ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت گزارش مالی خود را اعلام کرد: ۲۳.۲ میلیارد دلار درآمد

مایکروسافت به عنوان یکی از قدیمی ترین غول های دنیای تکنولوژی، به تازگی گزارش سه ماهه اول مالی سال ۲۰۱۵ خود را اعلام کرده است. گزارشی که بر اساس آن ساکنین ردموند موفق شده اند ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲ آبان ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۹

مایکروسافت به عنوان یکی از قدیمی ترین غول های دنیای تکنولوژی، به تازگی گزارش سه ماهه اول مالی سال ۲۰۱۵ خود را اعلام کرده است. گزارشی که بر اساس آن ساکنین ردموند موفق شده اند به درآمدی ۲۳.۲ میلیارد دلاری دست پیدا کنند. درآمدی که ۴.۵ میلیارد دلار آن سود خالص است.

برای اطلاع از جزییات این گزارش در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت در ۳ ماهه گذشته موفق شده ۹.۳ میلیون دستگاه لومیا را به فروش رساند. رقمی که نسبت به ۵.۳ میلیون دستگاه فروش رفته در سه ماهه قبلی، رشد قابل توجهی داشته است. بد نیست اشاره کنیم که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، مایکروسافت توانسته بود ۸.۸ میلیون دستگاه لومیا را به فروش رساند.

در مجموع طبق اعلام مایکروسافت، کسب و کار سخت افزار های لومیا، ۲.۶ میلیارد دلار درآمد را برای این شرکت به همراه داشته است.

یکی از کانال های درآمدی مایکروسافت مربوط به سرفس پرو ۳ بوده است. این دستگاه ۹۰۸ میلیون دلار درآمد را به حساب های مایکروسافت واریز کرده است. جالب است بدانید که این عدد در مقایسه با سال گذشته، ۱۲۷ درصد رشد داشته. موضوعی که نشان می دهد نسل جدید سرفیس در مقایسه با مدل های قبلی، با استقبال گسترده تری از جانب کاربران مواجه شده است.

Screen Shot 2014-10-24 at 10.04.54 AM-w600

در بازار اکس باکس نیز مایکروسافت اعلام کرده که در سه ماهه گذشته موفق شده ۲.۴ میلیون دستگاه از این کنسول را به فروش رساند. جالب اینکه ساتیا نادلا و یارانش آمار تفکیک شده ای برای اکس باکس وان و اکس باکس ۳۶۰ را ارائه نداده اند. در همین رابطه بد نیست اشاره کنیم که اکس باکس وان در بازار آمریکا، ۹ ماه پیاپی است که در مقایسه با پلی استیشن ۴ فروش کمتری را به دست می آورد.

در نهایت باید بگوییم که درآمد ۲۳.۲۰ میلیارد دلاری مایکروسافت در مقایسه با زمان مشابه در سال قبل، نزدیک به ۵ میلیارد دلار افزایش داشته است؛‌ اما علیرغم افزایش درآمد، سود شرکت نزدیک به ۱۴ درصد کاهش را تجربه کرده است. کارشناسان این کاهش سود را یکی از پس لرزه های خرید نوکیا می دانند و امیدوار هستند مایکروسافت در سه ماهه بعدی بتواند آن را جبران نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • W8-WIN8
    W8-WIN8 | ۲ آبان ۱۳۹۳

    وقتی آمارها حرف می زنند

    امار رسمی اپل - فروش رسمی 13.1 ایپد با درامد ناخالصی 5.3 میلیارد دلار ( این یعنی میانگین قیمتی هر تبلت 400 دلار )

    امار رسمی مایکروسافت - درامد ناخالصی 908 میلیون دلار (فروش تخمینی یک میلیون تبلت سرفیس پرو 3 با میانگین قیمتی هر تبلت 900 دلار)

    امارها نشان می دهند که اغلب تبلت های فروخته شده اپل (بالای 80 درصد) ایپد مینی است نه ایپد ایر وقتیاستیو بالمر گفت سرفیس قاتل ایپد همه مسخره اش کردند ولی حالا ...

  • آقا همایون
    آقا همایون | ۲ آبان ۱۳۹۳

    آقا سه ماهه اول 2015 که نیومده هنوز

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی