ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چکیده ای از مصاحبه لری پیج با Financial Times

بنیانگذار گوگل و مدیر اجرایی کنونی آن یعنی لر پیچ اخیراً مصاحبه ای با مجله ی Financial Times داشته و در این مصاحبه که در مقر اصلی گوگل در دره ی سیلیکون صورت پذیرفته ابتدا به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ آبان ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

بنیانگذار گوگل و مدیر اجرایی کنونی آن یعنی لر پیچ اخیراً مصاحبه ای با مجله ی Financial Times داشته و در این مصاحبه که در مقر اصلی گوگل در دره ی سیلیکون صورت پذیرفته ابتدا به دیدگاهش در مورد قرن آینده پرداخته است.

پیج بر این باور است یک قرن دیگر، ما بسیاری از چالش ها و مشکلاتی کنونی که به عنوان انسان با آنها روبرو هستیم را حل کرده ایم. وی با جدیت این نظریه که گوگل از رسالت و هدف اصلیش که در زمان تاسیس آن توسط او و لری پیج بنا نهاده شده بود فاصله گرفته و به دنبال جاه طلبی هایی بزرگ است به شدت مخالفت می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بنیانگذار گوگل توضیح می دهد که این اهداف نه تنها تغییر نکرده اند بلکه سرگی برین آنها را بسط و توسعه داده است، او فراتر از شعار "سازماندهی اطلاعات جهان به منظور مفید و کاربردی کردن آنها برای عموم رفته است". هدف اصلی استفاده از درآمد تبلیغات گوگل جهت شراکت با کمپانی های فعال در عرصه صنعت های آینده نگر و رو به رشد است، مواردی مانند بیوتکنولوژی و رباتیک.

ما منابع زیادی در اختیار داریم و سعی می کنیم معقول ترین روش برای به کار گیری آنها را بیابیم.

پیج در طول مصاحبه علیرغم اسم و رسم و مقام بسیار بالایش در یکی از قدرتمند ترین شرکت های جهان شخصیتی بسیار متواضع را از خود بروز می دهد. اگرچه وی مسئولیت کمپانی با ۵۵.۰۰۰ کارمند را بر دوش می کشد و یکی از برترین برندهای تکنولوژیک تحت فرمانش قرار دارد، ولی هنوز اهدافش و انعطاف پذیریش تغییر نکرده است و کماکان دنبال به دست آوردن جایگاه بهتر و والاتر است.

گوگل به مرز درآمدی ۶۲ میلیارد دلاری رسیده ولی مدیرعاملش به دنبال ماجراجویی های هیجان انگیزتر از گذشته است. پیج می گوید: "ما منابع زیادی در اختیار داریم و سعی می کنیم معقول ترین روش برای به کار گیری آنها را بیابیم تا جهان را بدل به جایگاه بهتری کنیم".

پیج آینده ی شرکتش را در سرمایه گذاری های بلند مدت و دورنگری می داند و باور دارد اگرچه شیوه ی فعلی گوگل سرمایه گذاران این شرکت را دچار تردید می کند ولی معتقد است کمپانی که بلند پروازی نکرده و جاه طلبی نکند حرفی برای گفتن ندارد. او مشکل جهان امروز را عدم وجود چنین دیدگاهی در بین مدیران و صاحبان سرمایه می داند.

Larry Page

در اختیار داشتن میلیاردها دلار منابع و استفاده نکردن از آنها برای بهبود زندگی سایر ساکنین زمین یک جرم محسوب می شود.

لری پیج اشاره می کند یک شرکت اینترنتی می تواند توسط ۱۰ نفر تاسیس شود و با همان ۱۰ کارمند میلیون ها کاربر را جذب خود کند. او می گوید چنین کمپانی های برای شروع منابع زیادی نیاز ندارند و می توانند به پول بسیار هنگفتیدست پیدا کنند، پس طبیعی است افراد متعددی بخواهند این راه را در پیش بگیرند.

اما چرا بسیاری از چنین شرکت هایی در طول زمان محو می شوند و موفقیت آنها مقطعی است؟ مدیرعامل گوگل این امر را در عدم آینده نگری می داند. او اشاره می کند بازدیدش از یک شرکت فعال در زمینه انرژی هسته ای ذهن او را به شدت درگیر شیوه های تامین انرژی ارزان قیمت می کند و متوجه می شود استارت آپ های فعال در این زمینه بسیار گرانبهاهستند پس باید برای موفقیت در آینده باید بر روی آنها سرمایه گذاری کرد. این نگرشی است که در طول زمان گوگل را برتر از سایرین کرده است.

رویکرد شرکت پیج در زمینه سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی های گوناگون مانند اتومبیل های خودران، یافتن شیوه های درمانی برای بیماری های مختلف و تولید ربات های انسان نما دیدگاه برخی از افراد جامعه نسبت به این کمپانی را دچار تردیدهایی کرده است.

پیج توضیح می دهد: "من فکر می کنم چنین افرادی بیشتر منفی نگر هستند و مواردی که واقعاً مثبت به حساب می آیند را نمی بینند. آنها توجهی به تغییراتی که در زندگیشان صورت گرفته ندارند و به واقع نمی بینند که خودشان با تمایل و اشتیاق با این موج دگرگونی ها همراه شده اند". علاوه بر این وی توضیح می دهد در آینده بینش عمومی متفاوت خواهد شد و بسیاری از کارهای امروزی انسان ها با پیشرفت سریع هوش مصنوعی به ربات ها و کامپیوترها سپرده می شوند.

مدیر عامل گوگل می گوید: "شما و هیچکس دیگری نمی تواند جلوی اتفاقاتی که به آن اشاره کردم را بگیرد و آنها در هر حال رخ می دهند". پیج معتقد است اقتصاد جهانی می تواند برای همیشه دستخوش تغییر شود و ماشین های هوشمند می توانند زندگی روزمره انسان را متحول نمایند.

او می گوید: "در اختیار داشتن میلیاردها دلار منابع و استفاده نکردن از آنها برای بهبود زندگی سایر ساکنین زمین یک جرم محسوب می شود" و چنین دیدگاهی از پیج است که سبب گشته گوگل رشدی این چنین داشته باشد و به شرکتی فراتر از تصور بدل گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲۰ آبان ۱۳۹۳

    ooooooooo

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۲ آبان ۱۳۹۳

    با دیدن لری پیج یاد یه کلمه میوفتم آقای حمید پیج بخاطر عکس پروفایل داداش حمید

  • bawar
    bawar | ۱۲ آبان ۱۳۹۳

    من مردم تنهای شبم...
    جغدی به مرامش رسید..
    جغد تنهای شب!

  • AmirReza
    AmirReza | ۱۲ آبان ۱۳۹۳

    آقايون جغاد حاضري بزنن (جمع جغد :D )

    • TROOL
      TROOL | ۱۲ آبان ۱۳۹۳

      چند بار حضور غیاب لازمه ؟ اون بالا من گفتم حاضری زدن

      • AmirReza
        AmirReza | ۱۲ آبان ۱۳۹۳

        روايت داريم هر ١ ساعت حاضري لازمه

        • TROOL
          TROOL | ۱۲ آبان ۱۳۹۳

          مهم حضوری ساعت 5 صبحه
          که همه دیگه خواب اینترنت 24 مگابایتی میبینن! ولی خوب من تا 12 ظهر بیدارم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی