ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برترین تلفن های همراه هوشمند سال ۲۰۱۴

کم کم به پایان سال ۲۰۱۴ نزدیک می شویم و می توان گفت به طور رسمی ماراتن معرفی تلفن های هوشمند امسال هم به پایان رسیده است. شرکت های سازنده تمام تلاش خود را به ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۵ آبان ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

کم کم به پایان سال ۲۰۱۴ نزدیک می شویم و می توان گفت به طور رسمی ماراتن معرفی تلفن های هوشمند امسال هم به پایان رسیده است. شرکت های سازنده تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا هرچه بیشتر در این بازار نفوذ پیدا کنند و هر کدام به نوبه خود محصولات بسیار خوبی را معرفی کردند.

اما به طور کلی ما از تلفن های هوشمند برای چک کردن ایمیل و شبکه های اجتماعی، عکاسی، جستجو در وب، بازی و غیره استفاده می کنیم. اما دقیقا چه فاکتوری باعث می شود بهترین تلفن همراه هوشمند را انتخاب کنیم؟

آیفون همچنان به ارائه رابط کاربری زیبا و پلفترم جامع اش ادامه می دهد و برترین اپلیکیشن ها اکثرا اول برای این دستگاه عرضه می شوند. تلفن های هوشمند اندرویدی صفحه نمایش بزرگ تر، امکانات و شخصی سازی بیشتر را به شما می بخشد. تلفن های هوشمند ویندوز فون هم برای مبتدیان و عاشقان عکاسی (سری لومیا) بسیار گزینه های مناسبی هستند.

اینکه چه تلفن همراه هوشمندی بتواند بهترین عنوان سال را از آن خود کند قطعا کار بسیار دشواری است و مطمئنا هر دستگاه نسبت به دیگر مدل ها برتری ها و ضعف هایی هم خواهد داشت. در این مطلب ما تلاش می کنیم به بهترین تلفن های هوشمند سال ۲۰۱۴ را در بخش های مختلف و دلیل انتخاب آنها اشاره داشته باشیم.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بهترین تلفن هوشمند: Samsung Galaxy S5

جدیدترین پرچمدار کهکشانی سری اس سامسونگ، گلکسی اس ۵، امکانات بسیار زیادی را برای کاربر به ارمغان می آورد. این محصول با داشتن سنسور اثر انگشت و ضربان قلب توانست به خوبی در دل کاربران جا باز کند. به همراه اپلیکیشن S Health شما به خوبی می توانید نسبت به وضعیت سلامتی خود اشراف کامل داشته باشید.

اما این موارد دلیل اصلی انتخاب اس ۵ به عنوان بهترین تلفن هوشمند نیست. اس ۵ دارای یک دوربین بسیار سریع با قابلیت HDR در لحظه است که تصاویر بسیار خوبی را ثبت می کند و از طرفی، نمایشگر بزرگ و زیبای آن در کنار عمر باتری بسیار خوب ترکیب قدرتمندی را تشکیل داده اند. تمام این موارد درون پوسته ای قرار گرفته که نسبت به نفوذ آب هم مقاوم است.

در کل گلکسی اس ۵ یکی از بهترین تلفن های هوشمند سال ۲۰۱۴ است که امکانات و قدرت را به خوبی در کنار یکدیگر حفظ کرده.

بهترین تلفن هوشمند با نمایشگر بزرگ: Samsung Galaxy Note 4

سامسونگ در گلکسی نوت ۴ مجموعه ای از امکانات شامل نرم افزارهای کاربردی یادداشت برداری، قلمی حساس به فشار، عمر باتری طولانی و ویژگی استفاده از چند اپلیکیشن در پنجره های شناور را در کنار یکدیگر ترکیب کرده تا در نهایت یک تلفن همراه هوشمند بسیار قدرتمند برای امور کاری بسازد.

پادشاه فبلت ها از سخت افزار قدرتمندی هم بهره می برد: پردازنده اسنپدرگن ۸۰۵ که برای اجرای تمام بازی های سنگین حال حاضر کافی به نظر می رسد، نمایشگر خیره کننده با رزولوشن ۲۴۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل که بسیار شفاف و واضح است و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال.

سنسور ضربان قلب این دستگاه هم می تواند وضعیت تپش قلب، سطح استرس و اکسیژن خون شما را به خوبی اندازه می گیرد.

بهترین تلفن هوشمند اپل: iPhone 6 Plus

محصول آیفون اپل یکی از بیشترین کاربران در بین دیگر تلفن های هوشمند دارد. آیفون ۶ پلاس بزرگ ترین تلفن هوشمند اپل و یکی از بهترین محصولات این کمپانی است. نه فقط اندازه، بلکه این محصول با داشتن پردازنده قدرتمند A8 به خوبی از پس اجرای چندین اپلیکیشن همزمان و سنگین ترین بازی ها بر می آید.

از طرفی صفحه نمایش ۵.۵ اینچی فضای کافی برای انجام هر کاری را در این دستگاه محیا می کند. رزولوشن بالا، باتری قدتمند و همچنین دوربین بسیار خوب آیفون ۶ پلاس با بهره وری از لرزشگیر اپتیکال از دیگر مشخصه های این محصول هستند.

بهترین تلفن هوشمند اندرویدی: Motorola Moto X مدل ۲۰۱۴

motorola-moto-x-2014-g02

با قیمت ۴۵۰ دلار، موتو اکس محصول موتورولا یکی از بهترین تلفن های هوشمند اندرویدی است که از نظر هزینه بسیار پایین تر از دیگر پرچمداران قرار دارد. اما با این حال سخت افزار و امکانات نرم افزاری بسیار خوب این محصول باعث شده لقب بهترین تلفن هوشمند اندرویدی سال را به موتو اکس ۲۰۱۴ بدهیم.

نمایشگر فوق العاده ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰پی و پنل OLED، پردازنده ۲.۵ گیگاهرتزی اسنپدرگن ۸۰۱ و البته قابلیت جذاب دستورات صوتی Moto Voice جزو برترین ویژگی های این محصول هستند. موتو وویس به شما این امکان را می دهد که تلفن همراه هوشمند خود را بدون نیاز به لمس آن کنترل و یا حتی اپلیکیشنی را اجرا کنید. نکته جذاب این قابلیت امکان ساخت دستورات صوتی دلخواه با صدای خودتان است.

همچنین موتو اکس یکی از بهترین تلفن های همراه هوشمند در زمینه شخصی سازی و طراحی ظاهری است. شما می توانید جنس بدنه و رنگ دستگاه را به دلخواه خود از طریق وب سایت موتورولا انتخاب کنید که البته این مورد برای ما ایرانیان آنچنان کاربردی نیست.

بهترین تلفن هوشمند ارزان قیمت: OnePlus One

بدون شک وان پلاس وان بهترین تلفن همراه هوشمند در این بخش قرار می گیرد. با این که این محصول هیچ نام و نشان خاصی ندارد، اما با این حال مجموعه ای از بهترین امکانات را با یک قیمت بسیار کم در اختیار کاربر قرار می دهد.

با ۲۹۹ دلار شما یک تلفن هوشمند با ۵.۵ اینچ نمایشگر تمام اچ تی در اختیار خواهید داشت که قلب تپنده آن اسنپدرگن ۸۰۱ است و باتری آن بیش از ۱۳ ساعت طول عمر دارد. برای اغوا کردن بیشتر کافی است به سیستم عامل آن اشاره کنیم: این محصول از نسخه شخصی سازی شده اندروید ۴.۴.۴ بهره می برد که توسط محبوب ترین گروه سازنده رام [ر.ک به ترفندها: تمام آنچه که در رابطه با روت باید بدانید] یعنی سیانوژن ساخته شده است. این اندروید علاوه بر داشتن تمام امکانات اندروید گوگلی، امنیت بالاتر و امکانات شخصی سازی بیشتری را در اختیار خواهید داشت.

البته تهیه این تلفن همراه هوشمند برای ایرانیان کمی با دشواری همراه است اما اگر امکان تهیه وان پلاس وان را دارید، در خرید آن درنگ نکنید.

بهترین تلفن هوشمند ضد آب: Sony Xperia Z3

 

سونی پرچمداران سری Z خود را با گواهینامه های IPx عرضه می کند. در مورد نسخه اول، این گواهینامه از نوع IP57 بود و در اکسپریا زد ۳ به IP68 رسید. به بیان ساده عدد ۶ بیانگر بالاترین مقاومت در برابر شن و ماسه و ۸، نمایانگر بیشترین دوام در مقابل آب است.

این محصول قادر است تا حدود ۲ متر به مدت نیم الی یک ساعت و در گرد و غبار بسیار شدید کاملا مقاوم باشد. به صورتی که در صورت بسته بودن درگاه ها هیچگونه ذره و رطوبتی وارد دستگاه نخواهد شد.

در دیگر بخش ها هم اکسپریا زد ۳ توانسته توجه ها را به خود جلب کند: نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰، پردازنده چهار هسته ای ۲.۵ گیگاهرتزی از نوع اسنپدرگن ۸۰۱ محصول شرکت کوالکام، ۳ گیگابایت رم و دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی از جمله مشخصات فنی این محصول سونی هستند.

بهترین تلفن هوشمند ویندوز فون: HTC One M8 for Windows

htc-one-m8-winphone-g01

اگر هنوز نسبت به سیستم عامل ویندوز فون رغبتی ندارید، وان ام ۸ به سادگی می تواند نظر شما را عوض کند. این محصول دارای طراحی بدنه جذاب آلومینیومی و اسپیکرهای بسیار خوش صدای BoomSound نسخه اندرویدی را به همراه دارند و تحت پلتفرم پویا و زیبای ویندوز فون ۸.۱ اجرا می شود.

دستیار صوتی کورتانای مایکروسافت هم در این دستگاه قرار دارد که عملکردی هوشمندانه تر از دیگر نمونه های مشابه از خود نشان می دهد. اچ تی سی طیق عادت خود امکانات نرم افزاری دیگری از جمله کنترل از راه دور تلویزیون (Sense TV) و مجله اینترنتی جذابش (BlinkFeed) را در نسخه ویندوز فونی ام ۸ هم قرار داده است.

بهترین تلفن هوشمند با بالاترین طول عمر باتری: Huawei Ascend Mate 2

huawei-ascend-mate-2-g01

تلفن های همراه هوشمند زیادی هستند که از طول عمر باتری بالایی برخوردارند، اما محصول هواوی، Ascend Mate 2 رتبه نخست را از آن خود می کند. این محصول یک باتری بسیار غول آسای ۴۰۵۰ میلی آمپری همراه با خود دارد که حدود ۱۵ ساعت در استفاده مداوم و سنگین شما را همراهی می کند. همچنین این دستگاه می تواند به دیگر گجت ها هم برق رسانی کند.

اما در مقابل این محصول از سخت افزار آنچنان قدرتمندی بهره نمی برد: پردازنده اسنپدرگن ۴۰۰ و نمایشگر با رزولوشن ۷۲۰ شاید با معیار بسیار از افراد سازگار نباشد اما نمی توان به راحتی از کنار باتری ۴۰۵۰ میلی آمپری و همچنین قیمت ۲۹۹ دلاری آن گذشت.


در این مطلب تلاش شد در حوزه های مختلف بهترین تلفن های همراه هوشمند سال ۲۰۱۴ را معرفی کنیم. اما از نظر شما بهترین تلفن هوشمند سال ۲۰۱۴ کدام محصول است؟ نظر و دلایل خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (207 مورد)
  • arman
    arman | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    LG G3بهترین گوشیه فقط زد اب نیست مشکلش اینه

  • ابوالفضل
    ابوالفضل | ۲۳ مهر ۱۳۹۴

    من دنبال گوشی ام چی بخرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی