ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کدامیک از موس های گیمینگ ارزش خریدن دارند؟

یک ضرب المثل قدیمی داریم که پا را قلب دوم انسان خطاب می کند و تولیدکنندگان کفش از آن برای تبلیغ محصولات شان استفاده می کنند. موس و کیبورد هم دقیقا حکم قلب دوم گیمرها را ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ آبان ۱۳۹۳ | ۲۳:۰۰

یک ضرب المثل قدیمی داریم که پا را قلب دوم انسان خطاب می کند و تولیدکنندگان کفش از آن برای تبلیغ محصولات شان استفاده می کنند. موس و کیبورد هم دقیقا حکم قلب دوم گیمرها را دارند؛ البته پی سی گیمرها.

یک موس خوش دست به انضمام پَد مناسب و کیبورد بهینه شده برای گیمینگ، می تواند بهشت گیمرهای دسکتاپی باشد. اگرچه برندهای معتبری چون Razer و لاجیتک پیوسته محصولات مطرح و دست اول به بازار ایران وارد می کنند اما در ادامه مطلب، علاوه بر دو برند نام برده، نگاهی به محصولات شرکت های دیگر داریم.

لیست 8 تایی زیر بر اساس امتیاز بخش فنی وبسایت Engadget انتخاب شده است.

Mionix Naos 8200

naos-8200-1
موس های گیمینگ معمولا پر زرق و برق تر از موس های معمولی هستند، دکمه های بیشتری دارند و ظاهرشان هم متفاوت است. Mionix Naos 8200 هم مستثنی نیست. TweakTown و کوتاکو در بررسی می گویند این موس از همه ی جنبه ها، کنترل کامل را در بسیاری از بازی های حرفه ای در اختیار کاربر قرار می دهد و در حین بازی بسیار سریع و پاسخگوست. با این حال، ستاره نمایش ما طراحی Naos 8200 است که Tech Power Up در مورد آن می گوید: "نگه داشتن آن [در دست] حس قدرت را القا می کند". لوک پلانک از کوتاکو می گوید: "این راحت ترین موسی است که تا به حال دستم گرفته ام". تنها چیزی که در مورد این موس مسئله ساز شده، نرم افزار تنظیم آن است که Tom's Guide و بسیاری از منتقدین دیگر، دل خوشی از آن ندارند.

Mad Catz R.A.T. TE

mad-catz-rat-te-1
موس های سری R.A.T از Mad Catz، به لطف قابل تنظیم بودن شان همیشه در یادها می مانند. در نسخه تورنومنت، R.A.T TE، همین مدل حفظ شده و به گفته پی سی گیمر، طراحی آن فوق العاده راحت است. اگرچه Legit چندان به ظاهر جعبه مانند آن دل نبسته و آن را برای کف دست مناسب نمی داند. به هر حال، Computer Shopper می گوید اگر یک چیز قدرتمند را حین بازی زیر دستان تان می خواهید، این موس مد کتز به علت پاسخگویی سریعش همان گزینه مد نظر شماست.

SteelSeries Sensei Wireless

sensei-wireless-1
مسئله سرعت و زمان پاسخگویی، اکثر موس های گیمینگ را مجهز به سیم های بلندی کرده که از طریق USB به کامپیوتر متصل می شوند در حالی که موس های وایرلس به خاطر لگ، چندان محبوب گیمرها نیستند. سنسی وایرلس با SteelSeries این محاسبات را اندکی تغییر داده. گیزمودو در رابطه با این موس دو کلام می گوید: "محکم و استوار" و Anand Tech مدعی می شود که سری استیل روی هر سطحی عالی کار می کنند. گرچه تک رادار همچنان طرفدار موس های سیمی است و می گوید در حالت وایرلس به اندازه حالت سیمی خوب کار نمی کند اما: "نتایج به طرز فوق العاده ای نزدیک یکدیگر هستند". ظاهر ساده و ارگونومیک دستگاه، کار را برای چپ دست ها هم ساده کرده.

Corsair Raptor M45

raptor-m45-1
کم کم به ظاهرهای فضایی نزدیک می شویم اما Corsair Raptor M45 آنقدرها هم مثل یک تکه از سفینه فضایی ها به نظر نمی رسد. Computer Shopper می گوید به دست گرفتن آن آسان است و Expert Reviews در بررسی خود اشاره می کند که: "برای گیمرهای راست دست حسی فوق العاده ایجاد می کند". اما M45 تنها زیبا و خوش دست نیست، بلکه در عمل هم کارش عالیست. دو وبسایت نام برده سرعت پاسخگویی موس را بسیار بالا خوانده اند و آن را مناسب شوترهایی می دانند که به واکنش سریع نیازمند است؛ سریع و بسیار دقیق از مولفه های M45 هستند.

Roccat Kone Pure

kone-pure-1
Kone Pure ورژن سبک تر، باریک تر و تنزل یافته ی موس های Roccat است اما در هیچ یک از موارد مربوط به عملکرد دست کمی از بقیه ندارد. پی سی ورلد استرالیا می گوید سایز کوچکتر موس نسبت به ورژن بزرگ خوش دست تر است و افراد بیشتری می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. اما Benchmark Reviews آن را موسی برای سایز متوسط می داند. دی پی آی 8200 این موس برای اکثر بازی ها فوق العاده است.

Razer Naga 2014

razer-naga-1
و اما ریزر. نسخه 2014 موس Razer Naga به اندازه نسخه قبلی اش عالی و بی نقص است در حالی که بدنه آن به گفته دیجیتال ترند نسبت به گذشته خوش دست تر و راحت تر طراحی شده. گذشته از این ها، 12 دکمه ی شماره دار که در تصویر می بینید هم نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته و کاملا مکانیکی شده اند. پی سی ورلد در این مورد می گوید که نسبت به سری قبلی کارایی بیشتری دارند. جالب اینجاست که Naga 2014 هم برای چپ دست ها و هم برای راست دست ها طراحی های مخصوص دارد.

Logitech G402 Hyperion Fury

g402-1
لاجیتک عمده شهرتش را به خاطر تولید محصولات جانبی پی سی دارد که این یعنی بین محصولات لاجیتک باید موس های خوبی پیدا کرد. G402، نسبت به موس های بالا رده ی شرکت ظاهر معمولی تری دارد اما بسیار جمع و جور و خوش دست طراحی شده. اما هر چقدر طراحی محصول زیبا باشد، اصل ماجرا را باید در درون جست. G402 یکی از بهترین گزینه ها برای بازی های شوتر است.

Cougar 700M

cougar-700m-1
یک تکه از سفینه فضایی ها که پیش تر گفتیم را به یاد دارید؟ 700M خودش است. کمتر پی سی گیمری است که با این موس کار کند و حاضر به فروختن تمام اموالش برای تهیه Cougar 700M نشود. Benchmark Reviews این موس را در تمامی سطوحش فوق العاده ارگونومیک می داند. اما همه چیز که به ظاهر نیست. یک موس خوب باید توسط یک نرم افزار خوب پشتیبانی شود که Cougar این امکان را برای دارندگان 700M فراهم کرده. Tweak Town در ارتباط با شخصی سازی و ایجاد تغییر در موس هیچ محدودیتی حس نمی کند در حالی که Benchmark Reviews به آن لقب سلاحی کشنده می دهد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (52 مورد)
  • x20
    x20 | ۲ آذر ۱۳۹۴

    اینم از موس من. هم خیلی ارزان قیمته و هم صدتای این موسا میارزه

  • Thundro
    Thundro | ۶ تیر ۱۳۹۴

    اگر زمان زیادی با کامپیوتر کار میکنید بد نیست در صورت امکان کمی هزینه کنید و یک Track Ball بخرید.

    از نظر ارگونومی قابل مقایسه با هیچ ماوسی نیست.

    اینو از طرف یک آدم فلک زده که یک سال دست درد شدید گرفته و مجبور شده نزدیک دو میلیون تومان هزینه کایرو پراکتی بده تا از دست درد فریاد نزنه، گفتم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی