ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک قصد عرضه دو چیپست هشت هسته ای جدید را دارد

کمی قبل تر و در سال جاری دومین تولید کننده ی چیپست های موبایل در جهان یعنی مدیا تک پیش بینی کرد که احتمالاً دو برابر برآیند اولیه اش چیپست های دارای قابلیت 4G به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۱

کمی قبل تر و در سال جاری دومین تولید کننده ی چیپست های موبایل در جهان یعنی مدیا تک پیش بینی کرد که احتمالاً دو برابر برآیند اولیه اش چیپست های دارای قابلیت 4G به بازار ارائه خواهد نمود. این کمپانی سخت افزاری کماکان رقابت بسیار دشواری را با بزرگترین رقیبش یعنی کوالکام تجربه می نماید که با خیالی راحت و فاصله ی بسیار، در راس هرم این عرصه جای خوش کرده است و از ارائه شدن اکثر پرچمدارن شرکت های مختلف تحت چیپست های تولیدیش به خود می بالد.

مدیا تک جهت کم کردن فاصله با کوالکام گزینه های بسیار اندکی را در اختیار دارد و به صورت طبیعی موثرترین روش جهت رسیدن به این منظور توسعه ی چیپ هایی جدیدتر و قدرتمند تر به حساب می آید. از همین رو نقشه ی راه این شرکت خبر از عرضه ی محصولات هشت هسته ای جدید می دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

MT6753 یکی از دستاوردهای جدید ۶۴ بیتی مدیا تک است که این شرکت بر روی آن سرمایه گذاری زیادی داشته و انتظار می رود در نیمه ی دوم سال ۲۰۱۵ وارد بازار گردد.

چیپست یاد شده قرار است جایگزین مدل هشت هسته ای برتر این شرکت که با عنوان MT6752 شناخته می شود گردد. این محصول جدید ابداً یک دستاورد انقلابی به حساب نمی آید و به هشت هسته ی Cortex A53 مجهز گشته که سرعت پردازشی آنها اندکی از مدل پیشین پایین تر تنظیم شده است.

در چپیست MT6752 سرعت پردازشی هسته ها بر روی ۱.۷ گیگاهرتز قرار گرفته بود ولی مدیا تک در دستاورد جدیدش سرعت ۴ هسته را بر روی ۱.۳ گیگاهرتز و الباقی را بر روی ۱.۵ گیگاهرتز تنظیم نموده است.

MediaTeks-roadmap-for-2015

به غیر از سرعت پردازش برخی دیگر از مشخصه های چیپست مورد بحث نسبت به نسل پیشین خود تغییر خاصی نکرده اند و در MT6753 نیز از، پردازشگر سیگنالی مشابه مدل قبلی و پردازشگر گرافیکی Mali T760 بهره گرفته شده و این چیپست هنوز هم از دوربین های حداکثر ۱۶ مگاپیکسلی پشتیبانی به عمل می آورد.

آنچه به جد MT6753 را از MT6752 متمایز می نماید پشتیبانی بیشتر از باند های 3G و 4G مانند CDMA2000 1x و EVDO Rev A است. مدیاتک همچنین یک مدل رده پایین تر از چیپست های خودش را نیز تحت عنوان MT6753M معرفی کرده است که از صفحه نمایش های qHD و دوربین هایی با وضوح حداکثر ۸ مگاپیکسل پشتیبانی به عمل می آورند.

هر دوی این چیپست ها قرار است حداقل در محصولات میان رده به کار گرفته شوند و هر چند مدیاتک توضیحات خاصی ارائه نکرده است ولی انتظار می رود این دستاوردهای جدیدش به شکل موثری برای نسل بعدی سیستم عامل اندروید موسوم به آب نبات جوبی بهینه شده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (49 مورد)
  • farid
    farid | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    ایول به این شرکت ولی فکر نکنم کوالکام رو شکست بده

  • Farhad_Agha
    Farhad_Agha | ۵ آبان ۱۳۹۳

    glx از چیپ های مدیاتک و spd و coolsand استفاده میکنه البته اکثرا در شرکت gphone برد وبرنامه ریزی وطراحی میشه ودر ایران مونتاژ میشه

  • LG Forever
    LG Forever | ۵ آبان ۱۳۹۳

    هیچی به پای انویدیا نمیرسه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی