ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سه ماهه سوم سونی و جابجایی مدیر عامل بخش موبایل

تلاش سونی برای تبدیل شدن به یک بازیکن اصلی صنعت موبایل بار دیگر به یک دست انداز برخورد کرده است. این شرکت انتظار دارد که ۴۱ میلیون تلفن همراه هوشمند را در باقیمانده سال مالی ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

تلاش سونی برای تبدیل شدن به یک بازیکن اصلی صنعت موبایل بار دیگر به یک دست انداز برخورد کرده است. این شرکت انتظار دارد که ۴۱ میلیون تلفن همراه هوشمند را در باقیمانده سال مالی خود بفروشد که این رقم در ماه جولای ۴۳ میلیون و در آوریل گذشته ۵۰ میلیون بود.

هرچند درآمد سونی در بین ماه های جولای تا سپتامبر با افزایش ۱.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، به رقم ۳۰۸.۴ میلیارد ین (۲.۸۳ میلیارد دلار) بوده، اما طبق برآمدهای این شرکت، ۱۷۶ میلیارد ین دیگر باید به این رقم اضافه شود.

اما در اطلاعیه ای این شرکت اعلام کرد که Kunimasa Suzuki، مدیر عامل بخش موبایل سونی که از آوریل ۲۰۱۲ این سمت را بر عهده داشته به زودی (در ۱۶ نوامبر) به عنوان معاون ارشد بخش سرگرمی های سونی منتقل خواهد شد. در مقابل، Hiroki Totoki، معاون ارشد بخش برنامه ریزی شرکت های سونی به مدیریت عاملی بخش موبایل سونی منصوب خواهد شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

VRG_0676.0
Kunimasa Suzuki، مدیر عامل سابق بخش موبایل سونی

سونی اعلام کرد درآمد سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ این کمپانی -که در واقع سه ماهه دوم سال کاری محسوب می شود- در حدود ۱۷.۴ میلیارد دلار بوده که با این وجود، ۱.۲۵ میلیارد دلار ضرر خالص داشته. به زبان ساده یعنی درآمد این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹۳.۹ درصد کاهش داشته.

اما همانطور که پیش از این به عرض تان رساندیم، سونی در بخش پلی استیشن درخشش خوبی داشته و رشد سالیانه ۷.۲ درصدی را از خود نشان داد. در بخش بازی توانست نسبت به سال گذشته ۸۳.۷ درصد فروش بیشتری را کسب کند و نکته جالب اینکه بیشتر این درآمد از خارج از ژاپن به این شرکت سرازیر شده.

اما در مقابل، در بخش موبایل دچار نوسانات زیادی شد، در حدی که رقمی در حدود ۱۷۶ میلیارد دلار را از دست داد و حتی کارشناسان به سرمایه گذاران هشدار دادند تا انتظار یک ارزیابی مجدد استراتژی تلفن های هوشمند را داشته باشند.

متاسفانه امروز اعلام شد که سونی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ یک ضرر ۱.۵۸ میلیارد دلاری را در بخش ارتباطات موبایل تجربه کرده.

طبق این آمار در سه ماهه گذشته سونی توانسته تنها ۹.۹ میلیون تلفن هوشمند اکسپریا را به فروش رسانده و اکثر این رقم به پرچمداران این کمپانی مربوط می شود و میان رده ها نتوانسته اند توجه خریداران را به خود جلب کنند.

در واقع موفقیت اصلی سونی در بخش سنسورهای دوربین بوده است.

در حالی که بخش تلفن های همراه سونی عملکرد خوبی را از خود نشان نداد، این شرکت توانسته به نحوی دیگر حضور قابل توجهی در صنعت موبایل داشته باشد: یعنی سنسورهای دوربین انحصاری سونی که به صورت گسترده توسط اپل و دیگر سازندگان بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

بخش سخت افزارهای سونی توانسته با فروش بسیار خوب سنسورهای عکاسی و ماژول های دوربین، نسبت به سال گذشته ۲۳.۱ درصد پیشرفت درآمدی داشته باشد و به رشد سالیانه ۱۴۸.۷ درصدی برسد.

همانطور که دیدید سونی در برخی بخش ها از خود ضعف نشان داد و قسمت های دوربین و پلی استیشن توانسته اند نقاط امید این شرکت باشد. اما به نظر شما این شرکت در بخش موبایل می تواند به دوران اوج خودش باز گردد؟ تحلیل خود را از این موضوع با ما و دیگر دوستان در میان بگذارید.

Sony-Q2-FY-2014-results-99-Xperia-smartphones-sales-1

Sony-Q2-FY-2014-results-99-Xperia-smartphones-sales

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • osmaan
    osmaan | ۱۰ آبان ۱۳۹۳

    سلام متاسفانه سونی در بخش موبایل پشتیبانی نرم افزاری جالبی نداره (فقط توی محصولات رده بالا پشتیبانی خوبی داره) به خاطر همین خیلی ها میرن سمت سامسونگ و ... که پشتیبانی بهتر و مدل های بهتر دارن به نظرم یکی از علت هاش میتونه همین باشه

  • pars
    pars | ۱۰ آبان ۱۳۹۳

    ای بابا هر چی شرکت قدیمی و معتبر و خوبه ضرر دادن . nokia - htc - motorola - black berry و ... این وسط نوکیا گیر بد کسی افتاد . سونی هم که چند ساله تو موبایل برند خالی سونی شده و بخاطر سونامی و بلایای طبیعی و فروش بخش رایانه VAIO و ... تا نظم بگیره و تغییراتش اثر کنه و نقص هاش رو بپوشونه طول میکشه ولی امیدوارم به سوددهی در تمام بخش هاش برسه چون برند باکیفیت و قدیمی و دوست داشتنیه

  • TROOL
    TROOL | ۱۰ آبان ۱۳۹۳

    اون گوشی ابیه تویه عکس چقدر خوش رنگه.

  • sackboy
    sackboy | ۱۰ آبان ۱۳۹۳

    به نظرم وضعیت آینده خیلی به حساسیت شرکت ها از بازخورد مشتریان بر می گرده. خصوصا اونایی که کاربر محصول اون شرکت نیستن! و البته تبلیغات هم برای نمایش محصول به این دسته از کاربران خیلی ضروریه.

  • سیب کوچولو
    سیب کوچولو | ۱۰ آبان ۱۳۹۳

    به نظر من بیشتر درامد سونی از ایران است

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی