ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تماشا کنید: دست رباتیک با توانایی جا به جایی اشیا به کمک الکتریسیته ساکن

یک دست رباتیک ارزان قیمت توسط کمپانی تحت عنوان Grabit‌ توسعه داده شده است و قادر به انجام کاریست که عمده ی بازوهای رباتیکی که تا کنون تولید شده اند نمی توانند آن را انجام دهند، ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۴ آبان ۱۳۹۳ | ۱۱:۲۷

یک دست رباتیک ارزان قیمت توسط کمپانی تحت عنوان Grabit‌ توسعه داده شده است و قادر به انجام کاریست که عمده ی بازوهای رباتیکی که تا کنون تولید شده اند نمی توانند آن را انجام دهند، دست مذکور قادر است اشیا گوناگون را با استفاده از جاذبه ی الکترواستاتیک برداشته و جا به جا نماید.

اکثر ما در کودکی به کارگیری این نوع جاذبه را تجربه کرده ایم و با کشیدن یک خط کش به موهای سر می توانستیم لبه ی یک کاغذ را بلند نموده و یا طی عملی مشابه یک بادکنک را به دیوار بچسبانیم.

دست تولیدی Grabit نیز از همین قاعده پیروی کرده و با استفاده از دو الکترود به ایجاد حجم بالایی از الکتریسیته ساکن می پردازد که تقریباً جا به جایی اکثر اشیا را فراهم می آورد و البته تکنولوژی نیز بر روی این محصول رباتیک پیاده سازی شده تا به صورت خودکار گرد و غبار را از روی انگشت هایش تمیز نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هدف از طراحی این محصول به کارگیری آن در بدن معلولین جسمی نبوده و Grabit‌ امیدوار است بتواند این بازوی رباتیک را با روش های مرسوم مبتنی بر مکش در کارخانه ها که برای جابه جایی اشیا مختلف مانند قوطی های کنسرو به کار می روند جایگزین کند.

بر اساس تفکر یاد شده شرکت طراح و تولید کننده ی محصول مورد بحث، انگشتانی منعطف را برای آن در نظر گرفته است تا این بازو قادر به برداشتن اشیا و اجسام با ابعاد و شکل های گوناگون باشد و محدودیت خاصی را در این زمینه تجربه نکند. همچنین این دست در توزیع وزن اجسام نسبت به سایر موارد مشابه خودش عملکرد بهتری دارد که سبب بالا رفتن دقتش در جا به جایی ها می گردد.

Grabit دستاورد جدید خود را هفته گذشته در کنفرانس RobotBusiness شهر بوستون رونمایی کرد و در پایانمی توانید ویدئوهای مرتبط به عملکرد آن را مشاهده نمایید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Each-Pick.mp4"]

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Grabit-Charlie-Duncheon-Innovative-Product.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • م
    م | ۵ آبان ۱۳۹۳

    فوق العادست.

  • bahram
    bahram | ۴ آبان ۱۳۹۳

    اگه صلواتیه یه دونه بدین ؛ بی زحمت :D

  • TROOL
    TROOL | ۴ آبان ۱۳۹۳

    من یدونه از این میخوام ! :-D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی