ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت دستورات حرکتی ترک پد مک را به ویندوز ۱۰ اضافه کرد

مایکروسافت دستورات حرکتی ترک پد را در ویندوز ۸ به این سیستم عامل اضافه کرد. به نظر می رسد این شرکت قصد دارد این ویژگی را در ویندوز ۱۰ بهبود ببخشد. در یک مصاحبه خبری که ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۵

مایکروسافت دستورات حرکتی ترک پد را در ویندوز ۸ به این سیستم عامل اضافه کرد. به نظر می رسد این شرکت قصد دارد این ویژگی را در ویندوز ۱۰ بهبود ببخشد.

در یک مصاحبه خبری که در مراسم TechEd Europe برگزار شد، معاون مدیر عامل مایکروسافت، جو بلفیوره، اعلام کرد که به زودی قابلیت های جدید ترک پد در نسخه بعدی ویندوز ۱۰ برای تست کنندگان عرضه می شود.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

او در این رابطه توضیح داد:

در گذشته تاچ پدها در ویندوز عملکردهای متفاوتی از خود نشان می داد چرا که این موضوع در اختیار سازندگان بود. اما در ویندوز ۱۰ ما قابلیت های چند لمسی جدیدی را برای کاربران حرفه ای خود اضافه کرده ایم و خواهید دید که این بار تاچ پد عملکرد بسیار موثرتری خواهد داشت.

ژست های حرکتی جدید شامل سوایپ عمودی رو به پایین با سه انگشت باعث مینیمایز شدن تمام پنجره های فعال و سوایپ در جهت مخالف آنها را به محل قبلی خود باز می گرداند.

با سوایپ مجدد به سمت بالا خواهید دید که صفحه Task View جدید ویندوز -که تمام پنجره ها را نمایش می دهد- باز خواهد شد. اما نکته جالب این موضوع در عملکرد مشابه همین دستور حرکتی در مکینتاش است.

سوایپ سه انگشتی به سمت بالا در سیستم عامل مک صفحه Mission Control را باز می کند که در آن شما تمام دسکتاپ ها و پنجره ها را خواهید دید.

موضوع به همینجا ختم نمی شود و مایکروسافت سوایپ افقی سه انگشتی را هم از مک قرض گرفته و با حرکت به سمت چپ و راست، در بین اپلیکیشن های فعال جابجا خواهید شد. در مکینتاش شما می توانید با سوایپ افقی سه انگشتی در بین اپلیکیشن های تمام صفحه و در دسکتاپ ها منتقل شوید.

مایکروسافت و اپل در طول سالیان متمادی، ویژگی های زیادی در محیط دسکتاپ را از یکدیگر کپی کرده اند و حتی مدیر عامل قبلی اپل، استیو جابز، بدون شرمندگی می گفت: "هنرمندان خوب کپی می کنند و بهترین ها می دزدند." و این یعنی اپل ایده های عالی را می دزدد و از آن خود می کند. همچنین مایکروسافت استفاده از چند مانیتور را هم بهبود بخشیده و ویندوز ۱۰ از این نظر هم بهتر از قبل عمل خواهد کرد.

در انتها بلفیوره گفت که مایکروسافت قصد دارد یک تجربه بسیار لذت بخش را به کاربران حرفه ای ببخشد.

از شما دعوت می کنیم ویدیوی معرفی ویژگی های جدید ویندوز ۱۰ را مشاهده کنید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/New-Windows-10-gestures-and-mutli-monitor%20support.mp4"]

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (63 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۷ آبان ۱۳۹۳

    یه روز تو سایت نبودم چه بل بشوییه

  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۶ آبان ۱۳۹۳

    DUKD H\G \,;DN!

  • samsungmobile
    samsungmobile | ۶ آبان ۱۳۹۳

    اون سوایپ عمودی و افقی دقیقا به همین شکل روی ویندوز 7 روی لپتاپ n46 ایسوس استفاده میکنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی