ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایدز
تکنولوژی

ایدز توسط میکروچیپ پژوهشگر ایرانی هاروارد شناسایی می شود

محقق دانشگاه هاروارد چیپ تشخیص بیماری ایدز را طراحی و تولید کرد. این پژوهشگر ایرانی موفق شد دستگاهی بسازد که با شمارش تعداد ویروس های HIV موجود در یک قطره خون می تواند این بیماری را ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۳ آبان ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

محقق دانشگاه هاروارد چیپ تشخیص بیماری ایدز را طراحی و تولید کرد. این پژوهشگر ایرانی موفق شد دستگاهی بسازد که با شمارش تعداد ویروس های HIV موجود در یک قطره خون می تواند این بیماری را در تمامی مراحل ابتلا، تشخیص دهد.

این طرح کاندیدای دریافت جایزه دانشگاه هاروارد شده است. هادی شفیعی پژوهشگر این چیپ با اشاره به مطالعات خود در حوزه پزشکی، اعلام نموده که در این مدت بر روی ساخت دستگاه ارزان قیمت برای تشخیص زودهنگام بیماری های عفونی، مانند ایدز تمرکز داشته است.

شفیعی مدعی شده است که در دوره Window Period که ویروس ایدز وارد بدن شده است اما هیچ علائم بالینی در فرد وجود ندارد، چیپ ست فوق قابلبت تشخیص بیماری را دارد. وی در دفاع از طرح خود بیان کرد: در سایر راه ها برای تشخیص بیماری ایدز از تست های آزمایشگاهی استفاده می کنند. ولی ما روش تعداد شمارش ویروس را انتخاب کردیم، که در تمامی مراحل می شود با این راه، بیماری ایدز را تشخیص داد.

پژوهشگر ایرانی دانشگاه هاروارد گفت: این میکروچیپ مانند یک پلتفرم است و می توان با اعمال تغییراتی، از آن برای تشخیص بیماری های دیگر استفاده کرد.

شفیعی که برای شرکت در اولین کنفرانس ملی تکنولوژی های پیشرفته آزمایشگاهی در دانشگاه امیر کبیر حضور یافته، اعلام کرد: این میکروچیپ ثبت اختراع شده و جزو 3 طرح برتر دانشگاه هاروارد نیز انتخاب شده است. وی اضافه کرد در صورتی که در مرحله داوری به این طرح امتیاز کافی داده شود، میکروچیپ تشخیص ایدز می تواند جایزه معتبر دانشگاه هاروارد را به خود اختصاص دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • سامینا
    سامینا | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

    انشا لاه به زودی بیماران اچ ای وی درمان بشن تمام بیماران

    • جواد
      جواد | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

      28ساله مبتلا هستم از طریق داروهای فرانسوی پس منتظر موندم بیهوده نیست "امیدوارم درمان قطعی کشف بشه تا جامعه بشری از شر این ویروس خلاص بشن

  • فرزاد
    فرزاد | ۳ آبان ۱۳۹۳

    آورین .. آورین ..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی