ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دختر 10 ساله مجازی، مجرم سابقه‌دار را به دام انداخت

در یک عملیات جهانی که با کمک یک دختربچه 10 ساله مجازی به نام سوییتی انجام گرفت، یک مجرم جنسی سابقه دار در استرالیا محکوم شناخته شد و به این ترتیب نخستین محکومیت از زمان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ آبان ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

در یک عملیات جهانی که با کمک یک دختربچه 10 ساله مجازی به نام سوییتی انجام گرفت، یک مجرم جنسی سابقه دار در استرالیا محکوم شناخته شد و به این ترتیب نخستین محکومیت از زمان تولد این آواتار که در سال گذشته میلادی توسط یک گروه هلندی ساخته شد، رقم خورد.

در هفته‌ای که گذشت اسکات رابرت هانسن 37 ساله به خاطر ارتکاب به سه جرم در دادگاه Brisbane مجرم شناخته شد و در طول دادگاه پذیرفت که عکس هایی  مرتبطه به سوء استفاده از کودکان را در اختیار داشته است و تصاویر مستهجن مربوط به خود را برای سوییتی ارسال کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در سال گذشته میلادی کارکنان مرکز خیریه Terre des Hommes برای مدت 10 هفته در تالارهای گفتگوی مجازی با شمایل یک دختر فیلیپینی و به صورت ناشناس عملیاتی ویژه را انجام دادند و با استفاده از سوییتی شکارچیان بالقوه را از طریق وب کم به دام انداختند.

این گروه می‌گوید که هیچگاه به صورت فعال به شکارچیان نزدیک نشده و در عوض منتظر تماس آنها با سوییتی می ماندند و به محض آنکه یکی از کاربران تبهکار از این شخصیت درخواست اجرای اعمال نامتعارف را می نمود، گفتگو را با وی را متوقف می‌کردند. به گفته این تیم، هدف از این کار آشکار نمودن نوع جدیدی از سوء استفاده جنسی از کودکان بود که از طریق وب کم صورت می‌گرفت و با سرعت سرسام آوری رو به رشد بود و در نهایت هزاران قربانی بالقوه را تنها در فیلیپین نجات داد.

در طول این عملیات 10 هفته‌ای بیش از 20 هزار کاربر از 71 کشور دنیا با سوییتی تماس برقرار کرده و قصد سوء استفاده از وی را داشتند که از این میان 1000 نفر شناسایی شدند. پس از شناسایی این افراد، اسامی‌شان در اختیار مقامات پلیس انگلستان، آمریکا و دیگر کشورها قرار گرفت تا مراحل بعدی جهت دستگیری آنها طی شود، با این حال اینترپل (پلیس بین الملل) نسبت به انجام بازرسی‌های جنایی از سوی سازمان‌های غیر دولتی ابراز نگرانی کرد.

این عملیات در نهایت منجر به دستگیری 46 نفر در استرالیا شد و بررسی‌های دیگر در این رابطه نیز همچنان ادامه دارد. شبکه خبری BBC متنی را دریافت کرده که گفته می‌شود مربوط به مکالمه هنسن و سوییتی است که به تصور وی یک دختر 9 ساله بوده است.

یکی از افراد شرکت‌کننده در این عملیات می گوید: «هنسن احتمالا جدی ترین فرد نبوده و حتی در میان مهم‌ ترین شکارچیانی که در طول این عملیات با آنها برخورد داشته هم قرار ندارد. وی ادامه می‌دهد که برخی از مردانی که در طول این عملیات با آنها روبرو شده است باعث کابوس‌های شبانه او می‌شدند.»

محکومیت این هفته، تنها چند روز پس از آن اتفاق افتاد که آژانس سازنده سوییتی به نام لمز که در آمستردام هلند مستقر است جایزه طراحی هلند را از آن خود کرد. هنسن در جریان دادگاه به 2 سال زندان محکوم شد هرچند که انتظار نمی‌رود این دوره را به صورت کامل در زندان سپری کند چرا که پیشتر 8 ماه را در بازداشت به سر برده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • فردی
    فردی | ۳ آبان ۱۳۹۳

    مطلب جالب و بروزی بود
    از خانوم موسوی به خاطر حسن سلیقشون تشکر میکنم

  • بهداد
    بهداد | ۳ آبان ۱۳۹۳

    "در طول این عملیات ۱۰ هفته‌ای بیش از ۲۰ هزار کاربر از ۷۱ کشور دنیا با سوییتی تماس برقرار کرده و قصد سوء استفاده از وی را داشتند" گاهی وقتا بعضیا کارهایی میکنند که آدم از مرد بودن خودش هم خجالت میکشه

  • TROOL
    TROOL | ۳ آبان ۱۳۹۳

    جالب بود مرسی

  • LG Forever
    LG Forever | ۳ آبان ۱۳۹۳

    البته بعید نیس ازشون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی