثلاً اگر خریداری نیاز به خدمات فوری داشته باشد، کارمند فروشگاه می تواند با تبلت خود به او مراجعه و نیازش را برطرف کند. اینگونه دیگر نیازی به مراجعه به صندوق نخواهد بود.

پزشکی

suarez_BIDC_iPads_H&S

پزشکی طی سالیان اخیر دچار تحولات بزرگی شده است. تبلتی ها نیز توانسته اند راه خود را به بیمارستان ها و درمانگاه ها باز کنند تا فرآیند خدمت رسانی را برای هم برای پزشکان و هم برای بیماران سرعت می بخشد. اپلیکیشن های مختلفی به این منظور مخصوصاً برای درمان های سرپایی ساخته شده اند تا آنها را از اقدامات لازم پیش از معاینه شدن توسط دکتر آگاه کنند. یکی از این اپلیکیشن ها SmartClinic نام دارد که زمان و مکان ویزیت را به بیمار اطلاع می دهد و دستورالعمل هایی را پیش از مراجعه به دکتر در اختیار او می گذارد.

•••

مواردی که به اطلاع شما رسید، تنها بخش کوچکی از تغییرات ایجاد شده توسط پردازش موبایلی است و در آینده شاهد کاربردهای وسیع تر اینگونه فناوری ها خواهیم بود. از موج ایجاد شده با عنوان «پویایی و انعطاف پذیری در عملکرد» یاد می شود و تبلت ها و تلفن های هوشمند با گسترش موج پردازش موبایلی در دنیا، در حال ایفای نقش هستند.

شما در زندگی خود چگونه با پردازش موبایلی مواجه شده اید؟ از تجربه خود در رابطه با کاربردهای تلفن های هوشمند و تبلت ها در امور روزمره خود با ما بگویید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • i-darvack
    i-darvack | ۱ آبان ۱۳۹۳

    با تكنولژي بايد با حد استفاده معين برخورد شه.. چون هر چيزي زيادش خوب نيست ولي استفاده نكردن از دانش و تكنولژي يعني حماقت..
    به اميد روز هايي بهتر با تفكر هاي جديد تر..

  • Arya
    Arya | ۱ آبان ۱۳۹۳

    هنوز مدیرا ناظما معلما شعور ندارن و نمیفهمن که از این وسایل میشه استفاده های مثبت هم کرد بنظر اونا یه بچه خوب باید بوی گند بده پشمالو و کثیف باشه درس بخونه و اصلا هیچی هم از موبایل و تبلت ندونه کسی هم که اینطوری نباشه عوضی ترین آدم روی زمینه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی