ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری گوگل و دانشگاه آکسفورد برای پیشرفت هوش مصنوعی

گوگل و دانشگاه آکسفورد به توافقی رسیده اند که بر اساس آن هر دو با کمک هم بر روی یافتن راه ها و امکانات بیشتر در زمینه هوش مصنوعی برای شناسایی بهتر زبان و تصاویر ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱ آبان ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

گوگل و دانشگاه آکسفورد به توافقی رسیده اند که بر اساس آن هر دو با کمک هم بر روی یافتن راه ها و امکانات بیشتر در زمینه هوش مصنوعی برای شناسایی بهتر زبان و تصاویر بپردازند. در راستای این همکاری، گوگل دو شرکت را که در این دانشگاه توسعه داده شده اند را به همراه کارکنان و دانشجویانشان به خدمت گرفته است.

گوگل از مدتی پیش در حال جمع آوری تیمی از مشهورترین دانشمندان و محققان حوزه هوش مصنوعی است. هنوز مشخص نیست که گوگل دقیقا برای ساخت چه چیزی در حال جذب این افراد و شرکت هایشان است.

گوگل در ماه ژانویه سال جاری میلادی شرکت DeepMind را با قیمتی حدود ۴۰۰ میلیون دلار خرید. DeepMind استارت آپی بود که در زمینه هوش مصنوعی کار می کرد. کسی نمی داند گوگل دقیقا چرا این شرکت را خریده است و چه هدف خاصی دارد.

دو شرکتی که گوگل در راستای آغاز همکاری با دانشگاه آکسفورد به خدمت گرفته Dark Blue Labs و Vision Factory هستند. Dark Blue Labs بر روی توانایی تشخیص گفتگوهای طبیعی و Vision Factory بر روی شناسایی اشیا و متون توسط هوش مصنوعی تمرکز دارد.

تمامی هفت نفر موسس این دو شرکت برای ادامه تحقیقات و یافته های خود به گوگل پیوسته اند و گوگل امیدوار است این مساله سرعت پیشرفت و توسعه هوش مصنوعی را در زمینه هایی که این شرکت ها مشغول کار روی آن هستند، افزایش دهد.

در واقع گوگل قصد دارد با تجربه و دانش این دو تیم که به خدمت گرفته بتواند روی بهبود deep learning -که شاخه خاصی از هوش مصنوعی و بازتابی از قدرت و کارایی شبکه های عصبی طبیعی است- در حوزه بازشناسی تصویری و زبانی، به نتایج بهتری برسد.

موسس DeepMind آقای Demis Hassabis دانشمندی بریتانیایی است که پیش از این روی طراحی Theme Park در ۱۷ سالگی کار کرده است. پس از عرضه چندین بازی که در استدیوی خودش طراحی کرده بود، Hassabis صنعت بازی های ویدئویی را ترک کرده و به تحقیق در زمینه عصب شناسی شناختی پرداخت و حالا با دانشی که دارد مشغول کار روی نسل بعدی هوش مصنوعی است.

در مورد اهداف کوتاه مدت و بلند مدت گوگل در زمینه هوش مصنوعی و خرید DeepMind حدس و گمان های زیادی زده می شود. اما یک چیز مشخص است. این همکاری به طور قطع به پیشرفت دانش ما در مورد هوش مصنوعی سرعت می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • i-darvack
    i-darvack | ۱ آبان ۱۳۹۳

    هوش مصنويي كه الان مورد حمله خيلي از تئوريسين ها قرار گرفته يه جور هايي وأهمه به دل ما ميندازه ولي حتما اين پيشرفت در اين زمينه به اين گس تر دگر محدوديت هايي براي هوش مصنوعي هم قرار ميده..
    فيلم ها و سريال ها هم كه الان (( ژانر هاي علمي تخيلي )) افتادن به جون اين زمينه از تكنولژي و دانش انسان.. پس از نظر من دانش جالبيه كه همه ي انسان ها با هر طرز تفكير درگير خودش كرده...

  • i-darvack
    i-darvack | ۱ آبان ۱۳۹۳

    اخر مقاله بسيار خوب بود و اشاره به همكاري و موفقيت ان كرديد..
    در مورد اهداف کوتاه مدت و بلند مدت گوگل در زمینه هوش مصنوعی و خرید DeepMind حدس و گمان های زیادی زده می شود. اما یک چیز مشخص است. این همکاری به طور قطع به پیشرفت دانش ما در مورد هوش مصنوعی سرعت می دهد.

  • goylard
    goylard | ۱ آبان ۱۳۹۳

    جالبه.
    اعضای دیجیاتو تو کامنتا از دزدی های پی در پی ایرانسل مینالن.
    اونوقت بالای بلای صفحه های دیجیاتو تبلیغ ایرانسله...
    ...

  • M.S.N
    M.S.N | ۱ آبان ۱۳۹۳

    از هوش مصنوعی بیزارم.
    اگر در سطح پیشرفته ساخته بشه بشر گور خودشو کنده.
    اگر قرار باشه از بین بریم توسط خودمون از بین میریم.
    از اون روز میترسم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی