ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت چیپ های 20 نانومتری برای اکس باکس وان تولید می کند [گزارش]

بر اساس اطلاعاتی که یکی از کاربران انجمن Beyond3D منتشر کرده، مایکروسافت به فکر تولید چیپ های 20 نانومتری برای اکس باکس وان است در حالی که مدل های اولیه پلی استیشن 4 و Xbox One، از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ آبان ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۵

بر اساس اطلاعاتی که یکی از کاربران انجمن Beyond3D منتشر کرده، مایکروسافت به فکر تولید چیپ های 20 نانومتری برای اکس باکس وان است در حالی که مدل های اولیه پلی استیشن 4 و Xbox One، از چیپ های 28 نانومتری استفاده می کنند.

این طراحی دوباره معنای پیچیده ای در خود ندارد و در نسل های قبل بارها رخ داده. چیپ های جدید یعنی کنسول های باریک تر، کم مصرف تر و بهینه تر.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی نزدیک تر به این مسئله داشته باشیم.

XB1SOC-2

دنیل مک کنل در صفحه لینکداین خود مدعی شده که با موفقیت، مدل جدیدی از چیپ های کنسول اکس باکس وان تولید کرده. در قلب این دستگاه یک چیپ 28 نانومتری بسیار گران قیمت وجود دارد که عمده هزینه کنسول را باعث می شود. طراحی دوباره چیپ و 20 نانومتری کردن آن صرفه جویی بسیاری در هزینه ها ایجاد خواهد کرد.

به غیر از این، مایکروسافت شانس این را خواهد داشت که اکس باکس وان را از لحاظ ظاهری هم زیبا جلوه دهد. کنسول های کنونی تقریبا دو برابر یک پلی استیشن 4 حجم دارند و بیشتر شبیه دستگاه های پخش ویدیو هستند تا کنسول بازی.

xbox-one-internals-640x480

اما چیپ های جدید به معنای قدرت بیشتر نیستند. در حقیقت، اکس باکس وانی که سال 2013 خریداری شده، با اکس باکس وانی که قرار است فرضا تا سال 2020 تولید شود هیچ تفاوتی در اجرای بازی ها ندارد. برخلاف پی سی و کارت های گرافیکی که هر سال پیشرفت می کنند، قدرت کنسول های بازی جهشی است. با ورود هر نسل از دستگاه ها، قدرت آن ها برای چندین سال تامین می شود.

آیا مایکروسافت به فکر تغییر حافظه های DDR3 و جایگزینی آن ها با 8 گیگابایت رم DDR4 است؟ بعید به نظر می رسد. گرچه انجام این عمل بسیار ساده است و زیربنای آن مهیا، ولی تبدیل اکس باکس وان به دو شاخه، کار را نه تنها برای مهندسین مایکروسافت سخت خواهد کرد، بلکه ممکن است بازی سازها هم پس از مدتی، ورژن اولیه را کنار بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۱۱ آبان ۱۳۹۳

    ممنون بابت اطلاع رسانی....
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    باید ببینیم سری جدیدش تغییر محسوسی میکنه؟؟ کلا خیلی بزرگه بعدشم رمش پایینه! اما رابط کاربری بسیار عالی داره!

  • Behnam
    Behnam | ۱۱ آبان ۱۳۹۳

    Ps4 رو توى هر نسل دوستداشتنى تر كرده سونى، من تجربه خريد ٢ نسل از كنسولهاش رو داشتم واقعاً از هر نظر بى نظير بودن، حتى در رابطه با تايم زياد بازى كردن وروشن موندن دستگاه هم از ازمايش پيروز بيرون اومد، ( حتى شده ٤٨ ساعت يكسره روشن سرويس ميداده بدون كوچكترين پرش يا داغى منجر به فوت) ما تو زمان خودش ليگهاى سنگين و تورنومنتهاى گروهى فوتبال رو زياد بازى كرديم با دوستان، الحق كه كنسول جديد هم برگ برنده اش نسبت به سوگلى مايكرو سافت فروش بالاى اين محصول گواه بر صحت اين موردهاست. موفق باشيد

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۱۱ آبان ۱۳۹۳

    همین حالا تو دما از ps4 خیلی بهتره .........................

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۱ آبان ۱۳۹۳

    نسل بعدی قطعا زیباتر میشه با کارایی بیشتر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی