ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل گزارش مالی سال ۲۰۱۴ خود را منتشر کرد

اپل امروز گزارش مالی سالانه خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا ارائه نمود که این گزارش بیانگر رشد قابل توجه کمپانی یاد شده در سال گذشته است و در ادامه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

اپل امروز گزارش مالی سالانه خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا ارائه نمود که این گزارش بیانگر رشد قابل توجه کمپانی یاد شده در سال گذشته است و در ادامه نگاهی داریم به برخی از جزئیات جالب منتشر شده در آن، با دیجیاتو همراه باشید.

- در سال ۲۰۱۴ فروش فروشگاه آنلاین آیتونز به رقم ۱۰.۲ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در سال ۲۰۱۳ برابر با ۹.۳ میلیارد دلار بوده و اپل رشد قابل توجهی را در فروش اپلیکیشن تجربه کرده هر چند که آمارها حکایت از کاهش فروش موسیقی دیجیتال داشته اند.

- شرکت مورد بحث در گزارش خود اشاره داشته است که در حال حاضر ۹۲.۶۰۰ کارمند تمام وقت دارد در حالیکه تعداد این افراد در سال ۲۰۱۳ برابر با ۸۰.۳۰۰ نفر بوده و عمده ی افزایش شاغلین در کمپانی اپل در بخش خرده فروشی آن صورت گرفته است.

- در طول سال مالی ۲۰۱۴ تعداد فروشگاه های اپل ۲۱ باب افزایش پیدا کرده است و هر یک از این فروشگاه ها به طور متوسط ۵۰.۶ میلیون دلار درآمد کسب کرده اند که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش ۰.۴ میلیون دلاری را بیان می کند. اپل قصد دارد در سال مالی ۲۰۱۵ بیست و پنج فروشگاه جدید را افتتاح نماید که سه یا چهار عدد از آنها در خارج از خاک ایالات متحده هستند. این شرکت همچنین قصد دارد در طراحی ۵ فروشگاه خود نیز به صورت کلی بازنگری نماید.

- اپل ۶ میلیارد دلار را در سال مالی ۲۰۱۴ صرف تحقیق و توسعه کرده که این رقم در سال گذشته ۴.۵ میلیارد بوده است. Financial Times در همین رابطه آورده شرکت مذکور بیشاز هر زمان دیگری برای دستیابی به تکنولوژی های جدید و بهبود محصولات پیشنش سرمایه گذاری نموده است.

- اپل تقریباً 1.820.899 متر مربع زیربنای ساختمانی در اختیار دارد که این رقم در سال ۲۰۱۳ برابر با 1.774.448 متر مربع بوده است. این شرکت می گوید عمده ی این فضا در خاک ایالات متحده آمریکا است و رقم یاد شده با توسعه ی مرکز تماسش در Austin شهر تگزاس و ساختمان جدیدش در کوپرتینو به زودی بیشتر نیز خواهد گشت.

- برند اول حال حاضر جهان در گزارش خود اشاره داشته است که انتظار دارد هزینه های مصرفیش در سال ۲۰۱۵ به ۱۳ میلیارد دلار برسد و این رقم در سال مالی فعلی ۱۱ میلیارد دلار بوده است. شرکت یاد شده ۶۰ میلیون دلار را صرف تجهیزات مورد نیاز فروشگاه های خرده فروشی خود کرده و الباقی رقم که پیش تر ذکر گردید در راستای تولید چیپست ها، توسعه ی دیتا سنترها و... صرف گردیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • AM!N
    AM!N | ۶ آبان ۱۳۹۳

    اقا یکی به منم به چی بگم اخه !
    این جوری که نمیشه شما همه چیو گفتید

    اگه اعتراضم دارید برید خونتون اعتراض کنید (SAEED DASTMARD)
    بَره بَره (bahram)
    ^_^

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی