ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه ۵ اپلیکیشن جیمیل به زودی در گوگل پلی قرار می گیرد

نسخه ۵ اپلیکیشن جیمیل از دو روز پیش به آهستگی در فروشگاه گوگل قرار گرفت و نگاه ها را منعطف به خود کرد، چرا که گوگل یک بازنگری کلی در ظاهر و عملکرد این اپلیکیشن کرده ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۱ آبان ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۷

نسخه ۵ اپلیکیشن جیمیل از دو روز پیش به آهستگی در فروشگاه گوگل قرار گرفت و نگاه ها را منعطف به خود کرد، چرا که گوگل یک بازنگری کلی در ظاهر و عملکرد این اپلیکیشن کرده است.

همانطور که انتظار می رفت، طراحی جیمیل جدید به صورت متریال دیزاین است و همچنین، هم اکنون شما می توانید به غیر از حساب کاربری جیمیل، ایمیل های خود در دیگر سرویس دهنده ها (مثل یاهو، آی کلاود، آوتلوک و اساسا هر سرویسی که از IMAP/POP یا Exchange پشتیبانی می کند) را هم در این اپلیکیشن اضافه کنید.

در ادامه مطلب با این نسخه از جیمیل بیشتر آشنا خواهید شد.

این که ما می توانیم تمام حساب های کاربری خود، فارغ از سرویس دهنده، را در یک محیط داشته باشیم یکی از بهترین ویژگی هایی است که اپلیکیشن جیمیل در نسخه ۵ به آن مجهز شده. دیگر برای رسیدگی به ایمیل های شخصی و کاری نیازی به استفاده از کلاینت های مختلف نیست و شما با جیمیل جدید تمام آنها را یک جا می توانید داشته باشید.

همانطور که گفتیم، در اپلیکیشن جدید از زبان طراحی متریال دیزاین استفاده شده و به همین دلیل، ما ظاهری تخت و صاف تر نسبت به نسخه های پیشین می بینیم؛ ظاهری تقریبا مشابه اپلیکیشن Inbox که پیش از این آن را معرفی کردیم. رنگبندی تیره و خاکستری از میان رفته و جای خود را به رنگ قرمز و سفید داده و همچنین یک دکمه دایره شکل قرمز رنگ با آیکن مداد برای ایجاد ایمیل جدید در گوشه سمت راست پایین اپلیکیشن قرار گرفته است.

Screenshot_2014-11-02-10-16-15

یکی دیگر از تغییرات اصلی جیمیل ۵، بازطراحی در قسمت مدیریت پوشه ها و تغییر حساب کاربری در سمت چپ اپلیکیشن است که با سوایپ به آن دسترسی خواهید داشت. رابط کاربری تغییر اکانت هم به خوبی عمل می کند و شما به سرعت می توانید در بین حساب های کاربری خود جابجا شوید.

در صندوق ورودی هم شما تمام ایمیل های خود را می توانید همانند سابق مشاهده کنید و موارد جدید را به صورت پر رنگ تر (Bold) خواهید دید و پس از مطالعه، با سوایپ آن را آشیو و یا حذف کنید.

به طور کلی جیمیل نسخه ۵، یکی از زیباترین بازطراحی های خود را تجربه می کند و با امکانات بهتر، به خوبی حس پیشرفت در خور اندروید جدید را به شما القا خواهد کرد.

این به روز رسانی هنوز به صورت عمومی در گوگل پلی قرار نگرفته اما اگر قصد دارید نسخه جدید را سریع تر در اختیار داشته باشید، به وب سایت GAppsEarly مراجعه کرده و فایل APK آن را دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • LG Forever
    LG Forever | ۱۱ آبان ۱۳۹۳

    چقدر زیبا شده برم اپدیت کنم :)

  • Bardia
    Bardia | ۱۱ آبان ۱۳۹۳

    خیلی جالب و خوشگل شده ، من دیگه مجبور شدم cloud magic رو پاک کنم :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی