ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادعای جدید سامسونگ در دادگاه: مایکروسافت با خرید نوکیا تخلف کرده است

سامسونگ شرکتی است که دو شرکت جدال حقوقی تمام ناشدنی دارد: اپل که مسائل حقوقی فی مابین این دو زبانزد خاص و عام شده و دیگری، مایکروسافت که نسبت به اهالی کوپرتینو درگیر مبالغ کمتری هستند. ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۷

سامسونگ شرکتی است که دو شرکت جدال حقوقی تمام ناشدنی دارد: اپل که مسائل حقوقی فی مابین این دو زبانزد خاص و عام شده و دیگری، مایکروسافت که نسبت به اهالی کوپرتینو درگیر مبالغ کمتری هستند.

مایکروسافت درآمدهای زیادی را از سوی فروش حق امتیاز استفاده از پتنت هایش در پلتفرم اندروید کسب می کند و سامسونگ، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن هوشمند با این سیستم عامل، هزینه زیادی را هم بابت استفاده از پتنت های مایکروسافت می پردازد.

ادامه مطلب را از دست ندهید.

مایکروسافت ادعا می کند سامسونگ توافقات قبلی خود مبنی بر استفاده گسترده از پتنت های این شرکت را به طور کامل اجرا نکرده و پیش از این، به دلیل دیرکرد یک میلیارد دلاری کره ای ها را تحت تعقیب قضایی قرار داده بود.

سامسونگ در دفاع از خود اذعان کرده بود که به دلیل خرید برند نوکیا و مالکیت محصولات این شرکت توسط مایکروسافت، قرارداد امضا شده در سال ۲۰۱۱ دچار نقص شده و اهالی ردموند با این کار مرتکب یک تخلف ضد انحصار شده اند.

طبق این قرار داد سامسونگ علاوه بر پرداخت هزینه، باید در تولید و توسعه تلفن های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون به مایکروسافت کمک می کرد. در صورتی که سامسونگ اقدام به تولید و فروش تعداد مشخصی از تلفن های هوشمند ویندوز فون می کرد، سپس مایکروسافت هم هزینه حق امتیاز اندروید را کاهش می دهد.

اما چنین اتفاقی رخ نداد و مایکروسافت به سامسونگ برای تولید تلفن های هوشند متکی نیست و از سال ۲۰۱۳ به بعد سهم بازار هرچند کوچک خود را در اختیار دارد و کره ای ها هم تنها یک محصول با این پلتفرم تولید کردند: Samsung ATVI S

پس از آن مایکروسافت نوکیا را خرید و به عنوان رقیب سخت افزاری سامسونگ شناخته شد. این یعنی این شرکت دیگر امکان به اشتراک گذاری داده های حساس را نخواهد داشت و مایکروسافت را با این اقدام به تبانی متهم کرده است.

اما اهالی ردموند طی یک بیانیه این ادعا را رد کرده و می گویند همانند شروع توافقنامه، نسبت به تعهداتشان پایبند هستند و به روی این موضوع اصرار می ورزند.

سامسونگ در سال ۲۰۱۳ بیش از یک میلیارد دلار به مایکروسافت به دلیل استفاده از پتنت های این شرکت به دلیل فروش در حدود ۳۰۰ میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند پرداخت کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۰ آبان ۱۳۹۳

    آخه آبت نبود، نونت نبود، شکایت کردن کجا بود.

  • بهداد
    بهداد | ۱۰ آبان ۱۳۹۳

    آب که سربالا بره قورباغه هم ابوعطا میخونه .... همین مونده بود سمسانگ هم واسه ما شکایت بکنه

  • Amir
    Amir | ۱۰ آبان ۱۳۹۳

    حالا که مایکروسافت نوکیا رو خرید تکلیف این گوشی های ویندوزفونی نوکیا چی میشه ؟بازم تولید میشن؟یا دیگه بدرد نمیخورن جواب بدید لطفا ممنون...

  • TROOL
    TROOL | ۱۰ آبان ۱۳۹۳

    سامسونگ است دیگر ............

  • LG Forever
    LG Forever | ۱۰ آبان ۱۳۹۳

    چقدر دری وری :-/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی