ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چرا مدت زمان نصب بازی روی اکس باکس وان بیشتر از پلی استیشن 4 است؟

همه ما می دانیم که اکس باکس وان قرار بود چه باشد و حالا چه شده. سال گذشته، مایکروسافت پیش از عرضه کنسولش نقشه های متفاوتی در سر داشت. اگر شکایات و جریانات تندی علیه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ آبان ۱۳۹۳ | ۰۱:۳۰

همه ما می دانیم که اکس باکس وان قرار بود چه باشد و حالا چه شده. سال گذشته، مایکروسافت پیش از عرضه کنسولش نقشه های متفاوتی در سر داشت. اگر شکایات و جریانات تندی علیه ردموندی ها شکل نمی گرفت، شاید حالا برای استفاده از این کنسول محدودیت های بسیاری داشتیم.

بازی های انحصاری و ساخته ی استودیوهای داخلی مایکروسافت با این مبنا در ذهن طراحی شدند که اکس باکس وان قرار هست پیوسته به اینترنت متصل باشد. پشت سر گذاشتن مبحث همیشه آنلاین بودن برای مایکروسافت هزینه هایی به بار آورد که افزایش زمان نصب بازی ها یکی از آن ها است.

اسپنسر توضیحاتی ارائه می دهد که می خوانیم.

شیوه کار تغییر یافت، نحوه دسته بندی داده ها به کل عوض شد و در نتیجه، زمان نصب بازی ها هم بسیار طولانی شد (در برابر توانایی پلی استیشن 4). اسپنسر اقرار می کند که زمان نصب بسیاری از بازی های غیر داخلی (3rd-Party) روی اکس باکس وان مدت بیشتری نسبت به پلی استیشن 4 در اختیار می گیرد، اختلاف زمان نصب در بعضی از بازی ها به قدری فاحش است که در نگاه اول شاید باور نکنید.

ولی به هر حال، عکس این موضوع هم صادق است و برخی بازی ها روی اکس باکس وان زودتر نصب می شوند. مایکروسافت هنوز راه حلی برای این مشکل نیافته: "آیا مشکل مربوط به سیستم است؟ درایوها به یک اندازه سرعت دارند، انتقال اطلاعات به حافظه همان مقدار زمان را در اختیار می گیرد و سرعت هارد هم برابر است. پس مسئله چیست؟"

مدیر بخش سرگرمی های اکس باکس وان اعتراف می کند زمان نصب طولانی آزار دهنده است و در برابر آن هیچ دفاعی ندارد: "در حال جمع آوری اطلاعات هستم. می خواهم زمان نصب را به حداقل برسانم تا مردم در سریع ترین حالت ممکن بتوانند به بازی شان بپردازند. این مسئله در لیست من اولویت دارد. ابدا از آن دفاع نمی کنم، به این خاطر که فکر می کنم زمان نصب باید سریع تر باشد."

اسپنسر باز هم از لیست اولویت هایش سخن می گوید. وی تاریخ دقیقی برای حل این مشکل ارائه نداده اما برطرف کردن آن در لیست اولویت های مدیر بخش سرگرمی های مایکروسافت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • فرید
    فرید | ۴ آبان ۱۳۹۳

    اگه میشه یه بررسی تخصصی بین ایکس باکس وان و پلی استیشن4 بذارید

  • bahram
    bahram | ۳ آبان ۱۳۹۳

    خوبه که اشتباه خودشو قبول داره و الکی هم دفاع نمیکنه

  • محمد
    محمد | ۳ آبان ۱۳۹۳

    وقتی میبینم درمورد پست گیم چنین کامنتایی میدن نتیجه میگیرم که دیگه سمت کامنتای بقیه پستا هم نرم. یه آدمایی میبینم که تنها کارشون خرید و معامله گوشیه اونوقت اسم خودشون رو میذارن گیک یا طرف کل اطلاعاتش از نسل هشتماز همین خبراییه که دیجیاتو میذاره اونوقت میگه بهترین بازی انحصاری one دد رایزینگه!!
    نمیخوام بگم کدوم کنسول بهتره چون سلیقه ایه.من oneگرفتم به خاطر سری بازی های فورزا مخصوصا هورایزن2 که عاالیه و هیلو
    کسی کنسول رو واسه کیفیت بازی های مولتی پلتفرم نمیگیره...

  • M7M
    M7M | ۳ آبان ۱۳۹۳

    شده آيا مايكروسافت تو يك كاري گند نزنه
    جواب رسيد بله مثل اينكه با SKY آشنا نيستي !

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۳ آبان ۱۳۹۳

    معلومه كه بيشتره چون كل ديسك رو نصب ميكنه ولي تو PS4 قسمتي كه مورد نياز هست رو نصب ميكنه كه در عوض سرعت لود بازي تو وان بيشتره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی