ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرانسل هشتمین کنفرانس سالیانه خود را برگزار نمود [گزارش دیجیاتو]

همانطور که امروز با گزارش وبلاگ نویسی زنده دیجیاتو در جریان قرار گرفتید، شرکت ایرانسل به مناسبت هشتمین سالروز راه اندازی شبکه تلفن همراه خود، نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار کرد. ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۳ آبان ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۰

همانطور که امروز با گزارش وبلاگ نویسی زنده دیجیاتو در جریان قرار گرفتید، شرکت ایرانسل به مناسبت هشتمین سالروز راه اندازی شبکه تلفن همراه خود، نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار کرد.

مطابق گمانه زنی ها، محوریت اصلی این مراسم نسل های سوم و چهارم تلفن همراه در شبکه این اپراتور بود. در ابتدای مراسم علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل شرکت ایرانسل در ایراد سخنان خود به ارائه اطلاعات به صورت آمار و ارقام پرداخت.

وی در ابتدا اظهار امیدواری کرد که این اپراتور تلفن همراه بتواند با توسعه و پیشرفت در ارائه 3G و 4G، دین خود به هم وطنان و کشور را انجام دهد. طبق گفته این مدیر ایرانسل هر ساله محصولات و تحولات جدیدی را ارائه داده است. برای خواندن گزارش کامل مراسم در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

 

دزفولی در ابتدا با اشاره به ارائه پروانه 3G و 4G به ایرانسل و رومینگ ملی به عنوان مهم ترین رویدادهای سال گذشته افزود: اجرای رومینگ ملی برای رفع نقاط ضعف پوشش شبکه و آنتن دهی در همه جای کشور بوده است که امید است با پیاده سازی این طرح مشکلات یاد شده برطرف شود.وی اهدای پروانه بدون محدودیت فناوری را از جمله مزیت های مجوز جدید خواند و گفت: اجرایی کردن مواردی چون رومینگ ملی، ترابردپذیری شماره تلفن همراه، اپراتور مجازی، اشتراک گذاری سایت ها و ارائه خدمات wifi برون ساختمانی از الزامات پروانه ارتقاء شبکه به نسل سوم و چهارم موبایل است.

مدیرعامل ایرانسل اظهار کرد: در سال گذشته 100 درصد ترافیک دیتا در شبکه اپراتور دوم افزایش یافت و میزان قطعی تماس نیز به زیر 0.77 درصد رسید. پوشش جاده ای ما به بیش از 28 هزار کیلومتر رسیده و جمعیت بالای 84 درصد را پوشش داده ایم که هر دوی آنها از تعهداتی که در پروانه قید شده بود، بیشتر است.

_MG_0242-w600

قلمبر دزفولی در ادامه مراسم به کمک چند مدیر دیگر ایرانسل آماری را ارائه داد که در زیر آنها را مشاهده می کنید:
- قطعی شبکه که باید در سال نهم به 1 درصد برسد، در پایان سال هشتم به کمتر از 0.77 درصد رسیده است. این قطعی برای شهر تهران کمتر از 1.2 درصد است.

- سیم کارت های دائمی و اعتباری این اپراتور به ترتیب با 421 و 158 اپراتور دنیا ارتباط رومینگ صوتی دارند.
- ایرانسل با 304 اپراتور دنیا رومینگ دیتا نیز دارد.

- امکان دسترسی به کدهای دستوری و کارت شارژ در رومینگ ممکن است.

- امکان استفاده از سیم کارت های این شرکت در هواپیما و کشتی برای 21 خط هوایی و دریایی موجود است.

- در حج امسال شبکه این اپراتور 98 درصد افزایش استفاده کننده، 202 درصد افزایش استفاده از دیتا و 6.5 درصد افزایش میزان مکالمه نسبت به سال گذشته داشته است.

- تا سال 2018 در دنیا 15 اگزابایت (هر اگزابایت یک میلیارد گیگابایت است) دیتا به صورت ماهانه مصرف شده که این میزان 11 برابر افزایش نسبت به سال 2013 را نشان می دهد. تعداد وسایل الکترونیک در این سال به 10 میلیارد دستگاه خواهد رسید. البته افزایش جمعیتی استفاده کنندگان دیتای خاورمیانه در این سال به 70 درصد خواهد رسید.

_MG_0274-w600

- میزان مصرف دیتا در سال 2018 در آفریقا و خاورمیانه به 9.4 درصد، آمریکای شمالی 18.6 درصد، آسیای شرق 42.4، اروپای مرکزی و شرقی 10.3، اروپای غربی 12.0 و آمریکای لاتین 7.3 درصد خواهد بود.

- 332 شبکه LTE در 112 کشور و 547 شبکه 3G در 216 کشور جهان به بهره برداری تجاری رسیده اند.

- به ازای هر 10 درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند، 1.38 درصد رشد تولید ناخالص ملی و به ازای 1 درصد افزایش همین شبکه، 0.2 درصد نرخ اشتغال و 13 درصد بهره وری افزایش خواهد داشت.

- به ازای هر 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای پهن باند 1.8 میلیون شغل در 10 سال ایجاد می شود.

- در سال 2007 در آمریکا 300 میلیارد دلار صرفه اقتصادی ناشی از گسترش ضریب نفوذ اینترنت پهن باند صورت گرفته است.

- بر اساس آمار اتحادیه جهانی مخابرات ITU استفاده از اینترنت پهن باند، در صادرات شرکت های تولیدی و فروش شرکت های خدماتی به ترتیب 6 و 10 درصد افزایش ایجاد می کند.

- تقریباً کل اجزای شبکه (نرم افزار و سخت افزار) در گذاز از 2G به نسل های بالاتر تغییر می کند.

- در 54 شهر تحت پوشش 3G ایرانسل 60 درصد مشتریان از خدمات دیتا استفاده کرده اند و تا پایان سال 300 درصد افزایش پوشش 3G در شبکه این اپراتور صورت می گیرد.

_MG_0336-w600

- سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت پهن باند ایرانسل در حال حاضر 10 برابر نسل قبلی است.

- کل میزان مصرف دیتای مشترکان این شرکت در شهریور ماه امسال به بیش از 2 هزار و 200 ترابایت رسید.

- شبکه وایمکس ایرانسل 492 هزار مشترک، 852 نمایندگی فروش، 996 سایت و 36 شهر تحت پوشش دارد که به دلیل کار بر روی شبکه های 3G و 4G دیگر گسترش نخواهد یافت.

- وایمکس ایرانسل در سال گذشته با افزایش 25 درصدی مشترکان روبرو شده است.

- بیش از 45 نقطه دسترسی به شبکه فروش ایرانسل از طریق بسترهای USSD، اینترنت همراه، پایانه های فروشگاهی و روش های دیگر در سراسر کشور وجود دارد.

- 25 بانک خدمات شارژ و پرداخت ایرانسل را بر عهده دارند.

- توسعه فروش الکترونیکی و شارژ مستقیم eCharge به ترتیب 43 و 200 درصد افزایش داشته است.

- تنوع محتوای تولیدی در ایرانسل نسبت به سال قبل 32 درصد رشد کرده است.

- ایرانسل بیش از 400 شرکت را برای توسعه شبکه و تولیدمحتوا به کار گرفته است.

_MG_0341-w600

- این شرکت در این 8 سال برای بیش از 1913 نفر به صورت مستقیم و برای 52 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی کرده است.

- این اپراتور تا به حال 387 هزار و 552 نفرساعت آموزش عمومی و تخصصی ارائه کرده است.

- ایرانسل تا به حال 173 هزار میلیارد ریال برای دولت درآمدزایی کرده که 112 هزار میلیارد ریال آن به صورت مستقیم بوده است.

- جزیره هوشمند اپراتور دوم همراه کشور تا 99 درصد به مشترکان تخفیف می دهد که در این صورت قیمت مکالمه به 7 درصد می رسد.

- ایرانسل در جهت مسئولیت های اجتماعی خود از انرژی خورشیدی برای تأمین نیروی BTS هایش استفاده می کند. همچنین تمام BTS های این شرکت از سازمان انرژی اتمی مجوز بی ضرر بودن تشعشعات دارند.

_MG_0396-w600

در ادامه برنامه صمدی مدیر فروش ایرانسل خدمات جدید این شرکت را برای حضار توضیح داد. وی با اشاره به طرح جزیره هوشمند، این امکان رایگان را گامی برای تخفیف به کاربر و مدیریت توزیع ترافیک مصرف شبکه دانست و گفت: بیش از 40 درصد مشترکین اعتباری از این سرویس استفاده کرده اند که حدود 39 میلیارد تومان تخفیف برای این افراد ارائه شده است. این کار مشترکان را به ایرانسل وفادارتر کرده است.

سرویس بعدی که مدیر ایرانسل معرفی کرد بسته های ترکیبی جدید با قابلیت سفارشی سازی توسط خود مشترک است. کاربران برای این کار باید به این آدرس مراجعه نمایند.

سرویس کتابخوان که در نمایشگاه تلکام رونمایی شد، هم اکنون برای استفاده مشترکان در این آدرس اینترنتی قابل دانلود و استفاده است. کتابخوان خدمات فروش کتاب های الکترونیکی و صوتی را ارائه می کند که پرداخت آن توسط شارژ ایرانسل صورت می گیرد.

در مراسم امروز از بازار برنامه های اندرویدی چهارسو که سال قبل رونمایی شده بود مجددا صحبت به میان آمد، و نشانی اینترنتی آن برای استفاده مشترکان ایرانسل نیز ارائه گردید.

_MG_0417-w600

سرویس جدید مجموعه محتواهای صوتی (که از حقوق صاحبان اثر موسیقی نیز حمایت می کند) به این مراسم رسید و توسط مدیر فروش ایرانسل معرفی شد. علاقه مندان به موسیقی می توانند با مراجعه به سایت ریتم این برنامه را دانلود کرده و توسط آن به دریافت آهنگ های مورد علاقه خود بپردازند. ریتم مجموعه کاملی از فایل های موسیقی ایرانی است.

صمدی سرویس بعدی که مانند ریتم است را با نام زوم معرفی کرد و افزود: این برنامه مجموعه محتواهای تصویری است که به زودی در اختیار کاربران قرار می گیرد. این برنامه آرشیو تصویری کاملی را به کاربران ارائه می دهد.

مدیر فروش ایرانسل سرویس بازیک را خدمت بعدی این شرکت دانست که در آن بازی های معتبر اندرویدی ایران و دنیا با امکان خرید درون برنامه ای عرضه می شود. این سرویس هم اکنون برای کاربران قابل استفاده نیست و در آینده ارائه می شود.

وی گفت: برای ورود و پرداخت در برنامه های فوق کافی است مشترکان ایرانسل رمز ecare خود را دریافت کرده باشند.

_MG_0367-w600

اپلیکیشن بیسفون که ابزار مکالمه و ارسال پیام رایگان است توسط ایرانسل معرفی شد. این اپلیکیشن توسط صمدی با برنامه های واتزاپ، وایبر و اسکایپ مقایسه شد. از امکانات برتر این برنامه تماس از بستر GSM به VOIP و برعکس به اضافه استیکرهای بومی است. اپلیکیشن یاد شده برای دو سیستم عامل اندروید و iOS نوشته شده و هم اکنون در بازار و اپ استور گوگل برای مشترکین قابل دانلود است.

مدیر فروش ایرانسل از اپلیکیشن نشان نیز رونمایی کرد تا در ماه های آینده در اختیار کاربران قرار گیرد. این اپلیکیشن مانند Foursquare است و کاربر می تواند از رستوران ها، کافه ها، بانک ها، مغازه ها و دیگر اطلاعات شهری نزدیک خود باخبر شده و از تخفیفات آنها نیز مطلع گردند.

آموزش همراه، سلامت همراه، بیمه همراه و تبلیغ همراه دیگر خدمات معرفی شده از ایرانسل در مراسم بود. سامانه جامع تاکسیرانی و ثبت مأموریت های اورژانسی نیز توسط ایرانسل ارائه می شود. تاکسیرانی اصفهان از سامانه این شرکت استفاده می کند.

پیام پیشواز نیز از این به بعد برای مشترکان ارائه می شود. در این خدمت، شما پیامی را مشخص می کنید، تا اول هر تماس به مخاطبان شما ارسال شود. البته می توانید مخاطبان را دسته بندی یا زمان های خاصی از روز را برای این کار مشخص نمایید. برای عضویت در این سیستم عبارت "OZV" را به 8585 پیامک کنید.

_MG_0427-w600

پس از این مدیرعامل ایرانسل به پاسخ سؤالات خبرنگاران پرداخت.

درباره شکایت ترکسل از ایرانسل که خود این شرکت ترک تبار محکوم شده و به ایران باید غرامتی بدهد، آیا مقداری از این پول به ایرانسل می رسد؟

- ترکسل هیچ شکایتی از ایرانسل نکرده و دعوی شکایت این شرکت از شرکای ایرانسل یا علیه دولت ایران بوده که در هیچکدام به نتیجه نرسیده است. بنابر این هیچ خسارتی به ایرانسل پرداخت نمی شود. همچنین این شرکت علیه MTN در ایالات متحده آمریکا شکایت کرده که آن نیز ثمری نداشته است.

مسئولان رایتل گفته اند ایرانسل رومینگ به سمت شبکه این شرکت را بسته است. این موضوع صحت دارد؟

- ما پوشش را برای رایتل بازکرده ایم و در محل هایی که آنتن دهی ندارد، این کار کاملاً انجام می شود.

_MG_0480-w600

کاربران دیجیاتو از ما خواسته اند که در مورد ازبین رفتن شارژ ایرانسل در مدت زمان کم از شما بپرسیم. این امر بر اساس گران شدن تعرفه است یا مشکل شبکه؟

- شبکه ما هیچ مشکلی در کم شدن شارژ ندارد و چنین اتفاقی نیافتاده است. شاید کاربری وارد منطقه 3G شود و بر اساس سرعت دانلود بالا، حجم زیادی در موبایلش دانلود شده، در نتیجه شارژ وی به اتمام می رسد.

تعرفه دیتا در شبکه نسل دو، سه و چهار تفاوت خواهد داشت یا نه؟

- برای تعرفه دیتا منتظر مصوبات کمیسیون هستیم که در هفته جاری احتمالاً ابلاغ می شود. ما هم منتظریم ببینیم این تعرفه ها تغییر می کند یا نه.

سیم کارت های 4G ایرانسل چه زمانی به مشترکان ارائه می شود؟

- چون دستگاه های دارای قابلیت LTE در کشور کم است منتظریم که این دستگاه ها افزایش یابد تا خدمات بهتری در این زمینه به کاربران بدهیم. سیم کارت ها هم به تدریج از آذر به کاربران داده می شود. ولی هم اکنون تعداد کمی از آنها در دست کارکنان ما برای تست این شبکه است.

کاربران وایمکس زیادی در ایرانسل هستند ولی با توجه به توجه و تمرکز شما به توسعه نسل سوم و چهارم تلفن همراه این شبکه توسعه نخواهد یافت. آیا کاربران باید با همین افت کیفیت ها و قطعی ها در وایمکس بسازند یا برنامه ای برای آنها دارید؟

- ما شبکه وایمکس را همچنان سرپا نگه خواهیم داشت. در عین حال مجوز fix LTE یا همان TD-LTE را دریافت کردیم و این فناوری جایگزین وایمکس خواهد شد. با توجه به اینکه در آینده توسعه کاربران اینترنت همراه (MBB) و مشترکان اینترنت ثابت (TD-LTE) را خواهیم داشت خدمات وایمکس با کاهش تقاضا روبرو شده و کیفیت آن بهتر خواهد شد.

_MG_0467-w600

شما گفتید کمترین میزان قطعی 0.77 درصد است. بیشترین میزان قطعی شبکه ایرانسل چقدر است؟

- این میزان در تهران به حداکثر خود با 1.2 درصد می رسد.

چرا برخی سیم کارت های رند ایرانسلی باطل می شود؟

سیم کارت هایی که به صورت غیر قانونی و سودجویانه ثبت شده باشند، باطل شده و از دسترس خارج می شوند. البته در آینده نزدیک نحوه ارائه سیم کارت های رند اعلام خواهد شد.

برنامه ای برای ارائه تماس تصویری دارید؟

- ما در این حالت تابع نظر سازمان تنظیم مقررات و سازمان های مربوط هستیم ولی فکر نکنم برنامه ای برای ارائه تماس تصویری باشد.

تا پایان آذر برای اعلام نحوه عرضه سهام ایرانسل به بورس وقت دارید. در این رابطه چه کاری انجام داده اید؟

- بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ظرف مدت 6 ماه شرایط و نحوه واگذاری سهام را باید مشخص کنیم. نحوه ای که توسط ایرانسل به کمیسیون اعلام شود را رسانه ای خواهیم کرد.

سیم کارت های اعتباری از پیش ثبت شده در بازار وجود دارد. چرا با این کار برخورد نمی کنید؟

- ما نمایندگان را موظف کردیم تا مدارک افراد را با خود آنها و کپی مدارکشان مطابقت دهند. ولی وظیفه برخورد با این جرائم به عهده مراجع قانونی است. ما نه قوه قضائیه هستیم نه نیروی انتظامی.

آیا قیمت اینترنت پهن باند موبایل ایرانسل بر اساس سرعت متغیر خواهد شد؟

- ما سیاستی در جهت تعرفه بندی بر اساس سرعت نداریم و دوست داریم بر مبنای حجم تعرفه گذاری کنیم. ایرانسل پر مصرف ترین شبکه دیتا در کشور محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • cahoor
    cahoor | ۴ آبان ۱۳۹۴

    سلام
    مطلب خوبی بود ممنون.

  • saeed_mousavi_1
    saeed_mousavi_1 | ۴ آبان ۱۳۹۳

    اصلا عادلانه نیست که اپراتوری که مجوز رانتی داره و کسی نمیتونه باهاش رقابت کنه بیاد نون یه سری جوون رو با استفاده از زیر ساخت هاش آجر کنه.

    مثلا تولید انواع اپلیکیشن و فروش بازی و موسیقی و کتاب و امثال این ها ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی