ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودرو سازان آلمانی به رقابت با تسلا بر می خیزند

به نظر می آید شرکت های لوکس خودروسازی آلمانی به یکباره از خواب بیدار شده اند و تهدیدی که از جانب کمپانی تسلا در کالیفرنیا متوجه آنها گشته است را درک کرده اند. در همین راستا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۴ آبان ۱۳۹۳ | ۲۳:۰۰

به نظر می آید شرکت های لوکس خودروسازی آلمانی به یکباره از خواب بیدار شده اند و تهدیدی که از جانب کمپانی تسلا در کالیفرنیا متوجه آنها گشته است را درک کرده اند. در همین راستا مرسدس بنز، آئودی و پورشه اعلام داشته اند هر سه در حال توسعه ی اتومبیل های الکتریکی جدیدی هستند که بر اساس برنامه ریزی ظرف چند سال آینده وارد بازار خواهند شد.

این اطلاعات توسط نشریه آلمانی Manager Magazine انتشار یافته که اخیراً مصاحبه ای را با ماتیاس مولر، یکی از مدیران عالی رتبه این شرکت داشته است. به گفته مولر پورشه قرار است مدل هیبریدی خودروی پانامرا را به عنوان الگویی برای ماشین های الکتریکی آینده قرار داده و بر اساس آن رقیب تسلا را تولید نماید. مولر به جزییات بیشتری اشاره نکرده و تنها اظهار امیدواری کرده که خودروی جدید پورشه تا سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود.

در یک مصاحبه دیگر که آن هم در مجله Manager منتشر شده، یک منبع مطلع از داخل کمپانی مرسدس اعلام کرده که این شرکت نیز قصد دارد تمرکز خود را بر روی خودرو های الکتریکی قرار هد. مرسدس مشغول باز طراحی خط تولید خود است و باتری های موجود با ابعاد ماشین های جدید سازگاری نخواهند داشت، بر همین اساس روند ساخت خودروی الکتریکی در مرسدس احتمالا زمان بیشتری را طلب کند. شنیده می شود خودروی Sedan مدل الکرتیکی در سال ۲۰۲۱ به بازار خواهد آمد.

اما تنها شرکتی که می تواند در آینده ای نزدیک بازار تسلا را تحت تاثیر قرار دهد، Audi است. این کمپانی در حال حاضر خودرویی به نام Q8 e-tron SUV را در دست تولید دارد که تا سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه می شود. با این حال این مدل نیز از لحاظ مشخصات چندان رقیب خطرناکی به شمار نمی رود.

به هر ترتیب با توجه به اطلاعات به دست آمده از خودرو سازان آلمانی، باید گفت که بی شک خودروهای الکتریکی در طول سالیان آینده نقش پر رنگ تری را ایفا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • oropyco
    oropyco | ۵ آبان ۱۳۹۳

    یک سری به سایت شرکت خودرو سازی تسلا بزنید ، واقعا ماشین ها ی زیبایی تولید می کنه
    فکر کنم اینده همه باید خودرو الکتریکی سوار شیم

  • َAlchemist
    َAlchemist | ۵ آبان ۱۳۹۳

    اقا یه مورد برام پیش امده لطفا کمکم کنید.یه گوشی htc one v از بیشارژی خاموش شد دیگه روشن نمیشه چیکار کنم؟؟؟؟

    • TROOL
      TROOL | ۵ آبان ۱۳۹۳

      احتمالن باتریش به دیار باقی شتافته یا ای سی تغذیه گوشی سوخته !
      با یه شارژر دیگه امتحان کن نشد
      تعمیر گاه!
      {البته یه گوشی سامسونگم داشتم اینجوری شد رامشو برام عوض کردن درست شد میگفتن بوتش پریده }مشکل منم مشابه مشکل شما بود تو بی شارژی اینجوری شد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی