ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیپاد، تولدت مبارک و خدانگهدار

امروز آیپاد وارد ۱۳ سالگی می شود. عددی نحس که می توان گفت احتمالا با پایان عمر این گجت موسیقیایی نیز همزمان می شود. بیش از یک سال است که آیپاد جدیدی معرفی نشده و اگر قرار ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱ آبان ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

امروز آیپاد وارد ۱۳ سالگی می شود. عددی نحس که می توان گفت احتمالا با پایان عمر این گجت موسیقیایی نیز همزمان می شود. بیش از یک سال است که آیپاد جدیدی معرفی نشده و اگر قرار بود اتفاقی بیفتد، اپل در کنفراس هفته پیش همزمان با معرفی آیپدهای جدید خود این کار را انجام می داد.

طی این سال ها 24 مدل مختلف از آیپاد عرضه شده است. وقتی امروز به اولین مدل آن نگاه می کنیم بسیار ضخیم و بزرگ به نظر می رسد؛ اما آن زمان، بعضی عاشق صدای کلیک دکمه هایش بودند. استیو جابز علاقه زیادی به موسیقی داشت و توانست به لطف آیپاد تحول بزرگی را در موسیقی به وجود آورد. تا پیش از آن هیچ دستگاهی نتوانسته بود به این شکل به گسترش موسیقی در جهان کمک کند. و به یاری آیپاد بود که اپل توانست بزرگترین مجموعه موسیقی دنیا یعنی آیتونز را ایجاد کند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

o-IPOD-BIRTHDAY-570 (1)

اولین مدل آیپاد در دو ظرفیت 5 و 10 گیگابایتی عرضه شد که به ترتیب گنجایش برای حدود 1000 و 2000 آهنگ را داشتند و فقط می توانست موسیقی پخش کند، نه ویدئو و نه بازی. اما اپل سعی می کرد با معرفی هر مدل جدید، جنبه هایی از آن را بهبود ببخشید و آن را در اختیار افراد بیشتر قرار دهد تا کاربران بیشتری را از چشمه موسیقی خود سیراب کند. آیپاد کلاسیک به ظرفیت 160 گیگابایت رسیده بود و می توانست می تواند حدود 40000 آهنگ را در خود جای دهد. از آن طرف آیپاد تاچ به دوربین مجهز شده، صفحه رتینا و وای-فای دارد و صدها هزار اپلیکیشن و بازی برای آن موجود است.

o-IPOD-BIRTHDAY-570

وقتی آیپاد در سال 2001 عرضه شد، اولین دستگاه غیرکامپیوتر اپل بود چرا که تا آن زمان اپل فقط مک تولید می کرد. اما امروز آیپد و آیفون می توانند تمامی کارهای یک آیپاد و البته بسیار بیشتر از آن را انجام دهند. شاید به همین دلیل فروش آیپاد در خرداد ماه سال جاری با 32 درصد افت مواجه شد.

با این وجود، آیپاد جایگاه ویژه ای در قلب ما دارد و همگی آن را دوست می داریم. آیپاد یکی از اولین نورآوری های بزرگ اپل بود که توانست دنیا را تغییر دهد و خود این شرکت را نیز به برندی برای زندگی تبدیل کرد.

cost-of-ipod

اپل هنوز واکنشی در رابطه با آینده آیپاد از خود نشان نداده است اما مدل های مختلف این دستگاه همچنان به فروش می رسند. آیپاد شافل از 49 دلار و آیپاد تاچ از 199 دلار شروع می شود. آیپاد کلاسیک 160 گیگابایتی نیز 249 دلار قیمت دارد.

به افتخار آیپاد، یک پلی لیست ویژه از آهنگ های مورد علاقه خود بسازید و نام آهنگ ها و تجربه آیپادی خود را با ما در دیجیاتو به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (54 مورد)
  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۵ آبان ۱۳۹۳

    خیلی هم عالی!

  • mav
    mav | ۲ آبان ۱۳۹۳

    سلیقشون از پهنا با زاویه ۳۷ درجه تو حلقمون

  • msnabh
    msnabh | ۲ آبان ۱۳۹۳

    يادش بخير هم ايپاد تاچ داشتم هم كلاسيك
    تاچ گم شد كلاسيكم زير ماشين رفت
    اما واقعا دوسشون داشتم و دارم ❤️❤️❤️❤️❤️

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی